2014-07-14, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag "skiter" lika mycket i de prostituerade som jag "skiter" i fabriksarbetare, städerskor, tandläkare or whatever. Lika lite som jag bryr mig om att de ska vara lyckliga, lika lite bryr jag mig faktiskt om horan är lycklig eller inte.
Varför just de prostituerade måste vara lyckliga när det är skitsamma om andra yrkeskategorier är det kommer jag faktiskt aldrig att begripa...

Sen om den prostituerade är "tvingad" att prostituera sig pga ekonomin, so what? De allra flesta människor är tvungna att arbeta pga ekonomin. Att vissa då väljer att suga kuk före t. ex att torka någons röv ska jag, och även du din äckelkärring, fullständigt skita i...
Jag har inte några aspekter på det den prostituerade gör - utan på det torskarna gör.
Citera
2014-07-14, 17:57
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte några aspekter på det den prostituerade gör - utan på det torskarna gör.

Inga aspekter?
Citera
2014-07-14, 18:29
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Då har ju frustrerade män alla möjligheter att hjälpa varandra i Sverige också ... Go for it ..

Fullständigt ointressant att somliga män tror att sex skall var någon rättighet - ja.

I och med detta inlägg bekräftar du att du hatar män och vår biologi och att du är dogmatisk. Ser ingen ide med fortsatt debatt med dig. Tycker inte sex är en rättighet men kan man på ett enkelt sätt lindra lidande så tycker jag man ska göra det. Även om det råkar vara män som är drabbade. Har sagt det för och säger det igen tycker du är både cynisk och inhuman.
Citera
2014-07-14, 18:29
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Därför att det leder till minskad efterfrågan.

Du såg så billig ut med andra ord.

Det kartläggningen visar är att det är inte fler än så.

Undersökningen visar att en majoritet vill behålla lagen.

Ja, för min del är allt som avskräcker från sexköp av godo - att torskarna får en osäkrare situation ser jag alltså som positivt.

Det har jag svarat på massor av gånger redan - jag är trött på att upprepa mig.
Ditt svar är alltså att din anledning att vilja förstärka stigmat är att det leder till minskad efterfrågan. Även om efterfrågan skulle sjunka - ingenting säger att du har rätt i det -så är det ett dåligt svar: du säger att du vill sänka efterfrågan men inte varför du vill det. Eller, jo, det är för att du inte tycker om sexköp, men du säger inte varför du ogillar det. Du har en massa anledningar utan någon egentlig anledning annat än ett cirkelresonemang. Anledningen till att du får upprepa dig hela tiden är ju för att du inte ger ett logiskt hållbart svar.

Nej, det "kartläggningen" - om du nu vill kalla den så - visar är att av de som svarat är det inte fler än så. Som redan visats var underlaget oerhört dåligt. Inte heller visar undersökningen att en majoritet av prostituerade vill behålla lagen, av samma skäl.

Ja hon tyckte kanske det. Men jag sa nej! haha
Citera
2014-07-14, 18:35
Bannlyst
Allt handlar om att micro113's fitta inte får den uppmärksamheten den behöver. Ju fler män det går per fitta desto större är fittmakten. micro113's fitta kan säga vara sämre än de flesta prostituerades eftersom ingen vill ha den.

De prostituerade är prostituerade därför att kvinnan vet sitt värde. Horeri är världens äldsta yrke, era feministhaggor.
Citera
2014-07-14, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ditt svar är alltså att din anledning att vilja förstärka stigmat är att det leder till minskad efterfrågan. Även om efterfrågan skulle sjunka - ingenting säger att du har rätt i det -så är det ett dåligt svar: du säger att du vill sänka efterfrågan men inte varför du vill det. Eller, jo, det är för att du inte tycker om sexköp, men du säger inte varför du ogillar det. Du har en massa anledningar utan någon egentlig anledning annat än ett cirkelresonemang. Anledningen till att du får upprepa dig hela tiden är ju för att du inte ger ett logiskt hållbart svar.
Jag har svarat tidigare - upptäckte dock att det var i den andra tråden:
(FB) Kontrollerandet av kvinnans sexualitet, och sexköpslagen

