2014-07-17, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jo det är OT för tsen är solklar och den handlade inte om att hitta grejer att försöka svartmåla Lucas för men ni har ju varit OT 100% i denna tråd så förstår att ni alltjämt inte fattar hur det skall funka här.

Det var som sagt ni som drog upp det så spela inte oskyldiga nu, är som sagt bara för alla att läsa tråden och se att feminister började prata om att Lucas "vurmande" för pedofiler.

Vurma betyder i min släkt - med norrländska som grund i språket - "tala för", "framhålla", "bana väg för" etc..

Jag vet inte vad du lägger i ordet, men givet hur du hakat upp dig på det så måste det vara något helt annat än den betydelse vi ger det.
Citera
2014-07-17, 10:52
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte sett honom någonstans försöka göra en pedofilkoppling av Lucas kommentar - det är ni som står för det.
Jag har inte skrivit ett ord om någon pedofilkoppling eller ens tagit upp den tråden, förutom nu i replik till dig och då var det ju i förbifarten gällande diskussionen om hans provokativa stil. Jag har tvärtom hållt med dig om just det där.

Citat:
Ursprungligen postat av nie
Att Lucas skrev något om pedofiler som väckte ont blod hos andra, som inte förstod vad han menade utan bara gick igång på ord som pedofil och liknande är väl rätt väsentligt för att förstå vad som hänt.
Nej, så menade jag inte. Jag menade att efter det att han blev lite stigmatiserad och utanför efter bla det pedofilinlägget eller något annat så var han en lätt måltavla och hackkyckling lite oavsett vad han skrev.

Citat:
Det är inte OT och vad du har för glädje att använda Lucas för att bråka på micro vet jag inte men det är ju rätt uppenbart.
Jag har inte sagt att något är OT. Jag ser inte heller att jag "använder Lucas" för att bråka på micro mer än vad hon använder honom för att bråka med mig eller andra här i tråden.
Citera
2014-07-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det ar val detta du tanker pa ?

(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds

Citat:
Det som syns på twitter är bara toppen på isberget. Lucas har ju så klart fått mail och interna påhopp som inte är tillgängliga för allmänheten. Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Att någon som inte kände Lucas sitter och talar om varför han har valt att inte leva längre är makabert.

Varför låtsas man veta vad en död kände när man inte ens visste att hen fanns innan hen dog?
Citera
2014-07-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kommentaren på Facebook sidan var ett exempel på att Lucas hade en provokativ debattstil - att hen valde strid och inte försökte hålla sig till debatter där hen skulle få medhåll och klapp på axeln.
..och på vilket sätt får det UF och etablerade feminister till att näthata ihjäl Lucas?

Citat:
Man kan för övrigt inte "näthata ihjäl" någon. Det är fysiskt omöjligt.
Lucas är död.

Citat:
Läser du vad hens vänner skrivit så blev kontroversen med en del ur FU och en del etablerade feminister sista droppen - de står inte för hela Lucas problem och är inte det enda skälet för hens beslut.
Nej, men de borde brinna i helvetet för vad de har gjort. När någon tillfälligt ligger ner, hjälper man den upp. Man passar inte på att sparka. Att Lucas redan mådde dåligt, försöker du använda som ett försvar? . Jag tycker det visar att de skyldiga är ännu vidrigare än man först kan tycka.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-17 kl. 10:59.
Citera
2014-07-17, 10:58
Medlem
Citat:
Om Lucas sen fatt skit for dessa uttalande via Twitter av UF-medlemmar vet jag inte eftersom inget sadant presenterats hitills.
Lite fler samlingar som kanske inte varit med i tråden?

http://toklandet.wordpress.com/2014/07/06/nar-kommer-det-ett-svar-fran-unga-feminister/
Citera
2014-07-17, 11:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Kommentaren lades på "Nätverket mot pedofiler" -- jag gissar att inte alltför många feminister huserar där givet vilka som står för sidan.
Då var ju det totalt off topic att ta upp det, eftersom det här handlar om hur hon tog självmord pga. feminister.
Citera
2014-07-17, 11:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
..och på vilket sätt får det UF och etablerade feminister till att näthata ihjäl Lucas?

