Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Är det en lögn att det inte skett i lägenheten?
Hur vet du det?
Det var inte åklagarna du hänvisade till i ditt inlägg - utan mot en kriminaltekniker - och jag undrade var han skulle ha uteslutit lägenheten.
Det är inte heller åklagarna som säger att lägenheten kan vara brottsplats, det är HvR som anser att den trots allt är möjlig.
Vilka fler enligt dig lögner hör du?
Ett gammalt inlägg + några nya uppgifter.
Väldigt många av deras uttalanden stämmer inte.
Och inget i bevisläget har förändrats från detta uttalande tills idag.
För att nämna några...
1. Här säger dom att mordplatsen INTE är i lägenheten.
(ett uttalande som dom sedan ändrar utan ett endaste nytt bevis, men annars kan dom inte använda sig av de tre vittnena som säger att dom hört skrik från KJs lägenhet, vad har dessa för värde om inte KJ dödade VB i lägenheten? )
+ Man har även sökt med UNO i hela lägenheten, UNO markerade inte någonstans
2. Teletrafiken... Hennes telefon har aldrig lämnat hans adress i funktionsdugligt skick.
(Inget dom vet eller borde uttala sig om)
3. MBs mobil var en sån typ av telefon där det inte gick att återskapa meddelanden.
(Det har inte med modellen att göra utan att dom är permanent raderade)
4. Det finns varken möjlighet eller utrymme eller några brytskador på bilen ö...som gör att den i sig osannolika uppgiften ter sig mer möjlig eller sannolik
(Det finns visst utrymme för plantering... 4/5, 5/5, 6/5,7/5 för att bara nämna några dagar)
+ Brytskada... http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/may/blodet-i-bagaget-del-2-2.html
Varför håller polisen handen i blodet?
5. Bagagerumsmattan är ett poröst material som suger åt sig
(Polisens tekniker säger tvärt om att dessa mattor suger inte åt sig)
Jag skulle kunna ta upp mer av galenskapen i dessa uttalande men jag orkar verkligen inte lyssna på deras teorier och övertygelser om rådande omständigheters möjliga sannolikheter och osannolikheter.
Man undrar ju om tanken aldrig slagit åklagarna att det finns en anledning till att dom inte har hittat mer bevis?