2014-07-16, 23:06
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Kan ju bara nämnas att enligt pressen så uppgår Romas köp utav Iturbe till €22 miljoner (plus €2,5 miljoner för eventuell prestation) och inte dessa €31m det snackats om, ytterligare en knäpp på näsan på Juventus. Nu känns det köpet iallafall lite bättre sett ur ekonomisk synvinkel.

Dessutom verkar det inte finnas plats för Adem Ljajic längre, utan rykten säger att den gode Walter förhandlar med Milan. Magkänslan säger dock att Garcia är på väg att forma den lille krabaten. Ett bättre steg och mindre nutella så är han näste Hazard enligt Mister.

Och med köpen utav Urby och Cole verkar det se mörkt ut för att återigen kunna få se en Federico Balzaretti i form, i varje fall i Roma...

Nja, Ljajic har nog spelat för mycket hazardspel med hälsan och mentaliteten för att få behålla en plats i Garcias Roma. En duktig spelare, men han passar inte in i Roma. Däremot tror jag säkerligen han hade kunnat göra Milan gott.

Förra säsongen snuvade Roma Milan på Ljajic, i vintras valde Nainggolan Roma före Juventus och nu går Iturbe till Roma trots nordtriadens intresse.

Intressant, även om jag personligen håller Iturbe som något överhypad.

Är lite missnöjd med att Santon inte kommer till Roma. Istället valde man Cashley från Chelsea. Hmm...
Citera
2014-07-16, 23:53
Medlem
I skuggan av Juventus och diverse mercato, så blev ännu en man från Rom knivskuren i Neapel. Den andre på drygt en vecka. Med orden "Questo è per Ciro"...

Trist att det trappas upp.
Citera
2014-07-17, 00:31
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Nja, Ljajic har nog spelat för mycket hazardspel med hälsan och mentaliteten för att få behålla en plats i Garcias Roma. En duktig spelare, men han passar inte in i Roma. Däremot tror jag säkerligen han hade kunnat göra Milan gott.

Förra säsongen snuvade Roma Milan på Ljajic, i vintras valde Nainggolan Roma före Juventus och nu går Iturbe till Roma trots nordtriadens intresse.

Intressant, även om jag personligen håller Iturbe som något överhypad.

Är lite missnöjd med att Santon inte kommer till Roma. Istället valde man Cashley från Chelsea. Hmm...

Tror absolut att Cole håller god niva 1-2 år i Serie A. Han är en stor vinnare som spelat på absoluta toppnivån i typ 15 år. Bara han slipper möta Cerci/Cuadrado varje vecka så går det.

Jag vet då inte var Ljajic skulle få plats i Milan... vice-Honda?
Citera
2014-07-17, 00:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Ryktas att Shaqiri kan ersätta Ljajic :

Citat:
While they are separate deals, they are both tied to the same player- Adem Ljajic, who could leave the club. The most concrete option for Ljajic is Scahlke 04 who appears to be in the lead. Should he leave Roma could try to close the deal for Shaqiri and Carrasco.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/ljajic-could-leave-roma-which-would-open-the-door-to-shaqiri-and-carrascco/

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror absolut att Cole håller god niva 1-2 år i Serie A. Han är en stor vinnare som spelat på absoluta toppnivån i typ 15 år. Bara han slipper möta Gervinho/Ceci/Cuadrado varje vecka så går det.

Jag vet då inte var Ljajic skulle få plats i Milan... vice-Honda?

Jag håller med, Cole håller fortfarande en tillräckligt bra nivå.
Citera
2014-07-17, 01:05
Medlem
Calogeros avatar
Jag vet inte, jag ställer mig alltid tveksam till britter när det kommer till spel utanför öarna. Det skall dock sägas att jag väldigt ofta ser matcher med just Chelsea, och nog har han kvalité kvar i sig.

Men Santon känns liksom som ett trevligare alternativ på så många sätt. Yngre. Italienare. Rutin från Serie A.

Nåja, jag kan väl ändå köpa att rutin är viktigt när det kommer till CL-spel.

Angående Ljajic i Milan så skulle jag satt honom på en kant i 4-2-3-1/4-3-3, alternativt i en fri roll bakom anfallaren/anfallarna.
Citera
2014-07-17, 11:41
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Kan ju bara nämnas att enligt pressen så uppgår Romas köp utav Iturbe till €22 miljoner (plus €2,5 miljoner för eventuell prestation) och inte dessa €31m det snackats om, ytterligare en knäpp på näsan på Juventus. Nu känns det köpet iallafall lite bättre sett ur ekonomisk synvinkel.

Dessutom verkar det inte finnas plats för Adem Ljajic längre, utan rykten säger att den gode Walter förhandlar med Milan. Magkänslan säger dock att Garcia är på väg att forma den lille krabaten. Ett bättre steg och mindre nutella så är han näste Hazard enligt Mister.

