2014-05-10, 10:08
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1200VB
Aktien har gått ner rejält den senaste tiden. Från att ha varit uppe på över $250 för någon månad sedan ligger den nu på runt $178. Kan naturligtvis vända men i och med att den fortfarande är väldigt högt värderad så tycker jag det verkar tämligen riskfyllt.

Apple och Tesla har haft hemliga möten. Kanske diskuteras det att införa iOS i bilen?
Vilken succé det hade blivit!

Googla runt, kolla youtube. Finns mycket info.

Med tankte på det här ryktet om apple hade jag fortfarande köpt aktier.

(Jag köpte dock när dom låg nere på 37 dollar)
Citera
2014-05-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Apple och Tesla har haft hemliga möten. Kanske diskuteras det att införa iOS i bilen?

Nej! Information är konkret, det du syftar på är spekulationer. Två helt skilda saker. Så när du inte kan skilja på begreppen, varför skulle folk lyssna till dina råd om att köpa? Pys iväg och haussa någon annanstans..
Citera
2014-05-12, 08:04
Medlem
Citat:

Ja, jo Apple är ju så himla öppna och välkomnande för utomstående att anpassa sitt system efter sina önskemål och behov. Eller inte! Detta måste vara det dummaste jag hört på länge!
Citera
2014-05-20, 22:20
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Nej! Information är konkret, det du syftar på är spekulationer. Två helt skilda saker. Så när du inte kan skilja på begreppen, varför skulle folk lyssna till dina råd om att köpa? Pys iväg och haussa någon annanstans..

Nejdå, det är officiellt att Tesla och Apple har haft möten
Citera
2014-05-20, 22:23
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Ja, jo Apple är ju så himla öppna och välkomnande för utomstående att anpassa sitt system efter sina önskemål och behov. Eller inte! Detta måste vara det dummaste jag hört på länge!

Lever du bakom en sten eller? Apple har släppt mjukvara till blandannat mercedes, volvo, ferrari, honda och hyndai.

Bilar från 15 företag, bland annat bmw, peugeot, citroen, ford och toyota kommer att införa apples systen i deras framtida bilar.
Citera
2014-05-20, 23:19
Medlem
Citat:

Hur hemliga är dessa möten om det nu är så att du har kännedom om dom??

Rykten har florerat i ett par år och om något så är det såklart önskvärt för alla biltillverkare att få till ett lönsamt avtal med Apple. Som du nämner är Tesla bara en av kontakterna inom bilindustrin.

Tesla-aktien har en väldigt hög prislapp som jag ser det.

Apple har iofs revolutionerat marknader innan och fortsätter göra det, tänk aluminium och nu safirglas.

Är Apple verkligen intresserade av att vara biltillverkare?
Batteritekniken kan vara intressant men i övrigt tvivlar jag starkt på det gamla ryktet om att Apple skulle vilja köpa Tesla och då finns det väldigt lite kvar för elbilarna.. Tesla måste börja visa ett cashflow med vinst för att intressera annat än lycksökare och vägen dit är lång.

Spontant sett är Tesla varken en köp eller säljkandidat utan snarare, stay out.
Citera
2014-05-21, 01:04
Medlem
Citat:
Citat:

Apple har redan annonserat iOS för bilar för flera månader sedan.

http://www.apple.com/ios/carplay/
Senast redigerad av Sotashi 2014-05-21 kl. 01:06.
Citera
2014-05-21, 09:21
Medlem
Citat:
Lever du bakom en sten eller?

Nej, jag läser bara som en rövknullad saxhora.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Apple har redan annonserat iOS för bilar för flera månader sedan.

http://www.apple.com/ios/carplay/

Jag utgick från att det var mer än en handsfree det talades om när man syftade på att nyheten skulle göra Tesla mindre övervärderat och vända upp aktien över $250 igen.
Citera
2014-06-23, 19:04
Medlem
Wow, nu åkte aktien upp igen. Nästan på de gamla rekordnivåerna.

Längtar efter lanseringen av deras nästa bil, Model X.
Citera
2014-07-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Wow, nu åkte aktien upp igen. Nästan på de gamla rekordnivåerna.

Längtar efter lanseringen av deras nästa bil, Model X.

Måsvingar på en SUV som går på el och gör 100km/h på under 5 sekunder har man väl inte sett förr. Får hoppas att det är vad folk vill ha.
Citera
2014-07-16, 15:14
Medlem
Om ni alls läser tidningarna så finns det andra nyheter för dagen som kan ge knuff mer än model X. Inget nytt under solen för oss som läser på löpande, men jag tror inte många gör det och då kan det hoppa upp 10%
Citera
2014-07-16, 23:11
Medlem
Citat:
Om ni alls läser tidningarna så finns det andra nyheter för dagen som kan ge knuff mer än model X. Inget nytt under solen för oss som läser på löpande, men jag tror inte många gör det och då kan det hoppa upp 10%

Du får gärna länka det du finner intressant om du har möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in