2014-07-17, 15:22
Medlem
wasTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Ser inte anledning till varför det skulle göra det, då det centrala nervsystemet (Central Nervous System(CNS)) inte har så mycket med muskulatur att göra.
Det som skulle kunna skiljas är nog bieffekterna, positivt. T.ex; ju bättre kondition man har, desto mindre chans är det att man får problem med hjärtat när pulsen ökar.
Det va lite så jag tänkte också för har man bra kondition kan man springa länge sen stannar man och flåsar inte lika mycket. Då borde denna effekt som kondition bidrar med positivt vara bra för CS allmänt.
mvh
Citera
2014-07-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasTerror
Det va lite så jag tänkte också för har man bra kondition kan man springa länge sen stannar man och flåsar inte lika mycket. Då borde denna effekt som kondition bidrar med positivt vara bra för CS allmänt.
mvh
Kondition påverkar inte CS rus, effekten blir likadan hos dig och en person med dålig kondition. Men visst, ska du ut och springa under ett tjackrus kommer du kunna springa längre/snabbare än någon annan på tjack, varför du nu skulle göra det. Du kommer göra mer fysisk krävande aktiviteter/jobb/saker utan att ditt hjärta tar lika mycket stryk. Amfetamin ökar blodtrycket och pulsen vilket inte är så bra för blod- och kärlsystemet, men eftersom du är tränad tål din kropp mer, du har t ex större chans att inte få skador/överleva på en CS överdos än en otränad person eftersom det är hjärtat som viker vid OD. Bättre rus kommer du INTE få, du kommer uppleva exakt samma om du skulle vara 150kg med urusel kondis, du kan kanske få lite skönare rus/slippa hjärtnojja eftersom ditt hjärta inte kommer bekymra/oroa dig och du kommer inte bli lika andfådd/slut av att t ex dansa. Hur pass "starkt" ditt hjärt- kärlsystemet är har ingen som helst verkan på din hjärna, amfetaminmolekylerna kommer stimulera dina hjärnceller likadant som hos en tjock lat person.
Ursäkta lång text, tog tjack nyss. Skriver alltid mycket då 8-)^^.

Edit: på tjack som är inte/lite bankat med efedrin och/eller koffein eller annat skit som ökar puls och blodryck så får man bara lite lite ökat blodtryck och puls. Man blir dock snabbare trött/andfådd och hjärtat börjar banka lättare och mer av lite halvkrävande fysisk aktiviteter som t ex gå i medelrask takt. Annars har jag nästan lika lågt blodryck och puls som vanligt, på ATn kan jag dock få lite hjärtklappning och oregelbunden rytm. Det är så iaf för mig, så det är nog så, dock så verkar folk få mycket olika biverkningar tom om dom tar från samma påse.
Senast redigerad av SuperMetalist01 2014-07-17 kl. 16:11.
Citera
2014-07-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Värm inte lösningen, det behövs inte med tjack.
Hade ju ingen värmekälla, så värmde inte. Mitt tjack ville inte lösa sig i vatten, vet egentligen att man inte behöver göra det men ca 30% ville inte lösa sig hur jag än skakade och rörde om, var säkert bankat med något icke vattenlösligt. Det tjack jag har nu löser sig jättelätt i nästan iskallt vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Putte-sthlm
Jag brukar ha 3 meter vatten till 0.5 g dos
Körde ca 0,5-0,6 i 2,2ml och sen resten ca 0,1-0,15 i 0,5ml, eftersom jag hade bara en 2ml pump från sprututbytet med mig ut, gul nål. Fick en mycket skön kick, satt ca 30-60 sek och bara njöt, det var tom bättre än på oxy. Gissar att renheten var på ca 40-55%. Ska nog konvertera till en tjackis så småningom, härlig kick och ok rus, min nya favoritdrog. Hoppas bara jag inte gjorde en för stark lösning och bränt/skadat mina vener.

Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Skulle hellre säga att han verkligen koncentrerar sig på att få in hela den första lösningen är viktigare Då du är ovan, tror det var så, är det vanligt att man går för djupt och perforerar kärlet.
När du får svar ska inte nålen många mm ur läge och framförallt inte då i lodrät riktning. Koncentrera dig på att hålla nålen i det läge du dragit svar bara, gå ev in med nålen längre i kärlet inte djupare.

