Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Kom igen! Bättre kan du. Det har inte ryktas någonstans att både Vidal och Pogba är till salu. Marotta har alltid sagt att man ska behålla dem. Sen att du läser piss från England är sona problem. Conte drog pga personliga skäl. Antingen betyder det att han inte har styrkan eller motivationen, vilket han påpekat tidigare, eller så kan det vara en blandning mellan det och uteblivna värvningar. Ingen vet. Det enda man vet är att det var en en jävla dålig tajming. Tydligen hade Conte redan i måndags sagt det till Agnelli men Agnelli försökte hålla kvar honom.
Juventus drog sig ur Iturbe affären för han blev för dyr samt att Allegri kanske har andra planer. 30 miljoner euror för dyrt för honom. Det vet alla.
Enligt Marotta och Agnelli så ringde de runt till spelarna innan man anställde Allegri och Pirlo var okej med det. Pirlo och Agnelli är väldigt tajta så jag tror inte presidenten är så dum att han låter Pirlo få gå.
Men fan vad alla blir gråtfärdiga och tar allting så jävla bokstavligt. Jag skriver saker jag läst mig till sen huruvida det stämmer eller inte kan inte jag stå till svars för. Nog fan har det gått rykten om både Vidal och Pogba och det är knappast rykten som dök upp i och med Contes avgång utan sådant som florerat sedan en längre tid tillbaka.
Du sitter ju precis som jag och spånar bara kring anledningen angående Contes avgång. När allt kommer omkring så har inte du, jag eller någon annan en aning om vad som fick Conte att avgå. Så det du skriver är lika mycket rykten och löst fakta som det jag drar till med.
Som du själv skriver så kommer ju Juventus knappast att gå under för att Conte avgår. Men det är ju ingen överdrift att kalla detta för "mardrömsmercato" för Juve, i alla fall hittills. Mycket kan fortfarande hända.
Sen har du eller alla andra läst mina tidigare inlägg om Pirlo så vet ni vart jag står vad det gäller honom. Jag nämnde bara ett rykte och kom med ett antagande. En av dom sista sakerna jag vill är att se Pirlo hamna i Galatasaray eller någon annan liga överhuvudtaget.
Räcker det så? Eller måste jag fortsätta förklara att ett rykte är ett rykte och att jag delar med mig av sådant jag läser som andra skriver, folk som följer calcion. Jag har ingen bättre insyn i någon klubb i Serie A än någon annan utan precis som alla andra här så läser jag det jag kan om klubbarna.