Citat:
Ursprungligen postat av
JP
Om Lucas hade blivit förbannad så får det vara så, jag har inte samma åsikter som Lucas och har därför lika stor anledning att bli förbannad på Lucas som Lucas på mig. Lucas äger inte frågan hur alla ska hantera/tolka/granska/diskutera det som skett, för han valde att skriva offentligt som han skrev och när någon som jag får reda på det kommer jag att agera som jag och ingen annan. Om din syn på respekt är så otroligt snäv är det väldigt tråkigt för dig, för då kommer du att känna mycket "respektlöshet" under ditt liv. Ja Lucas skrev "fortsätt att vara feminister" men han kanske inte menade "alla i UF ska fortsätt att vara ogranskade och hatfyllda precis som ni är", utan kanske syftade på att de skulle vara feminister men samtidigt ville att de skulle ha en bättre och mer hjärtlig attityd och att det finns en trångsynt och osund attityd bland vissa organisationer som mycket väl kan sättas under luppen och kritiseras hårt, eller vad tror du?
Jag vet helt ärligt inte vad Lucas tyckte om UF som ungdomsförbund efter att hen blev sparkad som medlemsansvarig för dem. Om ingen visste det, var det när Lucas blev invald som det hela började.
(Sms-konversationen vi hade när det nyligen hade börjat:
http://postimg.org/image/9b0fas29r/ )
Tror att Lucas var irriterad på att hen bara kickades sådär och fick så mycket hat efter all tid hen har lagt ner på feminismen. Lucas älskade dock fortfarande F!.
Ang. att du spekulerade om att hen kanske ville att UF skulle granskas osv tänkte jag bara ge min tanke om det. I min värld, OBS, i MIN värld, så borde kanske hatet från feminister granskas mer. Speciellt med tanke på att det tog en nära vän från mig, vill inte att det ska hända fler. Ibland är det sjukt vad somliga skriver på twitter, men då känns typ som att folk tänker "men den är en feminist så det är lugnt".
Det är vad jag tycker iaf. Men viktigt att komma ihåg att jag och Lucas var oeniga om en del ang feminism osv (trots att Lucas alltid öste med argument som bara fick mig att kapitulera så fort vi hade en diskussion, hen var briljant).
Lucas självmord handlade för övrigt inte om att göra ett statement(t.ex. "NU MÅSTE UF GRANSKAS) , utan snarare för att Lucas bara mådde så dåligt över allt som folk skrev om henom och inte orkade mer. Vissa skrev vidriga saker.
Förlåt om jag är jätteotydlig i vad jag menar, är inte lätt att skriva och vara tydlig när saken berör så jäkla mycket... Jag lämnar den här tråden nu. Tack för att jag fick säga mitt iaf. Kanske fliker in och
svarar om någon undrar vad jag har menat i något av mina tidigare inlägg.