2014-07-17, 14:15
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Du bör nog se över vilka tidningar du läser. Det finns egentligen ingenting som pekar på att varken Pogba eller Vidal drar. Motsatsen, alltså att de stannar finns det däremot mycket som talar för, dels att Juventus i dagsläget inte har något behov av att sälja och dels en hel hög med uttalanden från relevanta parter.

Men för i hela helvete...

Ja NU har relevanta parter uttalat sig angående främst Vidal vad jag kunnat läsa mig till. Men innan Conte avgick och även ett antal timmar efteråt så var både Vidal och Pogba två som det florerat rykten kring sedan i vintras, typ, om inte ännu längre tillbaka.

Titta tillbaka på när Conte avgick, titta tillbaka på när jag skrev inlägget, titta tillbaka på ett par av dom som skrev innan mig efter Contes avgång:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det stormar i Turin. Kanske blev Conte lack när man inte lyckades värva Sanchez, som hade varit en perfekt spelare för ett 4-3-3. Samtidigt ryktas Vidal vara nära Manchester United, och Pogba är hett villebråd för samtliga toppklubbar i Europa. Lägg därtill att Pirlo är ett år äldre när säsongen drar igång. Kanske orkar han inte börja om från början med ett helt nytt mittfält?

Det rimliga är väl att han tar över landslaget, hade dock hellre sett honom kvar i Juventus, tror han har mer att hämta med det här laget i Europa.

Vilka ersättare finns då? Spalletti? Allegri?

Apropå ingenting egentligen. Har en känsla att Lazio kommer göra en mycket fin säsong. Man har tidigt ordnat ett riktigt duktig tränare samt gjort fina värvningar innan hetsen på transfermarknaden drog igång på riktigt, Parolo tänker jag främst på. Ska bli oerhört spännande att följa.

Edit: Här förklarar Conte. Kan inte italienska, så jag väntar på en översättning. https://www.youtube.com/watch?v=j093Fr73Tt4&feature=youtu.be

Edit 2: Mancini är så klart tillgänglig med.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Conte ryktas också vara besviken på att Pogba och Vidal troligtvis säljs.
Samtidigt skulle han kunna göra mycket för den miljarden.

Som du/ni ser så var det inte direkt bara jag som var inne på det. Knappast något jag bara greppat ur tomma intet.

Sen att det har tagit andra vändningar nu sedan Allegri tog över och styrelsepampar fått uttala sig är en annan femma och även något jag är medveten om.
Citera
2014-07-17, 14:44
Medlem
Ytterligare en sak som skett i skuggan av de stora händelser är att Siena och Padova tyvärr har gått i konkurs.
Citera
2014-07-17, 15:35
Medlem
Och angående att jag skrev att Juventus är "en säljande klubb", så menade jag att klubben normalt kan tänka sig att sälja samtliga spelare om det gynnar lagets styrka i stort. Tänk då man sålde Zidane (som spelat två CL-finaler med Juventus och ansågs som världens bästa spelare i konkurrens med Ronaldo). Men det var i själva verket en satsning som gjorde laget ännu bättre (åtminstone enligt mig).
Citera
2014-07-17, 15:45
Medlem
Och angående Allegri i Juventus så anser la Gazzetta att han har tre matcher som han måste vinna.

Att etablera Juventus bland de åtta bästa lagen i Europa. Så trots att de är favoriter till ännu en Scudetto är det CL som är huvudmålet.

Att få Pirlo att leverera. Allegri konstaterar att han nu har ändrat åsikt och att Pirlo hör hemma strax ovanför försvaret. Och att han personligen aldrig haft några problem med Pirlo utan alltid sett honom som en Campione.

Att få tifosis förtroende. Var talkörer mot honom då han presenterades. Men Allegri konstaterar att han tänker få deras förtroende genom resultat.
Citera
2014-07-17, 16:52
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Men för i hela helvete...

Ja NU har relevanta parter uttalat sig angående främst Vidal vad jag kunnat läsa mig till. Men innan Conte avgick och även ett antal timmar efteråt så var både Vidal och Pogba två som det florerat rykten kring sedan i vintras, typ, om inte ännu längre tillbaka.

