2014-07-14, 16:52
  #817
Medlem
Celenos avatar
Eller om man lägger tyngdpunkten på citatet lite annorlunda:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte förvånande att män och kvinnor som sålt sex ofta var mer positiva och mindre negativa till prostitution än de som inte sålt sex.

Det räcker väl där?

Men om du vill ha med följande:

Citat:
Samtidigt var framför allt attityderna hos kvinnorna inte odelat positiva. Kvinnor som sålt sex instämde i högre grad än andra i påståendet att försäljning av sex uppstår ur sociala och ekonomiska problem.

Tja, det gäller ju nästan alla yrken

De flesta jobbar för att samhället sätter normen att man skall jobba, och för att de hade haft ekonomiska problem annars...
Citera
2014-07-14, 16:56
  #818
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja precis, de vill inte erkänna att de är sexköpare eftersom det är stigmatiserat, och numera dessutom olagligt. Du erkänner detta och sedan säger du att det är jag som trasslar in mig? Nä du.
Inte ens före lagen var torskarna de som anmälde tvångsprostitution.

Citat:
Sexköpare är precis som vilka andra människor som helst och de skulle anmäla om de inte riskerade en stor del av sitt liv. Du inser ju själv att om stigmat försvann och att köpa sex inte ansågs som mer dramatiskt än att klippa sig skulle ju alla som stötte på ett traffickingoffer anmäla. Än mer om det fanns statlig kontroll.
Nej, sexköpare är inte som vilka andra människor som helst - det är också därför människor föraktar dem, de är inte som vem som helst.

Citat:
Eftersom det är en olaglig och stigmatiserad företeelse så är mörkertalet för sexköp självklart stort. Varken du eller undersökningen har egentligen en aning. Att bara så lite som hundratalet sexköpare lagförs spelar ingen roll eftersom de allra flesta sexköp inte ens anmäls.
Jo, 0,8% av männen och 0,6% av kvinnorna har erfarenhet av att någon gång sålt sex... Det säger en del om förekomsten..
http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:505995

Citat:
Det är intressant att du inte tycker att samhället ska anpassas till sådana som lider, eftersom det är prostituerades lidande som du refererar till när det gäller att försvara sexköpslagen.
Fast det är torskarna jag säger att samhället inte skall anpassas efter ... I klartext dessutom.

Citat:
Och nej, ämnet är inte uttömt, eftersom tillfredsställande svar inte kommit fram, och du hävdar fortfarande att det inte är en tjänst som alla andra. Vilket det är. Det du har gjort är att likställa den med köpemord och knarkförsäljning, men sexköp orsakar ingen fysisk skada på någon - och ingen mental skada, förutom den stress och oro som orsakas av stigmatiseringen som du vill uppehålla. Utan att kunna motivera varför.
Sexköp orsakar skador och en majoritet av sexsäljarna vill behålla lagen .. en tredjedel vill skärpa den dessutom ..
Citera
2014-07-14, 16:57
  #819
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Eller om man lägger tyngdpunkten på citatet lite annorlunda:



Det räcker väl där?

Men om du vill ha med följande:



Tja, det gäller ju nästan alla yrken

De flesta jobbar för att samhället sätter normen att man skall jobba, och för att de hade haft ekonomiska problem annars...
En majoritet av de kvinnor som sålt sex vill behålla lagen - en tredjedel vill skärpa den - blundade du när du kom till det citatet?
Citera
2014-07-14, 17:11
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:505995/FULLTEXT02.pdf

Ok, tack! När jag läser sånt där, känner jag ju bara hur djävla mycket svenskarna får skylla sig själva för all skit de har omkring sig. Underbart att man har flyttat. Mest idioter som är kvar i landet tror jag. När lagen myglades igenom var det mot folkets vilja. Hjärntvätten fungerade tydligen!
Citera
2014-07-14, 17:16
  #821
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
en tredjedel vill skärpa den - blundade du när du kom till det citatet?
jämfört med 50,2 procent bland kvinnorna som inte sålt sex

Nej, jag blundade inte. Jag visade däremot att dina argument kan användas åt båda hållen.

Lärare är inte heller särskilt nöjda med sin situation, förresten. Är det ett argument för att förbjuda skolor?

Eller finns det kanske andra lösningar?
Citera
2014-07-14, 17:20
  #822
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
jämfört med 50,2 procent bland kvinnorna som inte sålt sex
Ja, fler kvinnor som inte har sålt sex vill skärpa lagen än bland kvinnorna som sålt sex. Det var dock inte fågan:

En majoritet av dem som sålt sex vill ha kvar lagen.

Citat:
Nej, jag blundade inte. Jag visade däremot att dina argument kan användas åt båda hållen.
Nej, det visade du inte. Att människor i olika yrkesgrupper är mer insatta än andra i vilka problem som finns kring dessa är inte konstigt. Det var vad undersökningen också visade när det gällde den frågan.
Det handlar om social och ekonomisk problematik - inte "fria viljan" och "sexualitet".

Citat:
Lärare är inte heller särskilt nöjda med sin situation, förresten. Är det ett argument för att förbjuda skolor?

