2014-07-16, 17:38
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Vad pratar du om? Majoriteten som har näthatat Lucas har varit meningsmotståndare. Rasister, homofober och transfober. Det kunde hen hantera. Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket.
Hörru Ali Baba - hur kan du skriva som du gör i ditt inlägg, du är alltså mycket väl medveten om det skit som Lucas fick ta emot från sina sk feministvänner!! ändå sitter du i tråden o försvarar förövarna samtidigt som du överöser oss andra med negativa omdömen - vi andra som tycker att det som Lucas fick uppleva är klar orättvist o oacceptabelt för att komma från feminister som anser sig leva efter ledstjärnor såsom demokrati, rättvisa, respekt. Nu lyser de med sin frånvaro o lägger locket på över hela händelsen - mycket tragiskt o väldigt småaktigt gjort!
Citera
2014-07-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Trodde att alla kände till den.
Micro har väl redan förnekat en del som står där, så därmed kan vi ju bedöma det som står där för sanning.
De flesta länkar i den tråden har ju postats i denna tråd också. Tar ju också sådär en sekund att googla fram informationen? Hemsk underligt att någon diskuterat i 84 sidor utan att ha tagit del av allt som har skrivits kring detta. Jag hade sett och läst det mesta redan innan den här tråden startades.
Citera
2014-07-16, 17:41
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Om Lucas hade blivit förbannad så får det vara så, jag har inte samma åsikter som Lucas och har därför lika stor anledning att bli förbannad på Lucas som Lucas på mig. Lucas äger inte frågan hur alla ska hantera/tolka/granska/diskutera det som skett, för han valde att skriva offentligt som han skrev och när någon som jag får reda på det kommer jag att agera som jag och ingen annan. Om din syn på respekt är så otroligt snäv är det väldigt tråkigt för dig, för då kommer du att känna mycket "respektlöshet" under ditt liv. Ja Lucas skrev "fortsätt att vara feminister" men han kanske inte menade "alla i UF ska fortsätt att vara ogranskade och hatfyllda precis som ni är", utan kanske syftade på att de skulle vara feminister men samtidigt ville att de skulle ha en bättre och mer hjärtlig attityd och att det finns en trångsynt och osund attityd bland vissa organisationer som mycket väl kan sättas under luppen och kritiseras hårt, eller vad tror du?

Jag vet helt ärligt inte vad Lucas tyckte om UF som ungdomsförbund efter att hen blev sparkad som medlemsansvarig för dem. Om ingen visste det, var det när Lucas blev invald som det hela började.
(Sms-konversationen vi hade när det nyligen hade börjat: http://postimg.org/image/9b0fas29r/ )

Tror att Lucas var irriterad på att hen bara kickades sådär och fick så mycket hat efter all tid hen har lagt ner på feminismen. Lucas älskade dock fortfarande F!.
Ang. att du spekulerade om att hen kanske ville att UF skulle granskas osv tänkte jag bara ge min tanke om det. I min värld, OBS, i MIN värld, så borde kanske hatet från feminister granskas mer. Speciellt med tanke på att det tog en nära vän från mig, vill inte att det ska hända fler. Ibland är det sjukt vad somliga skriver på twitter, men då känns typ som att folk tänker "men den är en feminist så det är lugnt".
Det är vad jag tycker iaf. Men viktigt att komma ihåg att jag och Lucas var oeniga om en del ang feminism osv (trots att Lucas alltid öste med argument som bara fick mig att kapitulera så fort vi hade en diskussion, hen var briljant).
Lucas självmord handlade för övrigt inte om att göra ett statement(t.ex. "NU MÅSTE UF GRANSKAS) , utan snarare för att Lucas bara mådde så dåligt över allt som folk skrev om henom och inte orkade mer. Vissa skrev vidriga saker.
Förlåt om jag är jätteotydlig i vad jag menar, är inte lätt att skriva och vara tydlig när saken berör så jäkla mycket... Jag lämnar den här tråden nu. Tack för att jag fick säga mitt iaf. Kanske fliker in och
svarar om någon undrar vad jag har menat i något av mina tidigare inlägg.
Citera
2014-07-16, 17:47
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
De flesta länkar i den tråden har ju postats i denna tråd också. Tar ju också sådär en sekund att googla fram informationen? Hemsk underligt att någon diskuterat i 84 sidor utan att ha tagit del av allt som har skrivits kring detta. Jag hade sett och läst det mesta redan innan den här tråden startades.

