Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Håller med. Canelos stora svaghet är att han inte kan cutta av ringen. Han följer bara med motståndaren, visst är det också en typ av press men det är också ganska bekvämt för Lara. Han hade samma problem mot Trout och Mayweather. Han ser grym ut mot motståndare som Angulo med horribelt fotarbete eller mindre fighters som Josesito Lopez där han kan mobba dem med sin 20 pound viktskillnad. Mot boxare med bra fotarbete har han fortfarande inte en lösning förutom att ha en fördel hos domarna.
Lara borde vara mer aktiv speciellt på insidan om han vill vara säker på att han inte förlora fler fighter hos domarna.
Hade fortfarande Lara som vinnare. Kan sträcka mig till en 114-114 om jag verkligen ser på fighten med Canelo-glasögon på. Jag fattar inte hur han kan tycka att han vann klart. Men jag håller med dig, Lara måste vara mer aktiv. Samtidigt är det alltid så dessa promotors och domare gör mot kubanerna. Boxningen är tröttsamt smutsig ibland. Oscar De La Hoya går också ut direkt och säger att det inte blir en returmatch. Bara mer bevis på att han också tyckte att fighten var alldeles för nära. Den killen tyckte iofs att han vann mot Floyd också, vilket är skrattretande, såklart.
Domaren som dömde 117-111 borde fråntas sin licens direkt. Det är ett skämt. Stevie Wonder hade haft ett bättre scorecard. Men å andra sidan. Vi snackar om killen som fick ett 114-114 score card mot Floyd, och två stycken ensidiga mot Trout. Boxningen är ett jävla skämt ibland, tröttsamt nog. Usch, är så jävla frustrerad just nu.