Citat:
Olåst och olåst.Vem har påstått att den verkligen var olåst?
Låt mig citera MrFold
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, det är klart att det är TEORETISKT möjligt. Det finns det många saker som är. Även Lagros afrikanska machetemördare. Men därav följer inte att det är en hypotes värd att beakta, än mindre att det skulle leda till rimligt tvivel om att KJ själv och ingen annan är upphovsmannen till blodspåren i bagageluckan.
Jag vet inte hur du har burit dig åt heller när du läst FUP angående KJ:s låsvanor.
Repetition: Detta sa KJ när han FÖRST tillfrågades om sin bil:
Citat:
Och vad säger kompisarna om bilen då?
"PH" (sid 1279)
Citat:
"RK" (sid 1303)
Citat:
"SÖ" (sid 1371)
Citat:
"WL" (sid 1313)
Citat:
"RR" (sid 1432)
Citat:
Ja, det är klart att det är TEORETISKT möjligt. Det finns det många saker som är. Även Lagros afrikanska machetemördare. Men därav följer inte att det är en hypotes värd att beakta, än mindre att det skulle leda till rimligt tvivel om att KJ själv och ingen annan är upphovsmannen till blodspåren i bagageluckan.
Jag vet inte hur du har burit dig åt heller när du läst FUP angående KJ:s låsvanor.
Repetition: Detta sa KJ när han FÖRST tillfrågades om sin bil:
Citat:
Citat:
Han säger detta på fler ställen också i förhören. Innan han får veta det där med blodet i bagageluckan vill säga (som han "gissar" var i bagageluckan innan någon sagt var det var). Det är en tydlig skillnad mot frågan om ytterdörren, där han även i början av förhören säger att den ofta står olåst (vilket också kompisarna säger)
F: Jag såg att du hade ett gevär i bilen ………………
H: Jo.
F: Brukar du förvara dem där?
F: Du är inte rädd att det ska bli inbrott och sånt?
H: Nää, det är...min bil är ju mer eller mindre alltid låst.
F: Brukar du förvara dem där?
F: Du är inte rädd att det ska bli inbrott och sånt?
H: Nää, det är...min bil är ju mer eller mindre alltid låst.
Och vad säger kompisarna om bilen då?
"PH" (sid 1279)
Citat:
Citat:
Patrik säger att Kibba är bättre på att låsa bilen, för den låser han. Bilen låses via förarsidan
"RK" (sid 1303)
Citat:
Citat:
Robin säger att Kibba alltid låser sin bil. Detta är han noga med sedan William Lund backade
sönder avgassystemet.
sönder avgassystemet.
"SÖ" (sid 1371)
Citat:
Citat:
Sofi uppger att Kristoffer brukar låsa den, den är han mer noggrann
med. Den låses med nyckel i låset, vilket han alltid brukat göra då Sofi varit med.
med. Den låses med nyckel i låset, vilket han alltid brukat göra då Sofi varit med.
"WL" (sid 1313)
Citat:
Citat:
Däremot var bilen alltid låst
"RR" (sid 1432)
Citat:
Citat:
Kan räcka så kanske? Det här går inte att tolka på annat vis än att Kristoffer låste sin bil. Din slutsats om hur Kristoffers svar "egentligen" skall tolkas utifrån hans ADD-problematik är helt godtycklig och svär mot hans egna ord och kompisarna samstämmiga vittnesmål.
Rasmus tror att Kristoffer är rädd om bilen och låser den
https://www.flashback.org/sp47534530
Att han efter uppgiften om blodet i bakluckan ändrar sig och menar att bilen mest stod
olåst är ju verkligen ingenting som är till hans fördel direkt.
Och sedan det faktum att han innan förhörsledaren uppger exakt var i hans bil
blodspåren påträffats, nämner bagageutrymmet i samband med den saken, är
ytterligare bestickande för hans vidkommande.
Detta har gåtts igenom hundra och åter hundra gånger i tråden men de som
styvnackat väljer att betrakta lille Kristoffer som så oskyldig han kan bli,
mobiliserar bortförklaringar och bluddrar på om än det ena och än det andra.
Ingenting av det övertygar det minsta.