Eller finns det kanske andra lösningar?
Larvig jämförelse eftersom det inte går att jämföra läraryrket med prostitution.
Citera
2014-07-14, 17:23
  #823
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, tack! När jag läser sånt där, känner jag ju bara hur djävla mycket svenskarna får skylla sig själva för all skit de har omkring sig. Underbart att man har flyttat. Mest idioter som är kvar i landet tror jag. När lagen myglades igenom var det mot folkets vilja. Hjärntvätten fungerade tydligen!
Ja, det är ju det jag sagt.
Citera
2014-07-14, 17:23
  #824
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte ens före lagen var torskarna de som anmälde tvångsprostitution.

Nej, sexköpare är inte som vilka andra människor som helst - det är också därför människor föraktar dem, de är inte som vem som helst.

Jo, 0,8% av männen och 0,6% av kvinnorna har erfarenhet av att någon gång sålt sex... Det säger en del om förekomsten..
http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:505995

Fast det är torskarna jag säger att samhället inte skall anpassas efter ... I klartext dessutom.

Sexköp orsakar skador och en majoritet av sexsäljarna vill behålla lagen .. en tredjedel vill skärpa den dessutom ..
Fast de är ju som vilka som helst, anledningen till att de inte anmäler är ju enligt till och med dig att sexköp är så stigmatiserat att man hellre låter hallickar och slavhandlare gå fria än att avslöja att man köper sex. Och detta stigma vill du inte bara bibehålla utan förstärka. Varför?

Betydligt fler än så har sålt sex skulle jag tro, t.ex. jag själv har en gång blivit erbjuden en flaska mineralvatten för mina tjänster.

Att en majoritet av prostituerade vill behålla lagen tror jag inte på - men låt oss anta att en prostituerad vill det. Varför skulle hon vilja det? För att hon är oförmögen att sluta prostituera sig, och vill ha färre kunder? Nej, naturligtvis är det inte så, eftersom om prostitution vore hennes enda utväg så skulle hon ju inte vilja upphöra med det. Istället är det för att hon vill ha en hållhake på sina kunder.
Du vill alltså inte bara stigmatisera dina medmänniskor helt utan anledning, utan du vill också att staten ska subventionera möjlighet till utpressning.

Frågan som du fortfarande inte svarat på är varför du vill detta.
Citera
2014-07-14, 17:30
  #825
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast de är ju som vilka som helst, anledningen till att de inte anmäler är ju enligt till och med dig att sexköp är så stigmatiserat att man hellre låter hallickar och slavhandlare gå fria än att avslöja att man köper sex. Och detta stigma vill du inte bara bibehålla utan förstärka. Varför?
Därför att det leder till minskad efterfrågan.

Citat:
Betydligt fler än så har sålt sex skulle jag tro, t.ex. jag själv har en gång blivit erbjuden en flaska mineralvatten för mina tjänster.
Du såg så billig ut med andra ord.

Det kartläggningen visar är att det är inte fler än så.

Citat:
Att en majoritet av prostituerade vill behålla lagen tror jag inte på - men låt oss anta att en prostituerad vill det. Varför skulle hon vilja det? För att hon är oförmögen att sluta prostituera sig, och vill ha färre kunder? Nej, naturligtvis är det inte så, eftersom om prostitution vore hennes enda utväg så skulle hon ju inte vilja upphöra med det. Istället är det för att hon vill ha en hållhake på sina kunder.
Du vill alltså inte bara stigmatisera dina medmänniskor helt utan anledning, utan du vill också att staten ska subventionera möjlighet till utpressning.
Undersökningen visar att en majoritet vill behålla lagen.

Ja, för min del är allt som avskräcker från sexköp av godo - att torskarna får en osäkrare situation ser jag alltså som positivt.

Citat:
Frågan som du fortfarande inte svarat på är varför du vill detta.
Det har jag svarat på massor av gånger redan - jag är trött på att upprepa mig.
Citera
2014-07-14, 17:37
  #826
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och du talade ju inte för alla utan för ... vilka då?

Flashback är inte samhället och att bli föraktad i anti-feministers och torskars håla ser jag om en merit faktiskt.

Jag skriver vad jag TROR att andra tycker, det är skillnad mot dig ditt mähä...
Missunna inte män lite nöje kärring, det är ju trots allt män som försörjer dig!
Citera
2014-07-14, 17:39
  #827
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag skriver vad jag TROR att andra tycker, det är skillnad mot dig ditt mähä...
Missunna inte män lite nöje kärring, det är ju trots allt män som försörjer dig!
Du är i alla fall ärlig med att du skiter i de prostituerade och bara driver frågan för en klick avarter till män ...
Citera
2014-07-14, 17:46
  #828
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är i alla fall ärlig med att du skiter i de prostituerade och bara driver frågan för en klick avarter till män ...

Jag "skiter" lika mycket i de prostituerade som jag "skiter" i fabriksarbetare, städerskor, tandläkare or whatever. Lika lite som jag bryr mig om att de ska vara lyckliga, lika lite bryr jag mig faktiskt om horan är lycklig eller inte.
Varför just de prostituerade måste vara lyckliga när det är skitsamma om andra yrkeskategorier är det kommer jag faktiskt aldrig att begripa...

Sen om den prostituerade är "tvingad" att prostituera sig pga ekonomin, so what? De allra flesta människor är tvungna att arbeta pga ekonomin. Att vissa då väljer att suga kuk före t. ex att torka någons röv ska jag, och även du din äckelkärring, fullständigt skita i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in