Och med köpen utav Urby och Cole verkar det se mörkt ut för att återigen kunna få se en Federico Balzaretti i form, i varje fall i Roma...

22 miljoner euro är utan Mascardis andel. Det blir upp mot 30 miljoner ändå. Vilket är för dyrt. Därför drog dig Juventus ut
Citera
2014-07-17, 11:53
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Jävla mardrömsmercato för Juve så här långt.

Det ryktas om att man tänker sälja både Pogba och Vidal. Conte accepterar inte det och avgår istället, då ersätter man med Allegri. Samtidigt som man missade Sanchez som drog till England så verkar Iturbe vara typ helt klar för Roma (hans agent har gått ut i media och sagt att han är klar). Lägg därtill en Pirlo som inte verkar vara alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare.

Fortsätter det så här blir det en jävla scudetto-fest i och kring forum romanum till våren. Men gärna för mig.

Kom igen! Bättre kan du. Det har inte ryktas någonstans att både Vidal och Pogba är till salu. Marotta har alltid sagt att man ska behålla dem. Sen att du läser piss från England är sona problem. Conte drog pga personliga skäl. Antingen betyder det att han inte har styrkan eller motivationen, vilket han påpekat tidigare, eller så kan det vara en blandning mellan det och uteblivna värvningar. Ingen vet. Det enda man vet är att det var en en jävla dålig tajming. Tydligen hade Conte redan i måndags sagt det till Agnelli men Agnelli försökte hålla kvar honom.
Juventus drog sig ur Iturbe affären för han blev för dyr samt att Allegri kanske har andra planer. 30 miljoner euror för dyrt för honom. Det vet alla.

Enligt Marotta och Agnelli så ringde de runt till spelarna innan man anställde Allegri och Pirlo var okej med det. Pirlo och Agnelli är väldigt tajta så jag tror inte presidenten är så dum att han låter Pirlo få gå.
Citera
2014-07-17, 12:01
Medlem
Saandros avatar
Kul. Förut när man diskuterade Juventus och Conte så tyckte många att Conte var dålig, det är ledningen som gjort allt, han har tur, Pirlo, Vidal och Pogba är allt, bla bla bla. Nu när han försvinner så är tydligen Juventus era över. Så STOR och så BRA var han.

Juventus forsatt vinna efter Lippi och Trappatoni också.
Citera
2014-07-17, 12:11
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Kom igen! Bättre kan du. Det har inte ryktas någonstans att både Vidal och Pogba är till salu. Marotta har alltid sagt att man ska behålla dem. Sen att du läser piss från England är sona problem. Conte drog pga personliga skäl. Antingen betyder det att han inte har styrkan eller motivationen, vilket han påpekat tidigare, eller så kan det vara en blandning mellan det och uteblivna värvningar. Ingen vet. Det enda man vet är att det var en en jävla dålig tajming. Tydligen hade Conte redan i måndags sagt det till Agnelli men Agnelli försökte hålla kvar honom.
Juventus drog sig ur Iturbe affären för han blev för dyr samt att Allegri kanske har andra planer. 30 miljoner euror för dyrt för honom. Det vet alla.

Enligt Marotta och Agnelli så ringde de runt till spelarna innan man anställde Allegri och Pirlo var okej med det. Pirlo och Agnelli är väldigt tajta så jag tror inte presidenten är så dum att han låter Pirlo få gå.

Men fan vad alla blir gråtfärdiga och tar allting så jävla bokstavligt. Jag skriver saker jag läst mig till sen huruvida det stämmer eller inte kan inte jag stå till svars för. Nog fan har det gått rykten om både Vidal och Pogba och det är knappast rykten som dök upp i och med Contes avgång utan sådant som florerat sedan en längre tid tillbaka.

Du sitter ju precis som jag och spånar bara kring anledningen angående Contes avgång. När allt kommer omkring så har inte du, jag eller någon annan en aning om vad som fick Conte att avgå. Så det du skriver är lika mycket rykten och löst fakta som det jag drar till med.

Som du själv skriver så kommer ju Juventus knappast att gå under för att Conte avgår. Men det är ju ingen överdrift att kalla detta för "mardrömsmercato" för Juve, i alla fall hittills. Mycket kan fortfarande hända.

Sen har du eller alla andra läst mina tidigare inlägg om Pirlo så vet ni vart jag står vad det gäller honom. Jag nämnde bara ett rykte och kom med ett antagande. En av dom sista sakerna jag vill är att se Pirlo hamna i Galatasaray eller någon annan liga överhuvudtaget.