Är riktigt kass på sätta på mig själv jag med och har, precis som du, upplevt minimal till ingen kick de gånger jag endast fått in en del av lösningen i venen o resterande subkutant. Även då jag slagit i mig en rejäl rykare

Att jag inte fick en kick förra gången beror nog på att tjacket var dåligt (det var det också) eller för att jag fuskade och IVe utan stassband.
Körde med stassband den här gången och annat tjack. Allt kom i venen 100%. Trodde först jag inte skulle få en kick eftersom när jag hade tryckt ner kolven kände jag inget och trodde tjacket var fullständigt skit eftersom luktade knappt, så tog av stassbandet (laddaren) och tog ut sprutan, då, då kände jag det, kicken, 30+ sekunder av nästan total eufori, satt och blundade bara, underbart. Gillade starkt det här, dock har är jag väl nu kicktorsk mer eller mindre och verkar behöva mycket amfetamin jämfört med andra utan tolerans, tagit nu ca 0,6-0,75g 40-55% tjack och känner att jag skulle kunnat ta mer.
Senast redigerad av SuperMetalist01 2014-07-17 kl. 17:00.
Citera
2014-07-17, 16:55
Bannlyst
Vad är brain-zaps?
Citera
2014-07-17, 16:55
Medlem
Fan vad du knarkar hårt. Rid ut stormen bara och drick mycket
Citera
2014-07-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Ett annat välbeprövat sätt är att sluta stressa om maten och allt annat. Sätt dig ner drick mycket vatten och ta det lugnt några timmar, kolla kanske på en film. Så småningom kommer aptiten tillbaka och då äter du.
Word.

Brukar själv börja stressa om just maten när jag är pyrrolidinerna, men det är för att min ämnesomsättning är helt sinnessjuk även vid nyktert tillstånd och blir vrålhungrig hela tiden. Äter något (knäckemackor med ost /godis/) varannan timme om än bara något litet och enkelt så något och minst 3 större måltider om dagen (nudlar + bacon/ris + bacon/ris + bönor + ägg osv) - detta trots att jag som max kanske tar en kortpromenad eller två som aktivitet på dagen för att röka brajja...

Tänk dig att skifta mellan detta läge och att fasta pga centralstimulanter i minst 24 timmar för att sedan, om jag har tur, få i mig 3 större måltider på 3-6 dagar... Sedan back to basic igen, knarka, back to basic, knarka, back to basic...

Aja tillbaka till topic: Lugna ner dig först och främst, drick inte mycket vatten på en gång men istället väldigt ofta för att slippa torr hals. Även att borsta tänderna kan ha en mycket givande effekt på aptiten faktiskt!
Senast redigerad av xiz 2014-07-17 kl. 17:03.
Citera
2014-07-17, 17:02
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Vad är brain-zaps?

Hittade detta från en som skrivit om det på flashbacks, fick ett litet hum om det iaf.. Men fattar fortfarande inte hur det känns.

"När man käkat antidepressiva läkemedel en tid, och sen slutar med dessa så kan det hända en hel del märkliga grejer i skallen. Kallsvettningar, ångest, sömnbrist, och så vidare. Det är ganska lätt att beskriva dessa biverkningar för i princip vem som helst. Ångest kanske kan vara lite svårdefinierat i och för sig, men dom här "brain zapsen" verkar vara omöjliga att beskriva för någon som aldrig haft dessa förr. Dom kan ta in orden och kanske föreställa sig litegrann av vad du säger, men försök att beskriv känslan du har i skallen så att dom verkligen kan relatera till det! Hur gör man?

Jag läste en riktigt bra beskrivning häromdagen, men jag hittar inte tillbaka.

Det sjuka är att, har man haft dom här stötarna i skallen - då kan man relatera direkt till ordet "brain zap". Ingen mer förklaring behövs, det sätter verkligen fingret på känslan.

Men när man ska förklara för mor, far, ens flickvän eller till och med en läkare som aldrig hört talas om något liknande förr, då får man tänka till alltså.

- Slickat på ett 9volts-batteri nångång? Tänk dig den känslan, fast inne i hjärnan istället för på tungan.

- Känslan kan framkallas när som helst, genom att bara röra på ögonen och sätta fokus på något i rummet du är i.

- För varje ny grej du fokuserar blicken på, så blixtrar det till, inte i ögonen, utan i skallen. Ofta inte bara en stöt, gärna tre-fyra på raken.

- För varje stöt så hörs ett tydligt "zap"-ljud i öronen. Det svischar till snabbt. Det är för mig skitsvårt att beskriva ljudet.

- Det "kittlas" på insidan av skallen.

Alltså, jag kan inte. Hjälp mig att beskriva! Jag vet att det finns massvis med folk som haft dom här brain zapsen. Har läst att folk gjort magnetröntgen och dylikt när dom haft detta symptom, utan att det har visat nåt utslag. Det är för mig otroligt, jag hade nog väntat mig att EEG-skärmen skulle blinka utav helvete när det blixtrar till i knoppen."
Citera
2014-07-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
Hittade detta från en som skrivit om det på flashbacks, fick ett litet hum om det iaf.. Men fattar fortfarande inte hur det känns.

