Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2014-07-15, 13:41
Medlem
Pansararmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det var inte lnge sedan pansararmen propagerade fr att RB lg p en helt annan plats, s jag skulle ta hans uppgifter med en stor sck salt.

Vart i mitt inlgg pstr jag att den ligger p annan angiven plats n i mina frsta inlgg i trden?
Citera
2014-07-15, 14:51
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansararmen
Vart i mitt inlgg pstr jag att den ligger p annan angiven plats n i mina frsta inlgg i trden?

Vi tror alltid att det r Lillstup du yrar om. Har G VI klivit p tget igen?
Citera
2014-07-15, 16:11
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

du r fortfarande i lillstup och virrar? Du lgger jag p ett par ton salt p det.
Citera
2014-07-15, 18:37
Medlem
Citat:
Det enda Sveriges riskbunker har gemensamt med den vsttyska riksbunkern r att anlggningen r byggd i lnga tunnlar. RB60 r byggd i 2 parallella tunnlar som vardera r cirka 1km lnga. I vardera tunnel finns fristende hus, hur mnga till antalet har jag nmnt i tidigare inlgg. RB60 r ngot strre n sin fd. vsttyska kusin. Ungefr 10.000 personer skulle kunna bo och arbeta bekvmt i berget i tv skiftlag. Enligt dokument p KrA s planerades det fr en tredje tunnel ocks, d skulle berget kunna ta uppemot 13.000 personer.

Tack och god natt!

Det r redan konstaterat att 10.000 personer en anlggning r helt omjlig annat n som rent skyddsrum. Det blir logistiskt omjligt. En sn stor anlggning konsumerar varje dygn flera fullastade lngtradare med varor.

Men vem vet, det kanske var samma drar som planerade RB60 som han som syns i denna filmen. Det skulle inte frvna mig alls.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_9...576D1EF7904F0D
Citera
2014-07-15, 23:45
Medlem
Kennexs avatar
Citat:

Var det inte lgberget och Lillstup som var de frsta inlggen frn dig i trden eller hur var det?

Men varfr Lillstup av alla stllen?
Har det funnits ngon sorts TF-anlggning dr verhuvudtaget?
Citera
2014-07-16, 21:21
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Har det funnits ngon sorts TF-anlggning dr verhuvudtaget?
Urskta mig men vad r TF frkortning p? Tack p frhand.
Citera
2014-07-17, 02:11
Medlem
Pansararmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Urskta mig men vad r TF frkortning p? Tack p frhand.

Tillfrordnad anlggning kanske? Svaret p inlggsfrfattarens frga ovan ditt inlgg r JA.

Lillstup med sin ver hundrariga historia har fler saker dolda i berget n sin gamla och nya kraftstation. Sin geografiska och strategiska belgenhet r inte slumpmssigt. Jrnvgen, kan ta lastbilar/fordon och tillgng till vattenkylning av dtidens enorma nedkylningsbehov av elektronik.

Besk grna kraftstationen vid en ppen visning och se efter ledtrdar som visar spr av andra anvndningsomrden. Gamla ledtrdar finns om man vet vad man ska leta/se efter.

God afton gott folk!
Citera
2014-07-17, 08:50
Medlem
Citat:
Tillfrordnad anlggning kanske? Svaret p inlggsfrfattarens frga ovan ditt inlgg r JA.

Lillstup med sin ver hundrariga historia har fler saker dolda i berget n sin gamla och nya kraftstation. Sin geografiska och strategiska belgenhet r inte slumpmssigt. Jrnvgen, kan ta lastbilar/fordon och tillgng till vattenkylning av dtidens enorma nedkylningsbehov av elektronik.

Besk grna kraftstationen vid en ppen visning och se efter ledtrdar som visar spr av andra anvndningsomrden. Gamla ledtrdar finns om man vet vad man ska leta/se efter.

God afton gott folk!

