Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Ja precis, de vill inte erkänna att de är sexköpare eftersom det är stigmatiserat, och numera dessutom olagligt. Du erkänner detta och sedan säger du att det är jag som trasslar in mig? Nä du.
Inte ens före lagen var torskarna de som anmälde tvångsprostitution.
Citat:
Sexköpare är precis som vilka andra människor som helst och de skulle anmäla om de inte riskerade en stor del av sitt liv. Du inser ju själv att om stigmat försvann och att köpa sex inte ansågs som mer dramatiskt än att klippa sig skulle ju alla som stötte på ett traffickingoffer anmäla. Än mer om det fanns statlig kontroll.
Nej, sexköpare är inte som vilka andra människor som helst - det är också därför människor föraktar dem, de är inte som vem som helst.
Citat:
Eftersom det är en olaglig och stigmatiserad företeelse så är mörkertalet för sexköp självklart stort. Varken du eller undersökningen har egentligen en aning. Att bara så lite som hundratalet sexköpare lagförs spelar ingen roll eftersom de allra flesta sexköp inte ens anmäls.
Jo, 0,8% av männen och 0,6% av kvinnorna har erfarenhet av att någon gång sålt sex... Det säger en del om förekomsten..
http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:505995
Citat:
Det är intressant att du inte tycker att samhället ska anpassas till sådana som lider, eftersom det är prostituerades lidande som du refererar till när det gäller att försvara sexköpslagen.
Fast det är torskarna jag säger att samhället inte skall anpassas efter ... I klartext dessutom.
Citat:
Och nej, ämnet är inte uttömt, eftersom tillfredsställande svar inte kommit fram, och du hävdar fortfarande att det inte är en tjänst som alla andra. Vilket det är. Det du har gjort är att likställa den med köpemord och knarkförsäljning, men sexköp orsakar ingen fysisk skada på någon - och ingen mental skada, förutom den stress och oro som orsakas av stigmatiseringen som du vill uppehålla. Utan att kunna motivera varför.
Sexköp orsakar skador och en majoritet av sexsäljarna vill behålla lagen .. en tredjedel vill skärpa den dessutom ..