"När man käkat antidepressiva läkemedel en tid, och sen slutar med dessa så kan det hända en hel del märkliga grejer i skallen. Kallsvettningar, ångest, sömnbrist, och så vidare. Det är ganska lätt att beskriva dessa biverkningar för i princip vem som helst. Ångest kanske kan vara lite svårdefinierat i och för sig, men dom här "brain zapsen" verkar vara omöjliga att beskriva för någon som aldrig haft dessa förr. Dom kan ta in orden och kanske föreställa sig litegrann av vad du säger, men försök att beskriv känslan du har i skallen så att dom verkligen kan relatera till det! Hur gör man?

Jag läste en riktigt bra beskrivning häromdagen, men jag hittar inte tillbaka.

Det sjuka är att, har man haft dom här stötarna i skallen - då kan man relatera direkt till ordet "brain zap". Ingen mer förklaring behövs, det sätter verkligen fingret på känslan.

Men när man ska förklara för mor, far, ens flickvän eller till och med en läkare som aldrig hört talas om något liknande förr, då får man tänka till alltså.

- Slickat på ett 9volts-batteri nångång? Tänk dig den känslan, fast inne i hjärnan istället för på tungan.

- Känslan kan framkallas när som helst, genom att bara röra på ögonen och sätta fokus på något i rummet du är i.

- För varje ny grej du fokuserar blicken på, så blixtrar det till, inte i ögonen, utan i skallen. Ofta inte bara en stöt, gärna tre-fyra på raken.

- För varje stöt så hörs ett tydligt "zap"-ljud i öronen. Det svischar till snabbt. Det är för mig skitsvårt att beskriva ljudet.

- Det "kittlas" på insidan av skallen.

Alltså, jag kan inte. Hjälp mig att beskriva! Jag vet att det finns massvis med folk som haft dom här brain zapsen. Har läst att folk gjort magnetröntgen och dylikt när dom haft detta symptom, utan att det har visat nåt utslag. Det är för mig otroligt, jag hade nog väntat mig att EEG-skärmen skulle blinka utav helvete när det blixtrar till i knoppen."
Har jag förstått rätt? En brain-zap är:
1. Det blixtrar till i ögonen, allt blir ljust/vitt(det här har jag upplevt men av en annan anledning).
2. Man hör ett "elektriskt/surrande/annat ljud, ganska obehagligt.
3. Man känner att en ström går genom hjärnan.
4. Vissa känner smärta, vissa inte.
5. Det är nästan alltid (eller ja, alltid utan nästan) obehagligt.
6. Det är nästintill omöjligt att beskriva för någon som inte har haft själv brain-zap.
7. Brain-zap kan kännas lite olika, det är inte alltid samma för alla, man kan t ex ha olika "styrka" på zapen.
8. Man är inte överens varför man får det, men populäraste teorin är att det har med serotoninet(receptorerna) att göra, därför händer det oftare efter läkemedel/droger som påverkar serotonin, men teorin förklarar inte alla fall av brain-zap och det finns massvis med andra teorier.
Citera
2014-07-17, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Hade ju ingen värmekälla, så värmde inte. Mitt tjack ville inte lösa sig i vatten, vet egentligen att man inte behöver göra det men ca 30% ville inte lösa sig hur jag än skakade och rörde om, var säkert bankat med något icke vattenlösligt. Det tjack jag har nu löser sig jättelätt i nästan iskallt vatten.
Amfetaminet kommer alltid lösa sig jättelätt även i kallvatten. Iskallt behöver det inte vara men om det är 10°C går det att lösa upp en monsterdos på 2-3ml utan problem, resten som inte löser sig är ju ändå bara skit.
Citera
2014-07-18, 01:59
Medlem
Okej folk, har ett par frågor här:

1. Jag är tvungen att köra monsterdoser för någon utan tolerans. 0,5g tjack IV var just lagom, tog 3-4h senare ca 0,4g till och det blev lite för mycket. Så är måste ta 0,5g IV för att få ett ordentligt rus, utan tolerans. Jag tycker det är inte klokt, jag har tagit bara ett par gånger och måste ta nästan lika mycket som en som gått på tjack ett tag. Det kanske inte går att göra något åt det, men varför är det så?

2. Det här är nog något normalt. Har ont i huvudet nu på AT:n, det har säkert att göra med att jag har högre blodtryck nu, men har inte haft just huvudvärk förut fast jag säkerligen hade tom högre blodtryck. Eller är det vätskebrist? Svettas som fan ju. Eller både och? Är det här en vanlig biverkning?

3. När jag stänger ögonen och känner på mina ögonlock känner jag att mina ögon "hoppar runt" något extremt, är inte stilla, skakar. Det gör dom även när dom är öppna, men inte lika mycket, eller så känns det inte så mycket. Har börjat få ont i ögonen pga "hoppningarna", skulle vilja veta hur länge det kommer att fortsätta? Hoppas det inte är skadligt/farligt...

