Citat:
Du börjar trassla in dig väldigt nu.Det finns fler än en sexköpare, så reaktionen på att möta ett uppenbart traffickingoffer går inte att generalisera. Vissa larmar, vissa larmar inte. Problemet är ju de som skulle larmat, men bestämmer sig för att inte göra det enbart för att sexköp är olagligt och/eller stigmatiserat.
Sanningen är att sexköpare aldrig stått för någon större andel av larm när det gäller tvångsprostituerade - och givetvis inte gör det efter lagstiftningen heller. Det handlar inte om lagen utan om att de skiter varan de köper .. De vill ha sex inte utsätta sig själva för en situation där de behöver avslöja för vänner och familj att de är torskar... Vilket sker om de måste vittna..
Citat:
Nej, det sker inte 10 miljoner sexköp om året i Sverige .. vilket jag visat för Burros som kom med det påståendet.
Nej, det sker över 10 miljoner sexköp om året i Sverige har jag för mig, det är naturligtvis inte 10 miljoner män vi talar om då, men en relativt stor mängd människor. Du säger att 90% av männen inte köper sex, en sådan siffra måste naturligtvis tas med en nypa salt eftersom det rör sig om något stigmatiserat - men låt oss säga att den är korrekt, vilket skulle innebära att 10% av männen köper sex.
Självklart är det en relativt stor del av befolkningen som tvingas lida av anledningar som du inte ens kan motivera.
Självklart är det en relativt stor del av befolkningen som tvingas lida av anledningar som du inte ens kan motivera.
Nej, det är inte en stor del av befolkningen som "lider". De flesta som köpt sex någon gång har gjort nån enstaka gång under hela sitt livsspann - och de flesta köpen har inte skett i Sverige ens..
Klicken som lider bör söka hjälp så att de kan återrehabiliteras till samhället.. Samhället skall knappast anpassas efter dem.
Citat:
Det där är redan stött och blött i tråden .. jag anser ämnet uttömt och drar inte vända till på det.
Du säger nämligen hela tiden att prostitution inte går att jämföra med t.ex. en klippning. Varför anser du det? Jag har frågat tidigare men ännu inte fått något svar, förutom att det är "för intimt" och liknande, vilket är helt upp till individen, och att det är tvång så fort pengar är inblandade, men vi har ju redan kommit fram till att pengar i sig inte innebär utnyttjande. Så varför?