2014-07-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte att det är stockholmstrafik i Boden på natten, inte ens bland fotgängare kl 21:30 på kvällen. Antalet asiatiska kvinnor på Lejonbacksvägen går nog att räkna på ena handens tumme. Är det sannolikt att det kan ha varit någon annan än VB?
Jag har aldrig uttalat mig tvärsäkert om det var VB eller inte på Lejonbacksvägen eftersom jag inte har någon aning om den saken. Det finns saker som talar för båda alternativen som har framförts här i tråden. KJ har sagt att hon skulle gå hem och att hon skulle gå till Sävast. Däremot är Lagro tvärsäker på att KJ inte skulle ha upptäckt en spaningsbil på natten och då är jag intresserad av att veta hur hen kan vara det.
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-13 kl. 17:30.
Citera
2014-07-13, 17:31
Medlem
Enligt SCB (2013) finns det 36 974 utrikesfödda thailändare i Sverige,, från Japan 3 166, från kina 27 923 osv. Oklart hur många utrikesfödda det finns i Boden. Klart i alla fall är att VB inte var ensam asiat i Boden...
Citera
2014-07-13, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Enligt SCB (2013) finns det 36 974 utrikesfödda thailändare i Sverige,, från Japan 3 166, från kina 27 923 osv. Oklart hur många utrikesfödda det finns i Boden. Klart i alla fall är att VB inte var ensam asiat i Boden...
De nationaliteter du räknar upp utgör sammanlagt 68.063 personer. Sveriges folkmängd 2013 var 9.644.864 personer. 68.063 av 9.644.864 = 0,7 %. 0,7 % av Bodens folkmängd 2013 (27.840) är 196 personer, varav hälften kvinnor, ca 100 stycken.

Jag anser det osannolikt att någon annan än VB gick på Lejonbacksvägen vid tidpunkten för försvinnandet.
Citera
2014-07-13, 18:19
Medlem
Citat:
De nationaliteter du räknar upp utgör sammanlagt 68.063 personer. Sveriges folkmängd 2013 var 9.644.864 personer. 68.063 av 9.644.864 = 0,7 %. 0,7 % av Bodens folkmängd 2013 (27.840) är 196 personer, varav hälften kvinnor, ca 100 stycken.

Jag anser det osannolikt att någon annan än VB gick på Lejonbacksvägen vid tidpunkten för försvinnandet.
Om det nu var en asiatisk tjej eller en asiatiskliknande tjej. Det är en viss skillnad mellan dessa två alternativ. Förresten finns det fler asiatiska länder än de uppräknade. Min känsla, utan att jag kan bevisa det, är att det finns åtskilligt fler thailändska kvinnor än thailändska män i Sverige.
Citera
2014-07-13, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om det nu var en asiatisk tjej eller en asiatiskliknande tjej. Det är en viss skillnad mellan dessa två alternativ. Förresten finns det fler asiatiska länder än de uppräknade. Min känsla, utan att jag kan bevisa det, är att det finns åtskilligt fler thailändska kvinnor än thailändska män i Sverige.
Spelar det någon roll? Säg att det finns 200 asiatiska kvinnor i alla åldrar i Boden, det är fortfarande osannolikt att någon annan än VB var den unga söta asiatiska kvinnan som gick på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-07-13, 18:40
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll? Säg att det finns 200 asiatiska kvinnor i alla åldrar i Boden, det är fortfarande osannolikt att någon annan än VB var den unga söta asiatiska kvinnan som gick på Lejonbacksvägen.

Varför är det osannolikt? Är det mer sannolikt att någon tex planterat blod i en bil?
Citera
2014-07-13, 18:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför är det osannolikt? Är det mer sannolikt att någon tex planterat blod i en bil?
Ja, eftersom den eventuella planteringen inte handlar om slump. Att en asiatiska gick på vägen måste ha varit en slump.
Citera
2014-07-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ja, eftersom den eventuella planteringen inte handlar om slump. Att en asiatiska gick på vägen måste ha varit en slump.

Nej, en asiatiska kan ha ett ärende i området, regelbundet vistas där etc.
Hur sannoligt är en planteringsteori, här måste väl sannoligheten baseras på kända tidigare planteringar i mordfall och inte på personliga teorier, eller?
Citera
2014-07-13, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, en asiatiska kan ha ett ärende i området, regelbundet vistas där etc.
Hur sannoligt är en planteringsteori, här måste väl sannoligheten baseras på kända tidigare planteringar i mordfall och inte på personliga teorier, eller?
Det är i så fall en slump att en asiatiska har ett ärende i området. Att hon regelbundet vistas där kan uteslutas eftersom CB inte har sett henne förut.
Citera
2014-07-13, 20:04
Medlem
BatmanLigists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Att plantera lite blod i en bagagelucka är ingen svår sak...

Vem var egentligen svartsjuk? Har svårt att tro att han kan ha varit lika svartsjuk som AN iaf...

ANs svartsjuka resulterade i ett dödshot- ett dödshot som ofta föreligger ett mord!!

KJ hade span på sig vid tiden för utplaceringen... han har alibi för det

Glöm inte det med tejpen, att vittnet "såg" VB och vittnade efter alla rabalder i tidningarna om försvinnandet och att mobilen stängdes av hemma hos KJ. Hans alibi var väl dessutom att han hade varit med sin familj. Hur trovärdigt låter det?

Båda två har anledning till att vara svartsjuka, men det var en som mördade henne.

Edit; dödade, menar jag ju så klart.
Citera
2014-07-13, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanLigist
Glöm inte det med tejpen, att vittnet "såg" VB och vittnade efter alla rabalder i tidningarna om försvinnandet och att mobilen stängdes av hemma hos KJ. Hans alibi var väl dessutom att han hade varit med sin familj. Hur trovärdigt låter det?

Båda två har anledning till att vara svartsjuka, men det var en som mördade henne.

Edit; dödade, menar jag ju så klart.
Håll dig till sanningen, det är inte visat att mobilen stängdes av hemma hos KJ.
Citera
2014-07-13, 20:14
Medlem
Citat:

Ett litet dilemma här.

Oddsen skriker rakt ut att det var VB som sågs gående. Det är väldigt väldigt sannolikt rent matematiskt. Men det kan fortfarande inte uteslutas att det var någon annan.

Men å andra sidan dömdes ju KJ på sannolikheter, inte att en annan gärningsman kunnat uteslutas. En annan GM kan ju inte uteslutas genom en så bristfällig utredning av t.ex. MB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in