Ja det var inte sa mycket nytt som jag hoppades pa. Det var en post som hade massa tweets som jag inte sett alla. Men jag trodde nagon skulle ha gravt fram nagot mer.
Citera
2014-07-16, 18:29
Medlem
Har det kommit fram något mer om vilka av feministerna det var som skicka avföring i posten till lucas? Jävla svin.
Citera
2014-07-16, 18:56
Medlem
Hade varit enormt tacksam om någon orkat sammanfatta tråden och händelseförloppet (eller länka till sammanfattningen om en sådan redan skrivits). Vad exakt har denna Lukas gjort som upprört så många feminister? Vilka feminister är det frågan om? Var det verkligen pga näthatet han tog livet av sig? Är det egentligen han själv och inte feminsterna som är boven? osv.
Citera
2014-07-16, 19:00
Medlem
Citat:
Tror att Lucas var irriterad på att hen bara kickades sådär och fick så mycket hat efter all tid hen har lagt ner på feminismen. Lucas älskade dock fortfarande F!.
Ang. att du spekulerade om att hen kanske ville att UF skulle granskas osv tänkte jag bara ge min tanke om det. I min värld, OBS, i MIN värld, så borde kanske hatet från feminister granskas mer. Speciellt med tanke på att det tog en nära vän från mig, vill inte att det ska hända fler. Ibland är det sjukt vad somliga skriver på twitter, men då känns typ som att folk tänker "men den är en feminist så det är lugnt".
Det är vad jag tycker iaf. Men viktigt att komma ihåg att jag och Lucas var oeniga om en del ang feminism osv (trots att Lucas alltid öste med argument som bara fick mig att kapitulera så fort vi hade en diskussion, hen var briljant).
Lucas självmord handlade för övrigt inte om att göra ett statement(t.ex. "NU MÅSTE UF GRANSKAS) , utan snarare för att Lucas bara mådde så dåligt över allt som folk skrev om henom och inte orkade mer. Vissa skrev vidriga saker.
Jag håller med och det är ungefär vad jag har försökt förmedla också. Tyvärr kommer du väl precis som jag nu att sorteras in som medlem i den antifeministiska hatklanen precis som jag har blivit av en viss person här. Trist att det inte har blivit en mer nyanserad debatt.
Citera
2014-07-16, 19:01
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Hade varit enormt tacksam om någon orkat sammanfatta tråden och händelseförloppet (eller länka till sammanfattningen om en sådan redan skrivits). Vad exakt har denna Lukas gjort som upprört så många feminister? Vilka feminister är det frågan om? Var det verkligen pga näthatet han tog livet av sig? Är det egentligen han själv och inte feminsterna som är boven? osv.
Sammanfattningsvis har tråden handlat om respektlöshet och hyckleri.

Edit: ...ja och att flytta fokus förstås.
Senast redigerad av JP 2014-07-16 kl. 19:25.
Citera
2014-07-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Hen skrev en del twitterposter som gjorde att en del i unga feminister blev väldigt upprörda på henom och gick ihop i något som man skulle kunna likna vid mobbing. Som jag fattat det så var det även den här typen av twittrar som bidrog till att han blev utesluten ur Femen?

Lite länkar finns i början av tråden.

En del här tycks tycka att man till viss del borde vara lite mer hårdhudad om man har en sån jargong som hen hade men jag tror inte de heller skulle se hen som bov för det.

Och jag är väl ganska säker på att det inte bara var "näthatet" som gjorde att han valde att ta sitt liv men det är nog inte alltför långsökt att det spelade in en del i alla fall.
Citera
2014-07-16, 20:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Har det kommit fram något mer om vilka av feministerna det var som skicka avföring i posten till lucas? Jävla svin.

Varifran kommer denna uppgift ?
Citera
2014-07-16, 20:39
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag vet helt ärligt inte vad Lucas tyckte om UF som ungdomsförbund efter att hen blev sparkad som medlemsansvarig för dem. Om ingen visste det, var det när Lucas blev invald som det hela började.
(Sms-konversationen vi hade när det nyligen hade börjat: http://postimg.org/image/9b0fas29r/ )

Förlåt om jag är jätteotydlig i vad jag menar, är inte lätt att skriva och vara tydlig när saken berör så jäkla mycket... Jag lämnar den här tråden nu. Tack för att jag fick säga mitt iaf. Kanske fliker in och
svarar om någon undrar vad jag har menat i något av mina tidigare inlägg.

Jag har forsokt fa ex. pa just vad som blivit skrivet till Lucas.
Eftersom ni verkar ha pratat och umgatts sa kanske du vet mer. Skulle du kunna ge ex. pa vad Lucas fick sig tillskrivet ?
Citera
2014-07-16, 21:06
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag har forsokt fa ex. pa just vad som blivit skrivet till Lucas.
Eftersom ni verkar ha pratat och umgatts sa kanske du vet mer. Skulle du kunna ge ex. pa vad Lucas fick sig tillskrivet ?
Även jag är intresserad av detta. Jag är tyvärr ganska säker på att delete-knappen har gått varm hos antagonisterna sedan självmordet uppdagades, så några konkreta bevis kan nog vara svårt att hitta utan en polisanmälan. Men exempel från en nära vän skulle vara mycket klargörande. Kan indicierna som finns vara skäl nog för en polisanmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in