2014-07-13, 20:42
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Så med din logik så är det även bra för pedofiler att jobba med barn under övervakning? För det är ju aldrig så att övervakning kan vara bristfällig i vissa situationer.

Nej, jag tycker också det är helt befängt. Joel borde aldrig få jobba med djur. Jag förstår att han menade i rehab syfte. Men nej.
Det var nog bara en liten idé. Men en dålig idé.

Det är inte så att Joel var besatt i, och hatade djur på något sätt. Det var bara ett lätt sätt att börja sin karriär på. Ett smidigt sätt att praktisera.
Citera
2014-07-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
. JA's arrogans är en kompensation för hans verkliga oförmåga att projicera karisma och visa ledarskap, och detta är precis som Elliot Rodger ett fall där personens Internet-persona är en helt annan än vad människan naturligt uppvisar i ett socialt sammanhang.

Jag håller med om att det finns slående likheter mellan Elliot Rodger och An*er. Rodger hade troligen en autismspektrumstörning, likt An*er. Båda var lika narcissistiska. Båda kände utanförskap som växte till raseri och självhat som projicerades mot omgivningen. Skillnaden dem emellan ligger dock i att Rodger hade ihjäl människor och sedan tog sitt liv. An*er gav sig på försvarslösa djur, åkte in och var rädd som en hare. Och tur är det att han åkte in. Man kan bara spekulera i vad som hade hänt annars. Troligen så vet inte ens An*er hur det kunde ha urartat sig annars. Det är också bra att han fick vård, då han blir sittandes mycket längre där. Hade han fått fängelse så hade han varit ute i friheten för flera år sedan, troligen ännu värre vad han var innan han åkte in. Han hade nog åkt på duktigt med stryk i fängelset, vilket hade gett näring till hans hat. Så sammanfattningsvis borde folk nog vara glada att det gick som det gick i fallet om An*er, bortsett från de som hellre hade önskat livet ur honom, vilket verkar gälla majoriteten.
Citera
2014-07-14, 09:23
Medlem
Citat:
Haha gillar när han skryter om att han hotat sin mamma

Du har en udda humor.
Citera
2014-07-14, 09:31
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Du har en udda humor.
Han skryter om hur tuff och hård han är som hotat "folk", så visar det sej vara mamma hahaha.
Citera
2014-07-14, 10:20
Medlem
Citat:
Han skryter om hur tuff och hård han är som hotat "folk", så visar det sej vara mamma hahaha.

Ok, nu är jag med. Ja, de flesta som begår serier av brott för njutningens skull är i regel inga tuffingar som startar krogslagsmål. Folk som Joel An*er, Jimmi I*thep Han*son och dylika är sådana som i första hand ger sig på såna som är svagare. Det gäller för övrigt de flesta seriemördare, som ger sig på barn eller kvinnor. Och med det menar jag inte att An*er och Han*son kan likställas med seriemördare, men det finns samma mönster av "feghet" genom att ge sig på de som är svagare än de själva. Men hade dessa personer inte åkt fast så kan man inte utesluta att de på sikt hade gått över till människor, sannolikt kvinnor. Dock innebär givetvis inte de skulle bli tuffingar för det.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-14 kl. 10:25.
Citera
2014-07-14, 17:31
Medlem
UT64s avatar
Någon som vet hur behandlingen av herr kattmördaren fortskrider?

Framsteg eller står man och stampar på samma fläck?

Får han medicinering eller är det kanske dags för en hederlig exorcism?

Citera
2014-07-17, 14:45
Medlem
Citat:
Jag tycker det stod ganska klart att Joel Ander förmodligen var ganska lågt under genomsnittet, intellektuellt sett... Kanske rent av efterbliven.

jag satt med honom förr året i växjö på Lpt.

jag lärde känna han rätt bra. tyckte han va ganska shysst. han verkade typ normal för det mesta men kunde vara lite udda ibland

han skicka den här till mej i höstas : http://s1268.photobucket.com/user/Rocksteady9/media/Mensa_zpsfadac0f7.mp4.html

lite udda kanske, men efterbliven vete fan.
Senast redigerad av Iamgodsbitch 2014-07-17 kl. 14:50.
Citera
2014-07-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamgodsbitch
jag satt med honom förr året i växjö på Lpt.

jag lärde känna han rätt bra. tyckte han va ganska shysst. han verkade typ normal för det mesta men kunde vara lite udda ibland

han skicka den här till mej i höstas : http://s1268.photobucket.com/user/Rocksteady9/media/Mensa_zpsfadac0f7.mp4.html

lite udda kanske, men efterbliven vete fan.

Ok, jag hoppas att du har An*ers medgivande till att lägga ut något sådant på nätet. Kan du svara på det? Har han givit dig tillåtelse att lägga ut hans testintyg på Internet? Om ni nu är vänner så ponerar jag att du frågat honom innan.
Citera
2014-07-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Jag skulle säga att han för att sona sina brott när/om han kommer ut bör arbeta frivilligt för att rehabilitera misshandlade eller utkastade djur i frivilliga djurhem, och också skriva ner varför han tänkte som han gjorde så psykologer kan motverka liknande fall i framtiden.

då kan man fan också låta en mordbrännare arbeta som brandman hahaha
Senast redigerad av Iamgodsbitch 2014-07-17 kl. 16:02.
Citera
2014-07-17, 16:04
Medlem
Jag väntar fortfarande på ett svar från dig, Iamgodsbitch.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-17 kl. 16:08.
Citera
2014-07-17, 17:56
Medlem
Saruman87s avatar
Som sagt så säger det inte mycket om hur smart man är för att man kan hitta rätt fyrkant bland andra fyrkanter. Smarthet är så mycket mer.
Citera
2014-07-17, 19:53
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Ok, jag hoppas att du har An*ers medgivande till att lägga ut något sådant på nätet. Kan du svara på det? Har han givit dig tillåtelse att lägga ut hans testintyg på Internet? Om ni nu är vänner så ponerar jag att du frågat honom innan.

Jag tror att J har varit tvungen att betala någon för att lägga upp det där testintyget (som säkert är gjort av J själv på någon klipp-o-klistra-gruppterapi), för vem bryr sig om J:s IQ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in