Vi har ju den svenska seriemördaren Anders Hansson som har varit utsläppet från rättspsyk ett bra tag utan att ha gjort en fluga förnär. Jag är inte speciellt orolig för att han kommer göra det i framtn heller. Han verkar dock vara det där undantaget som bekräftar regeln. Finns en tråd om honom i kriminalhistoria. Bara sök på Malmö+gevisol så borde den dyka upp.
Hade däremot Joel börjat ge sig på människor hade det nog varit rätt kört att få någon rätsida på honom.
Nu nämner ett mycket intressant case där. Var länge sedan jag läste tråden men kallades han inte för sjukhusmördaren eller nåt liknande... När det gäller AH (gevisolmannen) så anses han väl vara lite psykiskt efterbliven, dvs lätt förståndshandikappad. Han trodde nog att han gjorde gamlingarna en tjänst när han gav dom lite gevisol. Sen så har det spekulerats om han inte hade en medhjälpare också.
Jag tycker ju att den här djursadisten från lerum verkat något mer förslagen som dessutom njutit av att plåga djuren osv. Det ger liksom ingen bra prognos.
Tycker inte du också att Joel är lite lik Dariusz Ledzion?
Smala, gängliga, lite samma fantasier osv.
Med den enda skillnaden att Dariusz redan levt ut många av sina fantasier till fullo, medans Joel bara kan drömma. Tänk, dom kanske sitter i Växsjö ihop?
Hmm, kanske lite lika. Har bara sett en bild på Ledzion. Vi får hoppas att An*er inte lever ut sina fantasier, om han har kvar dem vill säga. Sådana fantasier brukar inte försvinna med tiden. Dock torde han kunna lära sig att leva med dem utan att skada andra. Jag tror att till och med An*er fattar konsekvenserna av att återfalla i brott. Då är det kört för honom för all framtid. I sådana fall skulle de hålla honom tills han ruttnar på rättspsyk. Jag hoppas att han har lärt sig av sina misstag, och att han har bytt ut sina morbida fantasier mot sunda fantasier. Jag vill tro det. Och med tanke på att han har friförmåner så kan man dra slutsatsen att han har gjort framsteg. Skulle läkaren bedöma risken som hög så skulle han troligen aldrig fått några friförmåner. Jag har haft en kompis som suttit på rättspsyk, så jag vet lite hur det funkar. Han hade också levt djävulen innan han åkte in, men har nu mognat och börjar få ordning på sitt liv. Dessutom var An*er en liten känslomässigt omogen skitunge när han begick brotten för fem år sedan. Man tycker att fem år inom rättspsykiatrin torde hjälpa honom att mogna i rätt riktning.
Visst låter det naivt?
Senast redigerad av Darius83 2014-06-27 kl. 19:16.
Jag tycket det låter lite naivt. Ja Man måste skilja på olika gärningar. Det finns dom som döms till rättspsyk och som klarar sig utmärkt efter att dom blivit "vårdade". I många fall är det bättre att vissa döms till vård än fängelse. Men denna djurplågare är nog obotlig. Det är vad jag tror.
Nej, jag styckindelar inte som om jag hade Downs syndrom. De har i regel svårt för analys och abstrakt tänkande. Och även om jag har Downs syndrom så har jag fortfarande rätt till mina egna åsikter. Människor med Downs syndrom är också människor. Dessutom är de väldigt snälla oftast, till skillnad från dig. Men det är en annan diskussion.
Så du har sett en bild på honom hur han ser ut idag? Var hittade du den? Smög du ner till Växjö och plåtade snubben eller? Eller tar han bilder på sig själv och skickar till folk? Spelar väl ändå ingen roll om du har sett en bild på hur han ser ut idag. Du skulle ändå aldrig riskera din frihet och göra honom något, vilken även gäller 99.9 % av alla tuffingar här på tråden. Mycket snack, lite verkstad. Och att trakassera honom vore väl ändå onödigt. Även om jag avskyr hans brott så skulle jag inte vilja göra det, om han nu är så farlig som alla säger. Det vore väl som att väcka en björn som har legat i ide sedan 2009. Och är han en sadistisk psykopat så skulle jag inte vilja ge honom någon anledning att skada mig. Snubben saknar troligen gränser.
Har jag sagt något om att jag vill skada honom eller? Jag bryr mig inte så mycket om Joel Ander, han är en simpel arbetsmyra i en väldigt stor stack. Han har pajat sitt liv tillräckligt så ingen behöver egentligen söka upp honom och slå skiten ur honom. Och nej, jag har inte åkt ner till Växsjö och plåtat honom. Om 20 år så är han glömd.
