2014-07-17, 21:01
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Aha, nice

Hittade en på drottninggatan...poäng plats 10 typ kring 4000 :/

Verkar vara svårt att få tag på vanligt boende i ö-o.
Örebro är en stor stad med bostadsbrist precis som de flesta städer. Att bo precis i stadskärnan brukar vara väldigt populärt och därav höga köpoäng
Citera
2014-07-17, 21:01
Moderator
Fear2bes avatar
Skillnad på område och område:
Det ska inte stinka piss i Brickebacken!
Citera
2014-07-17, 21:19
Medlem
Citat:
Är det stökigt i studentbostäderna? Typ mkt ljud, fester mm?

Jag har 1500+ i köpoäng och vill bo bra med nice standard, skötsamma studenter (gärna äldre). Vad ska jag sikta på?

Hört att bågen ska vara riktigt nice. Annars har du sörbyängsvägen som också ska vara bra. Enkelt sagt kan man väl säga att du ska undvika studentgatan, brickebacken och tybble om du vill ha det lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Slösa inte bort poängen på en studentlägenhet. Tar du en studentlägenhet så förbrukas alla dina sparade poäng. Med lite tur och dagliga besök på hyrestorget så ligger Hemmansvägen inom räckhåll. Nog för att poängen brukar ligga runt 2000 poäng för en 2:a, men man kan ha tur. Hemmansvägen är en rätt trevlig del av Örebro, ett stenkast ifrån universitetet och hyfsat nära till stan. Dessutom så byggs det en Ica Maxi precis runt knuten. Riktigt trevligt område.
+Golfbana
+Ica Maxi
+Nära till universitetet
+Lugnt
+Nära till stan
+Nära till Tybble centrum
+Nära till naturen

Köpoäng: 1500-3000 dagar. Poängen varierar kraftigt under året.

Det är två olika kösystem. Tar du en studentlägenhet försvinner bara poängen i studentkön.
Citera
2014-07-17, 21:22
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jk13
Hört att bågen ska vara riktigt nice. Annars har du sörbyängsvägen som också ska vara bra. Enkelt sagt kan man väl säga att du ska undvika studentgatan, brickebacken och tybble om du vill ha det lugnt.

Det är två olika kösystem. Tar du en studentlägenhet försvinner bara poängen i studentkön.
Stämmer
Citera
2014-07-17, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Örebro är en stor stad med bostadsbrist precis som de flesta städer. Att bo precis i stadskärnan brukar vara väldigt populärt och därav höga köpoäng

Ja, upplever dock att det ökat som attan senaste 5-7 åren. Även i mindre storstäder.
Citera
2014-07-17, 22:12
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ja, upplever dock att det ökat som attan senaste 5-7 åren. Även i mindre storstäder.
jo ett tips är att ställa sig i bostadskö i så många städer som möjligt
Citera
2014-07-17, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
jo ett tips är att ställa sig i bostadskö i så många städer som möjligt

Precis min tanke!
Citera
2014-07-18, 19:20
Medlem
TheAlamos avatar
Nu kom det upp en ny fråga. Man kan ju tacka ja som "1:a", "2:a", "3:a" osv för rummen. Om jag då väljer 1:a på en jag antagligen inte får och 2:a på den jag var först i, hur påverkas mitt andraval (det garanterade från början) om jag missar ettan? Har jag kvar andra valet då och står först i den kön eller förstörs allt då?
Citera
2014-07-23, 17:20
Medlem
SnowInformers avatar
Någon som vet om det kommer komma ett till släpp med massor av lägenheter?
Citera
2014-07-24, 16:11
Moderator
Fear2bes avatar
Igår såg jag en etta på blocket. Centralt. Köpoängen centralt för en likvärdig lgh ligger på 10 år. Den är fortfarande kvar.

Det nya huset med studentlägenheter Rudbecksgatan/Trädgårdsgatan i centrum verkar vara klart när som, inflyttningsdatum i december.
Citera
2014-07-25, 17:05
Medlem
Hur stor är chansen att få en studentlägenhet i Örebro med 350+ poäng, tror ni?
Citera
2014-07-25, 17:11
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mash13
Hur stor är chansen att få en studentlägenhet i Örebro med 350+ poäng, tror ni?
Beror på vad man söker för några... Men borde ha hyffsade chanser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in