2014-07-14, 09:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja och nej. Som sagt innan, skulle man mycket väl kunna vägra bli massör - det skulle ju ändå aldrig vara det enda tillgängliga arbetet.
Nej, på vilken grund skulle du kunna tacka nej till att bli massör menar du?
Citera
2014-07-14, 09:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Svårt att göra det från ditt vardagsrum som du ju aldrig tycks lämna...

Vad fan yrar du om här egentligen???
Han menar att det finns ingen marknad i Sverige för en manlig heterosexuell prostituerad, eftersom så gott som alla kvinnor kan få sex när de vill. Till och med en padda som du...
Jo, det finns en marknad för manlig prostitution - eftersom män också köper män.
Citera
2014-07-14, 09:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
ok, Mina vilkor tar bara kvinliga kunder gör inte analt sen vill jag ha minst 34000kr inte 24000kr +ob, Vart skriver jag på?

Fast jag skulle hellre jobba åt mig själv.
Villkor som du inte kan ställa.
Inom vården kan du inte kräva att bara få tvätta manliga eller kvinnliga patienter - du får utgå från det underlag som finns bland kunderna.

Är nu prostitution ett vanligt arbete som städ eller vård så får du givetvis utföra de arbetsuppgifter som yrket innebär.
Citera
2014-07-14, 09:31
Medlem
Citat:
Som han sa så skulle det ju vara mycket bättre att starta eget om lönen är så låg.
Ja, det får han ju göra när a-kassan försvinner.
Citera
2014-07-14, 09:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Folk i tråden verkar inte ha så stor koll på hur vanligt det är med att kvinnor köper sex av män. Det är lite humor.

Den Svenska modellen är en katastrof för trafficking offer. Torskarna som upptäcker det kan inte anmäla att den existerar utan att åka dit själva.
Torskarna har aldrig stått i kö för att anmäla brott mot t ex koppleri - vilket är den lag som tidigare reglerade området.
De sket fullständigt i om kvinnorna var tvingade eller inte ... så det argumentet är bara platt.
Citera
2014-07-14, 09:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som han sa så skulle det ju vara mycket bättre att starta eget om lönen är så låg.
Fast om det nu är reglerat och ses som vanligt reguljärt arbete så lär det ju inte vara att bara start eget.
Precis som vid annan vård/hälsoverksamhet så finns ju givetvis regleringar/krav på olika sätt.
Citera
2014-07-14, 09:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast om det nu är reglerat och ses som vanligt reguljärt arbete så lär det ju inte vara att bara start eget.
Precis som vid annan vård/hälsoverksamhet så finns ju givetvis regleringar/krav på olika sätt.
Det finns regleringar och krav på restauranger också, och sådana startas ju hela tiden.
Citera
2014-07-14, 09:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej, på vilken grund skulle du kunna tacka nej till att bli massör menar du?
Jaha. Du kanske inte läste mitt inlägg. Om du absolut inte vill bli massör finns det ju alltid andra arbeten att ta.
Citera
2014-07-14, 10:00
Medlem
Citat:

Såklart att det i så fall skulle finnas regler att följa, det är ju hela poängen, det skulle ju dock inte hindra någon från att starta en verksamhet med så låg ingångströskel. Det är ett jobb du kan göra hemma, det kräver inga större investeringar för uppstart och absolut inte mer kostnad i underhåll än någon annan verksamhet.
Kostnaderna skulle uppstå om man behövde skaffa sig en annan lokal än hemmet men även då är det en relativt billig verksamhet.
Citera
2014-07-14, 10:06
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Är det den gamla diskussionen som att statliga AF skulle tvinga folk att ta jobb som horor igen? Lever ni i verkligheten?
Citera
2014-07-14, 10:12
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Man får tyvärr inte tacka nej till jobb för att lönen är för låg så länge den inte är lägre än 80% av a-kasseersättningen. Både 22 000 och 24 000 är långt över taket, så då meddelar vi din a-kassa att du har tackat nej till erbjudet arbete.

Man får bara välja vad man ställer upp på och inte inom ramen för vad anställningsavtalet säger.

Eventuellt kan det finnas lediga städjobb men där är lönen bara 18 000 kronor i månaden. Men även det är väl bättre än att stå utan ersättning?

Jag får tacka nej hur mycket jag vill och just inom den här branschen är det både lätt och mer lönsamt att arbeta åt sig själv. Vet inte varför du inte får in i ditt huvud att det inte skulle vara ett arbete Arbetsförmedlingen skulle kunna hänvisa till.

Förstår inte heller varför du tror att villkoren skulle vara sämre här än redan befintliga lagliga bordeller.
Citera
2014-07-14, 10:14
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Villkor som du inte kan ställa.
Inom vården kan du inte kräva att bara få tvätta manliga eller kvinnliga patienter - du får utgå från det underlag som finns bland kunderna.

Är nu prostitution ett vanligt arbete som städ eller vård så får du givetvis utföra de arbetsuppgifter som yrket innebär.

Det är klart som fan att jag kan ställa vilkor. Förstår inte heller varför du tror att villkoren skulle vara sämre här än redan befintliga lagliga bordeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in