2014-07-13, 23:32
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Eller varför inte försöka som prostituerad inom handikappomsorgen om du så gärna vill ha kvinnliga kunder?

Har inga problem med handikappade men skulle troligtvis bli anklagad för någon form av sexuella övergrepp om det kom fram. Är en stark förespråkare av att handikappade borde få hjälp med sina sexuella behov.
Citera
2014-07-13, 23:34
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Du behöver inte byta jobb. Men även du kan ju drabbas av arbetslöshet. 24 000 + ob-ersättning och årskort på gymmet för ett fast jobb på bordellen, vad säger du?

ok, Mina vilkor tar bara kvinliga kunder gör inte analt sen vill jag ha minst 34000kr inte 24000kr +ob, Vart skriver jag på?

Fast jag skulle hellre jobba åt mig själv.
Senast redigerad av I don't care 2014-07-13 kl. 23:37.
Citera
2014-07-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Har inga problem med handikappade men skulle troligtvis bli anklagad för någon form av sexuella övergrepp om det kom fram. Är en stark förespråkare av att handikappade borde få hjälp med sina sexuella behov.
Jamen dåså. Anställning som sexassistent i kommunal regi, för sexarbete med huvudsakligen kvinnliga cp-skadade. Ingångslön 22 000. Inte lika högt som inom privat regi men det är ändå bra med tanke på vanliga handikappassistenter har ingångslön på runt 19 000.
Citat:
ok, Mina vilkor tar bara kvinliga kunder gör inte analt sen vill jag ha minst 34000kr inte 24000kr +ob, Vart skriver jag på?

Fast jag skulle hellre jobba åt mig själv.
Tyvärr, analt ingår i jobbet enligt villkor förhandlade med facket. Diskrimineringslagstiftningen gör att vi inte får välja bort kunder på grund av kön, ålder, härkomst, eller sexuell läggning. Mer än 24 000 kan vi inte erbjuda med tanke på att du saknar erfarenhet av jobbet. Men jag glömde säga att vi bjuder på friskvårdskuponger för 1000 kronor och en årlig julfest också.

Men du kanske hellre står helt utan inkomst än tar jobbet?
Citera
2014-07-14, 00:06
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jamen dåså. Anställning som sexassistent i kommunal regi, för sexarbete med huvudsakligen kvinnliga cp-skadade. Ingångslön 22 000. Inte lika högt som inom privat regi men det är ändå bra med tanke på vanliga handikappassistenter har ingångslön på runt 19 000.

För låg lön inte intresserad.

Citat:
Tyvärr, analt ingår i jobbet enligt villkor förhandlade med facket. Diskrimineringslagstiftningen gör att vi inte får välja bort kunder på grund av kön, ålder, härkomst, eller sexuell läggning. Mer än 24 000 kan vi inte erbjuda med tanke på att du saknar erfarenhet av jobbet. Men jag glömde säga att vi bjuder på friskvårdskuponger för 1000 kronor och en årlig julfest också.

Ok, då jobbar jag hellre åt mig själv.

I alla bordeller jag känner till får de anställda välja vad de ställer upp och inte.
Citera
2014-07-14, 00:33
Medlem
Citat:

I alla bordeller jag känner till får de anställda välja vad de ställer upp och inte.

Hon har redan accepterat prostitutionen och har kommit in i lönedumpningar, fackförbund och kollektivavtal, sedemera bestämt sig för vad staten kan betala en sexarbetare. Någonstans i din organisation för att legalisera prostitutionen kan du använda denna individ.
Citera
2014-07-14, 00:35
Avslutad
Citat:

Nej, de är alla fastkedjade och tvingas att ställa upp på ALLT 24 timmar om dagen.
I varje fall är det vad feministkärringarna tror...
Citera
2014-07-14, 00:39
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Hon har redan accepterat prostitutionen och har kommit in i lönedumpningar, fackförbund och kollektivavtal, sedemera bestämt sig för vad staten kan betala en sexarbetare. Någonstans i din organisation för att legalisera prostitutionen kan du använda denna individ.

Sorry fattar inte vad du försöker säga här.
Citera
2014-07-14, 03:28
Medlem
Öppna ett harem för arbetslösa kvinnor och de som vill sälja sex.
Citera
2014-07-14, 05:22
Medlem
Folk i tråden verkar inte ha så stor koll på hur vanligt det är med att kvinnor köper sex av män. Det är lite humor.

Den Svenska modellen är en katastrof för trafficking offer. Torskarna som upptäcker det kan inte anmäla att den existerar utan att åka dit själva.
Senast redigerad av Kratatch 2014-07-14 kl. 05:32.
Citera
2014-07-14, 09:04
Medlem
Citat:

Man får tyvärr inte tacka nej till jobb för att lönen är för låg så länge den inte är lägre än 80% av a-kasseersättningen. Både 22 000 och 24 000 är långt över taket, så då meddelar vi din a-kassa att du har tackat nej till erbjudet arbete.

Man får bara välja vad man ställer upp på och inte inom ramen för vad anställningsavtalet säger.

Eventuellt kan det finnas lediga städjobb men där är lönen bara 18 000 kronor i månaden. Men även det är väl bättre än att stå utan ersättning?
Senast redigerad av Limning 2014-07-14 kl. 09:17.
Citera
2014-07-14, 09:19
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ett yrke som alla andra yrken som man får ta om man blir arbetslös alltså. Som barnskötare, massör och vårdbiträde.
Ja och nej. Som sagt innan, skulle man mycket väl kunna vägra bli massör - det skulle ju ändå aldrig vara det enda tillgängliga arbetet.
Citera
2014-07-14, 09:22
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Man får tyvärr inte tacka nej till jobb för att lönen är för låg så länge den inte är lägre än 80% av a-kasseersättningen. Både 22 000 och 24 000 är långt över taket, så då meddelar vi din a-kassa att du har tackat nej till erbjudet arbete.
Som han sa så skulle det ju vara mycket bättre att starta eget om lönen är så låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in