12.56 befinner sig KJs mobil under masten Läroverksgatan NO som täcker in fyndplatsen. Hur kan KJ vara ute och röra på sig den tid pappan säger att han ringde för att väcka KJ?
Båda masterna täcker föräldrahemmet. KJ har inte rört sig annat än i föräldrahemmet.
EDIT: Observera att bilden i FUP på sidan 561 som visar mastens Läroverksgatan NO's täckningsområde är felaktigt ritad och masten täcker faktiskt in föräldrahemmet.
Märkligt att alla dessa "misstag" alltid är till KJs nackdel... vad är sannolikheten på det?
Senast redigerad av zero73 2014-09-04 kl. 15:55.
12.56 befinner sig KJs mobil under masten Läroverksgatan NO som täcker in fyndplatsen. Hur kan KJ vara ute och röra på sig den tid pappan säger att han ringde för att väcka KJ?
Lyssna 26 min in i HR-förhöret med JJ så kan advokat Olsson tillrättavisa dig samtidigt som han tillrättavisar åklagaren.
Vad har du för källa på att bilden är felaktig? Och varför kopplar mobilen upp mot olika master om han bara varit i sängen?
1) Enligt FUP s865 är Läroverksgatan NO's riktning 50°. Cellen täcker +/-60° i denna riktning, dvs 350°-110° från X 7314928, Y 1769638. Plocka fram en gradskiva och rita in detta på en karta så ser du själv.
2) Det kan bero på många olika saker. Hur han riktat telefonen, belastning på basstationen etc etc..
Läs i fup. KJ är ute och far från 12.56 och framåt enligt mobilpositioneringen. Han befinner sig bland annat i samma område som fyndplatsen. KJ är inte hemma och sover eller meckar med något släp. 12.51 ska pappan ha ringt och väckt KJ. Då var KJ redan ute på vift.
12.51 är KJ under en mast som täcker in föräldrahemmet.
12.56 Även denna mast täcker in föräldrahemmet.
Sorry tvåa på den
Senast redigerad av Namibia1 2014-09-04 kl. 16:09.
Lyssna 26 min in i HR-förhöret med JJ så kan advokat Olsson tillrättavisa dig samtidigt som han tillrättavisar åklagaren.
Åklagaren säger att Läroverksgatan NO INTE täcker in bostaden. Advokaten vill inte prata om det utan hänvisar till bilden. De ville inte ta den diskussionen då. Det löste inga frågor för mig. Pappan kan ej heller förklara hur mobilen kunde koppla upp i Trångsforsen.
Vet du varför pappan ändrar sig om vilken dag de monterade ljusen?
Hur trodde pappan att han skulle kunna väcka KJ med ett samtal som enbart gick till svararen? Han själv förklarar fenomenet att då måste han ha väckt KJ på vanligt sätt. Innebär det att banka på dörren?
Senast redigerad av Ebbalin 2014-09-04 kl. 16:39.
Åklagaren säger att Läroverksgatan NO INTE täcker in bostaden. Advokaten vill inte prata om det utan hänvisar till bilden. De ville inte ta den diskussionen då. Det löste inga frågor för mig. Pappan kan ej heller förklara hur mobilen kunde koppla upp i Trångsforsen.
Vet du varför pappan ändrar sig om vilken dag de monterade ljusen?
Åklagaren slutade att driva linjen när hon blev tillrättavisad av advokat Olsson.
På vilket vis tillrättavisade advokaten åklagaren? Han ville inte prata om mobilmaster. Han korrigerar inte på något vis åklagaren som säger att masten INTE täcker in bostaden. Varför ändrade pappan sig om vilken dag de monterade ljusen?
Jag litar mer på fup än på en anonym bloggare ang Trångforsen.
Senast redigerad av Ebbalin 2014-09-04 kl. 16:56.
På vilket vis tillrättavisade advokaten åklagaren? Han ville inte prata om mobilmaster. Han korrigerar inte på något vis åklagaren som säger att masten INTE täcker in bostaden. Varför ändrade pappan sig om vilken dag de monterade ljusen?
Jag litar mer på fup än på en anonym bloggare ang Trångforsen.
Att diskutera enskildheter i frågan om det påstådda alibit för utplacering av kroppsdelar är helt meningslöst. Så länge det finns luckor spelar det ingen roll om den ena eller andra uppgiften som "vittnen" i form av KJ:s familj påstår sig kunna minnas veckor eller månader efteråt är riktig för övrig tid eller ej.