Lucas är död.
Ja, eftersom han valde att ta sitt liv:

Läs vad hans vän skrivit och försök ta till dig av det:

Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Citat:
Nej, men de borde brinna i helvetet för vad de har gjort. När någon tillfälligt ligger ner, hjälper man den upp. Man passar inte på att sparka. Att Lucas redan mådde dåligt, försöker du använda som ett försvar? . Jag tycker det visar att de skyldiga är ännu vidrigare än man först kan tycka.
Du och andra här på Flashback är verkligen inte rätt personer att fördöma att andra inte upptäckt eller inte tagit hänsyn till vad deras ord kan väcka..
Citera
2014-07-17, 11:03
Bannlyst
Citat:
Det är väl absolut topic att Lucas skrev om ett hett ämne som eldade upp folk.

Att du har fått för dig att micro är vad tråden handlar om är ju ditt egna problem.

Lucas uttryckte sig och en del missförstod eller vantolkade och reagerade. Hur illa det var har jag inte sett något bevis på än.

Nej det är OT och var bara ännu ett försök från er feminister att flytta fokus, ni insinuerade att han var pedofil för att slippa prata om tsen och ert ansvar.
Er taktik är liksom så pass genomskinlig att vi sett igenom den för länge se.

Citat:
Vurma betyder i min släkt - med norrländska som grund i språket - "tala för", "framhålla", "bana väg för" etc..

Jag vet inte vad du lägger i ordet, men givet hur du hakat upp dig på det så måste det vara något helt annat än den betydelse vi ger det.

Nej dom synonymerna kan jag köpa.
Varför anser du att Lucas framhåller och banar väg för pedofiler då?
Senast redigerad av Burros 2014-07-17 kl. 11:05.
Citera
2014-07-17, 11:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Då var ju det totalt off topic att ta upp det, eftersom det här handlar om hur hon tog självmord pga. feminister.
Nu gör du det igen - låtsas att du vet mer än Lucas vänner.

Lucas vän:

Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.
Citera
2014-07-17, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det är ot och var bara ännu ett försök från er feminister att flytta fokus, ni insinuerade att han var pedofil för att slippa prata om tsen och ert ansvar.
Er taktik är liksom så pass genomskinlig att vi sett igenom er för länge se.

Nej dom synonymer kan jag köpa.
Därför att det är det hen gör i sitt inlägg. Talar för pedofilers rätt till sina känslor och sin sexuella preferens - deras att rätt att vara just pedofiler eftersom man inte kan förändra vad man är - bara ta ansvar för vad man gör - dvs han talar inte för en rätt att begå övergrepp - utan för en rätt att känna och att accepteras som man är.
Citera
2014-07-17, 11:07
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Om Lucas sen fatt skit for dessa uttalande via Twitter av UF-medlemmar vet jag inte eftersom inget sadant presenterats hitills.
Ja så det var off topic alltså. Som vanligt från Micro.

Citat:
Det tror jag inte är något typiskt för feminister. Ser ofta folk skriva att de vill döda pedofiler och att pedofiler borde sitta i fängelse och så vidare. Inte att det är kopplat till något brott utan just för att de är pedofiler.

Såna personer går ju igång när de ser någon skriva att pedofiler behöver förståelse och hjälp och stöd (för att inte begå övergrepp).

Jag läser inte allt för sällan att folk hatar pedofiler trots att de inte gjort en fluga förnär.
Ja men när man hatar andra sjuka så är det ju inte ok.
Citera
2014-07-17, 11:08
Medlem
Citat:
Nej det är OT och var bara ännu ett försök från er feminister att flytta fokus, ni insinuerade att han var pedofil för att slippa prata om tsen och ert ansvar.
Er taktik är liksom så pass genomskinlig att vi sett igenom den för länge se.

Nej dom synonymerna kan jag köpa.

Länka till där det insinueras att Lucas var pedofil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in