Citat:
Nej, det "kartläggningen" - om du nu vill kalla den så - visar är att av de som svarat är det inte fler än så. Som redan visats var underlaget oerhört dåligt. Inte heller visar undersökningen att en majoritet av prostituerade vill behålla lagen, av samma skäl.
Den mest omfattande som gjorts i Sverige - underkänner du den så underkänner du per automatik alla andra också.

Citat:
Ja hon tyckte kanske det. Men jag sa nej! haha
Bra att du stod på dig.
Citera
2014-07-14, 19:15
Medlem
I don't cares avatar
Att försöka minska efterfrågan på behovet av sex är en grej jag alltid tyck varit hysteriskt roligt. Då det är en biologisk drift går den inte bara att stänga av. Man kanske kan minska ner antalet som köper genom stigmatisering men priset är att många mår dåligt helt i onödan.

Lite som att försöka minska på behovet av bekräftelse och kärlek. Eller behovet av att äta. Men det kommer bara drabba the good guys som vanligt. För att citera en sångtext, Only the good die young All the evil seem to live forever.
Citera
2014-07-14, 19:21
Medlem
Sexköpslagen är en morallag. Morallagar hindrar individuell frihet och sunda utvecklingar.

Bort med sexköpslagen, staten ska inte bestämma att folk inte får ligga med varandra ifall pengarna är involverade. Blä.
Citera
2014-07-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ja, det är ju det jag sagt.

Ok, så en kommunist-stat kan i efterhand hjärntvätta folket till att acceptera en del vansinniga lagar. Det är äckligt och tack igen för länken, men de som argumenterar hårt för lagen, är nog ändå ofta sjukligt svartsjuka kärringar, med kontrollbehov av mannen och hans kropp. Där talar vi inte om 80% av alla kvinnor.
Citera
2014-07-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Att försöka minska efterfrågan på behovet av sex är en grej jag alltid tyck varit hysteriskt roligt. Då det är en biologisk drift går den inte bara att stänga av. Man kanske kan minska ner antalet som köper genom stigmatisering men priset är att många mår dåligt helt i onödan.

Lite som att försöka minska på behovet av bekräftelse och kärlek. Eller behovet av att äta. Men det kommer bara drabba the good guys som vanligt. För att citera en sångtext, Only the good die young All the evil seem to live forever.

Det har gått alldeles utmärkt för exempelvis diverse heliga män och kvinnor genom mänsklighetens historia att leva utan sex och många visa män och kvinnor ser det t.o.m. som en nödvändighet för att kunna nå allra längst i vishet.

Massor av människor har levt och lever utan sex med andra människor och mår alldeles utmärkt ändå. Det är vår sexfixerade tid som har fått alldeles för många att plötsligt tro att ett liv utan regelbunden tillgång till en annan människas diverse håligheter är nästintill detsamma som en dödsdom.
Citera
2014-07-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care

Är inte behovet av sex man försöker minska, är behovet av att köpa någon annans sexvilja samt behovet hos en del att sätta andra i arbete med sex för egen vinnings skull. Främst det senare skulle jag säga.
Och precis! Sex är en stark biologisk drift som man uttrycker via att välja partner, känna lust till speciella individer och sex på sina egna villkor. Just! du har hajjat. Fritt fram för hur mycket sex du vill, med de som vill ha sex med just dig. Bingo.
Citera
2014-07-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Sexköpslagen är en morallag. Morallagar hindrar individuell frihet och sunda utvecklingar.

Bort med sexköpslagen, staten ska inte bestämma att folk inte får ligga med varandra ifall pengarna är involverade. Blä.

Så är det, moral hör inte till ett civiliserat samhälle!

Man borde kunna få sälja sina barn!
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-07-14 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in