I startinlägget finns en länk till den utmärkta sammanfattning av KJ:s kända göranden och låtanden den 17-20 maj som gjordes utifrån FUP före rättegången av den eminente skribenten FUP-12. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Jag är fullt medveten om att en del av de luckor han kommit fram till kan anses täckta av hyggligt säkra uppgifter som las fram under rättegångarna. Men har någon av er bemödat er att göra en sammanställning som vederlägger/fyller igen alla hålen? Vi kan börja med FUP:s datumintervall, så kan vi se sen om det är någon poäng att gå bakåt i tiden till den första vittnesobservationen från Gula huset, eftersom det är fullt tänkbart att benen kan ha placerats ut under den tidsperioden också.
Att diskutera enskildheter i frågan om det påstådda alibit för utplacering av kroppsdelar är helt meningslöst. Så länge det finns luckor spelar det ingen roll om den ena eller andra uppgiften som "vittnen" i form av KJ:s familj påstår sig kunna minnas veckor eller månader efteråt är riktig för övrig tid eller ej.
I startinlägget finns en länk till den utmärkta sammanfattning av KJ:s kända göranden och låtanden den 17-20 maj som gjordes utifrån FUP före rättegången av den eminente skribenten FUP-12. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Jag är fullt medveten om att en del av de luckor han kommit fram till kan anses täckta av hyggligt säkra uppgifter som las fram under rättegångarna. Men har någon av er bemödat er att göra en sammanställning som vederlägger/fyller igen alla hålen? Vi kan börja med FUP:s datumintervall, så kan vi se sen om det är någon poäng att gå bakåt i tiden till den första vittnesobservationen från Gula huset, eftersom det är fullt tänkbart att benen kan ha placerats ut under den tidsperioden också
.
Nej, det leder just ingen vart att fortsätta uppehålla sig vid master och positioneringar
och allt vad fan det heter. Kristoffer mördade Vatchareeya den 4 maj och har ju kunnat placera ut kroppsdelarna
hur många gånger som helst. Han är för bövelen inte under övervakning dygnet runt.
Sedan tror jag att "våran" dömde "styckdräpare" eldade upp ryggsäck, duschdraperi och
annat smått och gott med anknytning till den mordiska händelsen på Flottiljvägen
och inte grävde ner allt detta. Han gillade ju när det brann, den gode Kristoffer.
När ska han erkänna sitt rysliga mord?
Aldrig?
Eller till jul kanske?
Kommer han att trivas på kåken? Få många kompisar bland buset?
Och när han en dag kommer ut - om han nu levande tar sig igenom den här tiden bakom
lås och bom - slipper vi då uppleva nya rysligheter från hans sida?
Sista stycket något inspirerat av eminente Zemixons upplägg av sina oerhört givande inlägg.
Frågor, frågor, frågor....
Slutligen - har släpkärran som det donades med hemma på föräldratomten någon roll
i dramat kantänka?
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-04 kl. 17:42.
I startinlägget finns en länk till den utmärkta sammanfattning av KJ:s kända göranden och låtanden den 17-20 maj som gjordes utifrån FUP före rättegången av den eminente skribenten FUP-12. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Jag är fullt medveten om att en del av de luckor han kommit fram till kan anses täckta av hyggligt säkra uppgifter som las fram under rättegångarna. Men har någon av er bemödat er att göra en sammanställning som vederlägger/fyller igen alla hålen? Vi kan börja med FUP:s datumintervall, så kan vi se sen om det är någon poäng att gå bakåt i tiden till den första vittnesobservationen från Gula huset, eftersom det är fullt tänkbart att benen kan ha placerats ut under den tidsperioden också.
Mitt bidrag:
*Då kan vi börja med att konstatera att FUP12 första slutsats punkt 1 kan strykas.
*Här var KJ hemma och spelade xbox med kusinen.
Lucka 2. Lördagen den 18/5, kl 17:37 – söndagen den 19/5, kl 02:49:
Lucka på 9 timmar
Mörkt: 22:17- 02:37.
KJ kör och hämtar NS och MR. Återvänder hem vid ca 06.00 och sen sover han.
Lucka 3. Söndagen 19/5, kl 02:50 – kl 11:53:
Lucka på 9 timmar
Solen gick upp 02:37.
*JJ såg KJ komma hem så även denna lucka kan strykas.
KJs mamma ringde 07.01 och KJ var hemma.
Lucka 5. Måndagen 20/5, kl 04.27- kl 07.01.
Lucka på 2.5 timme
Solen gick upp 02:33.