Pansararmen, din envishet kring Lillstup r i sig imponerande!
Jag tror inte Lillstup anvnts inom TotalFrsvaret (=TF?):
- Nr det byggdes 1910 var Centralfrsvarstanken vergiven och ledningen/frsvaret flyttat till kusten/Stockholm. Det verkar orimligt att man byggde ytterligare en central ledningsplats.
- Det fanns inget hot (dvs flyghot) 1910 som motiverade underjordsanlggningar inne i landet.
- Om man nu redan 1910 ville dra sig under markytan s verkar ju en gruva (vilket det ju finns ondligt av i Bergslagen) bttre att anvnda n en dammanlggning.
- Dessutom s krvde vl dtidens elektronik (dvs radiosndare p ngra kW) inte ngon strre kylning?

S, hr r mina argument! Skriv nu ut i klartext dessa ledtrdar som du antyder ska finnas.
Citera
2014-07-17, 09:10
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CVNVInson
Pansararmen, din envishet kring Lillstup r i sig imponerande!
Jag tror inte Lillstup anvnts inom TotalFrsvaret (=TF?):
- Nr det byggdes 1910 var Centralfrsvarstanken vergiven och ledningen/frsvaret flyttat till kusten/Stockholm. Det verkar orimligt att man byggde ytterligare en central ledningsplats.
- Det fanns inget hot (dvs flyghot) 1910 som motiverade underjordsanlggningar inne i landet.
- Om man nu redan 1910 ville dra sig under markytan s verkar ju en gruva (vilket det ju finns ondligt av i Bergslagen) bttre att anvnda n en dammanlggning.
- Dessutom s krvde vl dtidens elektronik (dvs radiosndare p ngra kW) inte ngon strre kylning?

S, hr r mina argument! Skriv nu ut i klartext dessa ledtrdar som du antyder ska finnas.

Det finns inget som talar fr lillstup, var RB ligger r bekrftat till 99.9% och det finns mngder med saker som talar fr platsen - sndarannex, utpunkter och otaliga frrd i omrdet. Lillstup har inget av detta.
Citera
2014-07-17, 09:33
Avstngd
guderis avatar
Det r mjligt att det finns spr av annan anvndning i Lillstup, men att man skulle trycka ner sveriges riksledning i en av mellansveriges strsta kraftverk? Den r dessutom inte hemlig, sabotagefrband skulle utan att vcka strre uppseende kunnat befinna sig i omgivningen en lngre tid, och den torde ha varit ett stort rtt kryss p de sovjetiska kartorna.
Citera
2014-07-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det finns inget som talar fr lillstup, var RB ligger r bekrftat till 99.9% och det finns mngder med saker som talar fr platsen - sndarannex, utpunkter och otaliga frrd i omrdet. Lillstup har inget av detta.
Jag hller med dig till 100% att det till i princip 99.9% r skert var "RB60Civ" resp "RB60Mil" inkl stdanlggningar ligger. Har sjlv sttt utanfr ett antal av dessa anlggningar och begrundat dess tidigare och nuvarande anvndning. (Exakt vad resp anlggning byggdes fr resp p senare tid anvnts till r ju definitivt inte 99.9% skert)

Av ren nyfikenhet s r jag intresserad av att f beskrivet Pansararmens mystiska "ledtrdar" i Lillstup som tydligen enbart den som vet kan se.
Citera
2014-07-17, 14:00
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CVNVInson
Jag hller med dig till 100% att det till i princip 99.9% r skert var "RB60Civ" resp "RB60Mil" inkl stdanlggningar ligger. Har sjlv sttt utanfr ett antal av dessa anlggningar och begrundat dess tidigare och nuvarande anvndning. (Exakt vad resp anlggning byggdes fr resp p senare tid anvnts till r ju definitivt inte 99.9% skert)

Av ren nyfikenhet s r jag intresserad av att f beskrivet Pansararmens mystiska "ledtrdar" i Lillstup som tydligen enbart den som vet kan se.

Ja det r ju mrkligt att det p en plats finns ett tjugotal anlggningar som var och en pekar p en central ledningsplats och att litteratur frn flera hll stmmer med den platsen plus att tgtrafik till omrdet upphr i samma veva som anlggningen enligt litteraturen skall ha tagits ur bruk men att det istllet r s att ledningsplatsen skall ligga p en helt annan plats som dessutom saknar omkringliggande understdsfrrd, utpunkter och sndarannex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in