4. Vad är bättre, rent amfetamin eller rent methamfetamin? Vilken har det bästa ruset och bäst kick IV? Är det ingen som vet?

5. Jag får inte käkspänningar på tjack... Inte ens på nästan 1g. Visst, jag kanske ska vara glad att jag slipper dom. Men hur vanligt är det egentligen att inte få det? De flesta får ju käkspänningar, iaf på mina monsterdoser.

Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Amfetaminet kommer alltid lösa sig jättelätt även i kallvatten. Iskallt behöver det inte vara men om det är 10°C går det att lösa upp en monsterdos på 2-3ml utan problem, resten som inte löser sig är ju ändå bara skit.
Det tjack jag har nu löser sig helt i vatten, inte ens lite blir kvar.
Det jag hade förut blev det minst 30% rest som blev kvar på bottnet/bomullet.
Men ja, jag ska inte värma amfetamin hur svårlöst det än kommer vara.

Citat:
Ursprungligen postat av chewbits
Köp sugtabletter mot muntorrhet på apoteket. Kolla så att det inte är massa socker i bara, då är det ju lite saksamma..
Köpte idag sugtabletterna från apoteket. Smakade som vanligt godis fast dom var utan socker. Men hjälpte nästan ingenting, muntorrheten var kvar med den enda skillnaden var att jag hade något att suga/tugga på. Fick fortsätta gå runt med vattenflaska.
Citera
2014-07-18, 03:14
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01

Körde ca 0,5-0,6 i 2,2ml och sen resten ca 0,1-0,15 i 0,5ml, eftersom jag hade bara en 2ml pump från sprututbytet med mig ut, gul nål. Fick en mycket skön kick, satt ca 30-60 sek och bara njöt, det var tom bättre än på oxy. Gissar att renheten var på ca 40-55%. Ska nog konvertera till en tjackis så småningom, härlig kick och ok rus, min nya favoritdrog. Hoppas bara jag inte gjorde en för stark lösning och bränt/skadat mina vener.

Att jag inte fick en kick förra gången beror nog på att tjacket var dåligt (det var det också) eller för att jag fuskade och IVe utan stassband.
Körde med stassband den här gången och annat tjack. Allt kom i venen 100%. Trodde först jag inte skulle få en kick eftersom när jag hade tryckt ner kolven kände jag inget och trodde tjacket var fullständigt skit eftersom luktade knappt, så tog av stassbandet (laddaren) och tog ut sprutan, då, då kände jag det, kicken, 30+ sekunder av nästan total eufori, satt och blundade bara, underbart. Gillade starkt det här, dock har är jag väl nu kicktorsk mer eller mindre och verkar behöva mycket amfetamin jämfört med andra utan tolerans, tagit nu ca 0,6-0,75g 40-55% tjack och känner att jag skulle kunnat ta mer.

Haha, vad är det för en massa "myter" du går runt o har i huvudet?
1. Det spelar ingen roll varesig du stasar eller inte. En rush får du ändå, beroende på dos, kvalité, set & setting etc...
2. Bättre än oxy? Hur kan man ens jämföra dom 2?
3... Om du har fått tag på nå skit-tjack som inte löser upp sig så bra, varför ska man då hålla på o elda o grejer? Som om man VILL lösa upp de där svårlösliga. Vafan?
Och sist men inte minst.. Om du laddar på 0,5g IV, och det är ~40%igt direkt in i E4an, så lovar jag dig att du inte kommer att kunna stå upp efter det....
Citera
2014-07-18, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Haha, vad är det för en massa "myter" du går runt o har i huvudet?
1. Det spelar ingen roll varesig du stasar eller inte. En rush får du ändå, beroende på dos, kvalité, set & setting etc...
2. Bättre än oxy? Hur kan man ens jämföra dom 2?
3... Om du har fått tag på nå skit-tjack som inte löser upp sig så bra, varför ska man då hålla på o elda o grejer? Som om man VILL lösa upp de där svårlösliga. Vafan?
Och sist men inte minst.. Om du laddar på 0,5g IV, och det är ~40%igt direkt in i E4an, så lovar jag dig att du inte kommer att kunna stå upp efter det....

1. Jag vet, menade att det är lättare att missa venen utan stassband, inget annat.
2. Menar kicken, men som du säger, ruset går inte att jämföra.
3. Asså, jag eldade ju ändå inte, så kan vi inte skippa det här nu...
Vet inte om jag kunde stå de första sekunder, satt när jag sköt. Du menar att jag sitter här och hittar på att det var 0,5 IV? Glöm också inte att jag tog ca 0,4 IV till lite senare, visst det blev för mycket, men helt ok, jag lever. Jag kan filma nästa gång om det är det som krävs. Har en konstig hjärna, är oftast tvungen att ta dubbelt så mycket. Men jag kan inte direkt tvinga dig att tro på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in