2014-07-14, 21:01
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Just misstänkte det.
Nu tror jag inte du är personen som direkt behöver höra detta, men finns folk som gillar det du skriver så keep up the good spirit!

Jag ar def. en av de som gillar Micros texter

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Grejen med micro133 är som sagt inte att hon skulle ha bra och sakliga argument utan det faktumet att hon aldrig tar till sig av något. Det man själv eller hon skriver, ämnet i sig... ingenting har någon betydelse. I slutändan är hon ändå bara där med en hundrande upprepning av typen "men det är fel", baserat på samma gamla känslofyllda mantra och lika substanslöst nu som då.

-Prostitition är fel, man köper andra människor, blablabla...
-Vad är det med just sexet som gör att det blir fel?
-Nej, man köper en kropp (läs: jag saknar argument och döljer det genom att polemisera om oväsentligheter
-Ok, men vad är det egentliga problemet?
-Uhh, kropp kropp, bla bla bla

...Och så fortsätter det. Allt för att slippa erkänna att ens ståndpunkt bygger på moraliserande och tvingas stå till svars för det i ett annat skede (slamperi). Bättre då att både äta kakan och ha den kvar med lite gammalt hederligt hyckleri.

Skall man andra standpunkt bara for att ?

Om man nu anser sexkop vara fel, tror du da att en debatt andrar det ? Motsatsen kan ju lika garna vandas mot "er", ni star ju fast vid er sida precis lika benhart, varfor erkanner inte ni att ni har fel i sa fall ?
2014-07-14, 21:08
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom ett av de skäl som jag anger till att sexköpslagen skall finnas är att det är normgivande (påverkar normen) - och vänder stigmat mot torskarna - så har jag knappast förnekat att moral är en del i att jag anser att lagen skall finnas.

Ja. Men det motsäger å andra sidan inte mitt argument heller utan snarare tvärtom, så är det något som talar för det. Skillnaden ligger endast i sättet du dribblar förbi kärnan i det hela (vad som är problematiskt med fenomenet som sådan).

Inget nytt alltså.
2014-07-14, 21:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja. Men det motsäger å andra sidan inte mitt argument heller utan snarare tvärtom, så är det något som talar för det. Skillnaden ligger endast i sättet du dribblar förbi kärnan i det hela (vad som är problematiskt med fenomenet som sådan).

Inget nytt alltså.
Det har jag också svarat på - det är dock inget ämne för den här tråden.
2014-07-14, 21:11
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag ar def. en av de som gillar Micros texter

Skall man andra standpunkt bara for att ?

Om man nu anser sexkop vara fel, tror du da att en debatt andrar det ? Motsatsen kan ju lika garna vandas mot "er", ni star ju fast vid er sida precis lika benhart, varfor erkanner inte ni att ni har fel i sa fall ?

Sa jag det?

Nej. Däremot så kan man stå för det faktumet att ens argument baseras på fulheten i att en kvinna blir knullad "lite hur som som helst".
2014-07-14, 21:12
Medlem
Ego-Legos avatar
Ok, så det finns många skribenter som är värre än den vaktigaste. Bra att det konstateras! Lågvattenmärkena står som spön i backen ute trådarna, det sker på bekostnad av en annan mer lärorik diskussion. Mata inte trollen?

Forumet visar ju sin nivå genom de trådar som lever på förstasidan, är det möjligt att vi kan höja nivån lite genom att åtminstone erkänna att den inte är acceptabel som den ser ut idag? Väldigt få här ju rena händer ändå och vet precis hur illa det är här emellanåt.

Det är väldigt mycket vinnarskalle och lagtänk i diskussionerna här, man vänder bevisbördor och ratar i nästa andetag de bevis man får, inget är gott nog utom att få rätt, oftast i en skitsak, hårklyverier in absurdum, för att inte tala om sarkasmer och generellt löjeväckande beteenden.

Kolla den här bilden som illustrerar sju olika sätt att inte hålla med varandra. Hur mycket inlägg här på forumet kan göra anspråk på de tre översta kategorierna?

https://c2.staticflickr.com/8/7032/6642669277_38bfd0e570_z.jpg

I en bra debatt kan de tre första kategorierna av argument avlösa varandra och föra diskussionen vidare. I de fall då diskussionen präglas av de fyra lägsta kategorierna kommer förr eller senare nazi-referenserna fram, inte bra.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-07-14 kl. 21:15.
2014-07-14, 21:15
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Det har jag också svarat på - det är dock inget ämne för den här tråden.

Vilket alltså inte stämmer, nej.
2014-07-14, 21:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sa jag det?

Nej. Däremot så kan man stå för det faktumet att ens argument baseras på fulheten i att en kvinna blir knullad "lite hur som som helst".
Nej, om man inte tycker att det är sexet som är problemet så är det ett jäkligt dumt argument att använda sig av.

Torskars utnyttjande av prostituerade och den syn på andra det innebär har jag däremot angivit som en av flera motiveringar ett antal gånger.
2014-07-14, 21:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilket alltså inte stämmer, nej.
Jo, det stämmer - även om du inte har brytt dig om att läsa eller ta till dig det.
2014-07-14, 21:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Sa jag det?

Wow, ar det det du har kommit fram till ? Det har ju papketas flertal ganger, om och om igen, att det ar mannens ratt att kopa som ar problemet. Inte att kvinnor har sex.
2014-07-14, 21:33
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nej, om man inte tycker att det är sexet som är problemet så är det ett jäkligt dumt argument att använda sig av.

Torskars utnyttjande av prostituerade och den syn på andra det innebär har jag däremot angivit som en av flera motiveringar ett antal gånger.

Jag har aldrig försvarat något tvång, och "utnyttjandet" och "synen" är bara samma gamla tugg där du återigen repriserar dig själv utan att våga stå för vad det är du egentligen menar när du använder dig av de "argument" som du gör.

Det här lär leda lika långt nu som det gjorde då: ingenstans.
2014-07-14, 21:36
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Wow, ar det det du har kommit fram till ? Det har ju papketas flertal ganger, om och om igen, att det ar mannens ratt att kopa som ar problemet. Inte att kvinnor har sex.

Och vad exakt baseras detta "problem" på?
2014-07-14, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har aldrig försvarat något tvång, och "utnyttjandet" och "synen" är bara samma gamla tugg där du återigen repriserar dig själv utan att våga stå för vad det är du egentligen menar när du använder dig av de "argument" som du gör.

Det här lär leda lika långt nu som det gjorde då: ingenstans.
Ja, det är klart att det inte leder någonstans när jag anger mina motiveringar men du framhärdar i att påstå/låtsas att du skulle ha någon form av högre kunskap än mig själv om vad jag tycker..

Det är alltså du som står för tramset som gör att det leder vidare - inte jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in