Citat:
Ursprungligen postat av
dickpUmp
Ja, jag skrev ju att han har uppenbara konditionsproblem. Och han var ännu snabbare och bättre när han var yngre och rörligare så att hans effektivitet med bollen bara skulle vara möjlig om han rör sig lite det köper jag inte.
Och ja, visst kan man ge minuspoäng för att han är alldeles för orörlig utan boll. Robben hade lika gärna kunnat få priset. Bara en smaksak enligt mig.
Och som jag skrivit tidgare. Varken jag eller någon annan säger att Messi gjorde ett dåligt VM. Jag har i alla olika trådar sagt att han gjorde ett okej VM, men eftersom han lös med sin frånvaro i slutspelet så är det jävligt magstarkt att säga att han har varit VM:s bästa spelare. Däremot klev Garay och i synnerhet Mascerano fram när det var dags för de avgörande matcherna. Dessa två herrar var ju ensamt anledningen till att Argentina överhuvudtaget nådde en VM-final.
James
Garay
Mascerano
Keylor Navas (om vi nu snackar om att "bära sitt lag")
Müller
Lahm
Robben
Schweinsteiger (mestadels för att han springer tills han stupar, och därtill är en fruktansvärt bra mittfältare)
Har alla varit bättre i min bok, utan inbördes ordning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Det är väl hur tydligt som helst att han är tillåten att vila när motståndaren har bollen.
Han har sett lite hämmad ut sen skadorna, han har varit bättre tidigare, men dickpUmps beskrivning är mycket närmare sanningen än din eller Marlos.
Ja givetvis. Anfallare som inte jobbar hemåt är ju välkända, men Messi har i denna turnering tagit det till en helt ny nivå, då han inte ens vid bakåtpassningar till motståndarlagets försvarslinje gör minsta ansats för att sätta någon halvdan press på bollhållaren. Istället spatserar han runt lite försynt och undrar varför hans lagkamrater inte kan ta bollen.
Som jag med flera har nämnt så vill man ju gärna ha någon synpunkt på Messis totala frånvaro efter gruppspelet. Att dunka in några baljor i VMs svagaste grupp, för att sedan inte åstadkomma speciellt mycket på de sista 4 matcherna känns väl inte riktigt som den starkaste av motiveringar till spelaren som erhåller priset som VMs bästa spelare.
Bäst när det gäller var det ja.