Räcker det så? Eller måste jag fortsätta förklara att ett rykte är ett rykte och att jag delar med mig av sådant jag läser som andra skriver, folk som följer calcion. Jag har ingen bättre insyn i någon klubb i Serie A än någon annan utan precis som alla andra här så läser jag det jag kan om klubbarna.
Citera
2014-07-17, 12:31
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Men fan vad alla blir gråtfärdiga och tar allting så jävla bokstavligt. Jag skriver saker jag läst mig till sen huruvida det stämmer eller inte kan inte jag stå till svars för. Nog fan har det gått rykten om både Vidal och Pogba och det är knappast rykten som dök upp i och med Contes avgång utan sådant som florerat sedan en längre tid tillbaka.

Du sitter ju precis som jag och spånar bara kring anledningen angående Contes avgång. När allt kommer omkring så har inte du, jag eller någon annan en aning om vad som fick Conte att avgå. Så det du skriver är lika mycket rykten och löst fakta som det jag drar till med.

Som du själv skriver så kommer ju Juventus knappast att gå under för att Conte avgår. Men det är ju ingen överdrift att kalla detta för "mardrömsmercato" för Juve, i alla fall hittills. Mycket kan fortfarande hända.

Sen har du eller alla andra läst mina tidigare inlägg om Pirlo så vet ni vart jag står vad det gäller honom. Jag nämnde bara ett rykte och kom med ett antagande. En av dom sista sakerna jag vill är att se Pirlo hamna i Galatasaray eller någon annan liga överhuvudtaget.

Räcker det så? Eller måste jag fortsätta förklara att ett rykte är ett rykte och att jag delar med mig av sådant jag läser som andra skriver, folk som följer calcion. Jag har ingen bättre insyn i någon klubb i Serie A än någon annan utan precis som alla andra här så läser jag det jag kan om klubbarna.

Det är skillnad på: Det ryktas att JUVENTUS ska sälja både Pogba och Vidal och Det ryktas om att United ska köpa Vidal och Chelsea är sugna på Pogba. Skillnad på sälja och köpa. Annars vill jag ha en källa på att Juventus sagt att båda är till salu.

Sen om det är en mardrömsmercato beror det på vem du frågar. Jag har aldrig varit sugen på Morata med en klausul som ger Real rätt att köpa tillbaka. Iturbe för 30 miljoner euro skulle jag inte varit nöjd med. Det som gör ont är att Conte drar. Det påverkar väl mercaton på ett annat sätt. Men det kanske blir bättre? Dock så verkar Evra och Morata fått grönt ljus.

Sen har väl jag all rätt att dementera dina 'rykten'? Lika mycket rätt som du har att skriva ut dem.
Citera
2014-07-17, 13:52
Medlem
Tropeds avatar
Citat:

Du bör nog se över vilka tidningar du läser. Det finns egentligen ingenting som pekar på att varken Pogba eller Vidal drar. Motsatsen, alltså att de stannar finns det däremot mycket som talar för, dels att Juventus i dagsläget inte har något behov av att sälja och dels en hel hög med uttalanden från relevanta parter.
Citera
2014-07-17, 14:01
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Det är skillnad på: Det ryktas att JUVENTUS ska sälja både Pogba och Vidal och Det ryktas om att United ska köpa Vidal och Chelsea är sugna på Pogba. Skillnad på sälja och köpa. Annars vill jag ha en källa på att Juventus sagt att båda är till salu.

Fast nu gör du väl ändå en höna av en fjäder. Som jag skrev så är det rykten jag läst på internet. Sen huruvida det är Juventus som ska sälja eller någon annan som ska köpa känns ju irrelevant. Båda parter måste mötas på mitten i vilket fall som helst.

Citat:
Sen om det är en mardrömsmercato beror det på vem du frågar. Jag har aldrig varit sugen på Morata med en klausul som ger Real rätt att köpa tillbaka. Iturbe för 30 miljoner euro skulle jag inte varit nöjd med. Det som gör ont är att Conte drar. Det påverkar väl mercaton på ett annat sätt. Men det kanske blir bättre? Dock så verkar Evra och Morata fått grönt ljus.

Absolut. Men du kan väl helt ärligt inte påstå att du är nöjd med hur det varit hittills. Oavsett om Iturbe köptes för en summa inte du skulle accepterat. Två spelare ni verkligen velat ha har gått till andra klubbar och nu en tränare som avgår precis när den nya säsongen skall ta vid med allt vad det innebär. Sen angående Allegri så tycker väl många olika helt enkelt.

Läste igår att 300 Juventus-supportrar protesterade alternativt visade missnöje pga anställningen av Allegri, däribland Ultras. Det kan väl aldrig vara bra att börja en ny säsong med protester och stridigheter?

Men, som sagt, det är inte över än och det kommer säkert se bättre ut för Juventus när säsongen drar igång. Juventus är alltid Juventus. Och jag har inte sagt någonting annat.

Citat:
Sen har väl jag all rätt att dementera dina 'rykten'? Lika mycket rätt som du har att skriva ut dem.

Självfallet. Det har jag väl inte sagt någonting om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in