Har jag sagt något om att jag vill skada honom eller? Jag bryr mig inte så mycket om Joel Ander, han är en simpel arbetsmyra i en väldigt stor stack. Han har pajat sitt liv tillräckligt så ingen behöver egentligen söka upp honom och slå skiten ur honom. Och nej, jag har inte åkt ner till Växsjö och plåtat honom. Om 20 år så är han glömd.
Nej, det har du inte sagt. Ursäkta, jag uttryckte mig lite klumpigt. Det vara bara det att när du kallade honom för as och sa att du sett en nytagen bild på honom så tolkade jag det som att du inte hade så vänliga avsikter. Jag håller med. Han har pajat sitt liv tillräckligt så det räcker. Han tar sitt straff, så folk borde lämna honom ifred. Och det kommer nya saker hela tiden, så om 20 år så är han troligen glömd som du säger.
Man kan inte bota autismspektrumstörningar och dylikt. Men däremot kan man lära sig att leva med det och, i An*ers fall, inte skada andra.
Möjligt men han behöver antagligen lång vårdtid för att förhindra återfall och det verkar som han får det. Hade han dömts till fängelse hade han varit ute efter en månad.
ha ha ha snacka om att dra nitlotten i den juridiska världen-finns många mördare som kommit ut tidigare än han och han har inte mördat någon människa (vad vi vet)
Nå väl, resonerar man på sättet att man värderar djurliv före människoliv så är det inte mycket att orda om. I mitt tycke är man redan förlorad i det avseendet.
Vad besviken jag blir på dig att du skriver så. Har sett dig skriva i olika trådar länge och väl nu och tyckt att du varit vettig så det räcker och blir över. Men det här är det dummaste jag sett. Djurliv är lika viktigt som människoliv. Om inte viktigare. Vad har människan gjort för jorden menar du som gör att denna förtjänar mer omtanke? Vi har bara förbrukar och förstört. Liv är lika värt överallt. Vad har människan för rätt att säga att det är vi som bestämmer på denna jord?
Men som du själv skriver. Det är i ditt tycke och väldigt OT.
Tråden handlar om djurplågaren i lerum. Och i mitt tycke så ska denna människa för alltid påminnas om vad han gjort. Han skall inte låtas vara. En liten skitunge är vad han är och stryk å de grövsta skall han ha. Han nöjde sig inte med att plåga dom stackars djuren, han hånade ägarna också. Jävla fittunge!
Vad besviken jag blir på dig att du skriver så. Har sett dig skriva i olika trådar länge och väl nu och tyckt att du varit vettig så det räcker och blir över. Men det här är det dummaste jag sett. Djurliv är lika viktigt som människoliv. Om inte viktigare. Vad har människan gjort för jorden menar du som gör att denna förtjänar mer omtanke? Vi har bara förbrukar och förstört. Liv är lika värt överallt. Vad har människan för rätt att säga att det är vi som bestämmer på denna jord?
Men som du själv skriver. Det är i ditt tycke och väldigt OT.
Tråden handlar om djurplågaren i lerum. Och i mitt tycke så ska denna människa för alltid påminnas om vad han gjort. Han skall inte låtas vara. En liten skitunge är vad han är och stryk å de grövsta skall han ha. Han nöjde sig inte med att plåga dom stackars djuren, han hånade ägarna också. Jävla fittunge!
OK.
Du anser att djurliv har exakt lika mycket värde som människoliv oavsett.
Den som tar livet av en geting eller en silverfisk skall dömas enligt samma straffskala som gäller för mord?
Stackars Anticimex eller för all del veterinärer som ibland kallblodigt tar livet av försvarslösa stackars djur.
EDIT:
Det är för övrigt inte OT mycket av tråden handlar om själva brottets straffvärde.
Jag har varit delaktig i alla trådar om denne dåren från Lerum så väl raderade som befintliga och låsta.
Senast redigerad av epost72 2014-07-06 kl. 09:02.
Du anser att djurliv har exakt lika mycket värde som människoliv oavsett.
Den som tar livet av en geting eller en silverfisk skall dömas enligt samma straffskala som gäller för mord?
Stackars Anticimex eller för all del veterinärer som ibland kallblodigt tar livet av försvarslösa stackars djur.
EDIT:
Det är för övrigt inte OT mycket av tråden handlar om själva brottets straffvärde.
Jag har varit delaktig i alla trådar om denne dåren från Lerum så väl raderade som befintliga och låsta.
Kan inte du dra åt helvete!
Du vägrar förstå och svarar inte på en enkel fråga som jag ställde förut.
Men jag frågar en sista gång, förklara varför avskrädet Joel Ander är mer värd en nån av mina katter?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!