Titta tillbaka på när Conte avgick, titta tillbaka på när jag skrev inlägget, titta tillbaka på ett par av dom som skrev innan mig efter Contes avgång:

Som du/ni ser så var det inte direkt bara jag som var inne på det. Knappast något jag bara greppat ur tomma intet.

Sen att det har tagit andra vändningar nu sedan Allegri tog över och styrelsepampar fått uttala sig är en annan femma och även något jag är medveten om.

Uttalanden skedde redan långt innan Conte avgick, att Marotta repeterar sig för att lugna fansen nu när Conte avgick är förståeligt.
Senast redigerad av Troped 2014-07-17 kl. 17:00.
Citera
2014-07-17, 16:59
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och angående att jag skrev att Juventus är "en säljande klubb", så menade jag att klubben normalt kan tänka sig att sälja samtliga spelare om det gynnar lagets styrka i stort. Tänk då man sålde Zidane (som spelat två CL-finaler med Juventus och ansågs som världens bästa spelare i konkurrens med Ronaldo). Men det var i själva verket en satsning som gjorde laget ännu bättre (åtminstone enligt mig).
Definitivt, försäljningen av Zidane finansierade bland annat Thuram, Buffon och Nedved.
Citera
2014-07-17, 18:23
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ytterligare en sak som skett i skuggan av de stora händelser är att Siena och Padova tyvärr har gått i konkurs.

600 mille i skulder Siena... Hur går det ens till...

Michu klar för Napoli nu, låter intressant.
Citera
2014-07-17, 19:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
¨
Ja du , att välja favoritklubb i Italien efter utsikten man bjuds på när matcherna ser halvtråkiga ut har sitt pris. Någonstans måste Siena och fotbollen separeras, för det som är en underbar stad i mycket har ingen Calcio alls i sin själ. Palio däremot är viktigt, om någon vet vad det är här, utom du?

Så hedanefter blir jag Milanese.
Citera
2014-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
¨
Ja du , att välja favoritklubb i Italien efter utsikten man bjuds på när matcherna ser halvtråkiga ut har sitt pris. Någonstans måste Siena och fotbollen separeras, för det som är en underbar stad i mycket har ingen Calcio alls i sin själ. Palio däremot är viktigt, om någon vet vad det är här, utom du?

Så hedanefter blir jag Milanese.
Jag har aldrig varit med om Palio, däremot Sartiglia...

Men det är som Calcio Storico för Florens. En del av identiteten som går långt tillbaka. Att man inte längre ska spela proffesionell fotboll i Siena är för mig nästan overkligt.

Vafan.

På vägen hem så kommer vi att tillbringa tid i Florens och framförallt Venedig, men Siena stod högt på den lista som vi slutligen ratade.
Citera
2014-07-17, 20:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Milanvännerna skrattar åt Allegri iochmed att han körde fast i Milan.
Finns en annan tränare som körde fast med Milan som numera är CL-vinnare. Allt kan gå.

Förresten; vet nån när schemat släpps? Engelsmännen och fransoserna har släppt sina.
Citera
2014-07-17, 21:32
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Milanvännerna skrattar åt Allegri iochmed att han körde fast i Milan.
Finns en annan tränare som körde fast med Milan som numera är CL-vinnare. Allt kan gå.

Förresten; vet nån när schemat släpps? Engelsmännen och fransoserna har släppt sina.

Fast det går ju inte att jämföra Ancelottis sluttid i Milan som förvisso var rätt trött, men knappast katastrofal, med Allegris.

Under Allegris tredje säsong fick han oförtjänt mycket skit, men under den senaste (och sista) stod han för oerhört många bedrövliga beslut.

Allegri är dock ingen usel tränare, men mycket, mycket tveksam till om han är rätt efterträdare till Conte.
Citera
2014-07-17, 23:33
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
600 mille i skulder Siena... Hur går det ens till...

Michu klar för Napoli nu, låter intressant.

Ställ den frågan till Vittorio Cecchi Gori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in