2014-07-13, 15:14
Medlem
Godzilla3s avatar
Canelo-Lara:
Senast redigerad av Godzilla3 2014-07-13 kl. 15:16.
Citera
2014-07-13, 18:26
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Canelo-Lara:
Kan inte säga att jag håller...

.
Citera
2014-07-13, 18:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead

.
Citera
2014-07-13, 21:49
Medlem
OilersFans avatar
Citera
2014-07-13, 22:20
Medlem
tatans avatar
Visst var det en jämn match men tyckte Canelo gjorde tillräckligt för att vinna,
han har brister i fotarbetet och hystar slag i onödan ibland men jävlar va vackra kroppslag grymt av han att ta denna fight
Om nu Lara gav Canelo en boxning lektion varför stannade han aldrig upp och slog kombinationer som han gjorde i mot Angulo
Jag själv tror att han helt enkelt inte klara av det han såg ganska trött ut i sista ronderna
första gången jag inte var riktigt nöjd med Malinaggi han pratade mest när Lara gjorde något bra.
Citera
2014-07-14, 01:09
Medlem
challiss avatar
Brukade gilla Canelo, men herregud vad trött jag är på honom nu. "He ran" "he didn't come to fight". Ringen är inte så jävla stor. Om han flyr, cutta av ringen och håll käften. Helt ärligt. Denna attityd förstör hela boxningen. För att inte tala om dessa jävla domare. Det är ju helt sjukt. Det är inte konstigt att folk tröttnar på boxning när var och vartannat beslut är kontroversiellt. Hoppas den där rödhåriga jäveln blir ordentligt knockad snart, så att han inte får en till present. Detta känns precis som efter Trout-fighten.
Citera
2014-07-14, 01:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Brukade gilla Canelo, men herregud vad trött jag är på honom nu. "He ran" "he didn't come to fight". Ringen är inte så jävla stor. Om han flyr, cutta av ringen och håll käften. Helt ärligt. Denna attityd förstör hela boxningen. För att inte tala om dessa jävla domare. Det är ju helt sjukt. Det är inte konstigt att folk tröttnar på boxning när var och vartannat beslut är kontroversiellt. Hoppas den där rödhåriga jäveln blir ordentligt knockad snart, så att han inte får en till present. Detta känns precis som efter Trout-fighten.
Håller med. Canelos stora svaghet är att han inte kan cutta av ringen. Han följer bara med motståndaren, visst är det också en typ av press men det är också ganska bekvämt för Lara. Han hade samma problem mot Trout och Mayweather. Han ser grym ut mot motståndare som Angulo med horribelt fotarbete eller mindre fighters som Josesito Lopez där han kan mobba dem med sin 20 pound viktskillnad. Mot boxare med bra fotarbete har han fortfarande inte en lösning förutom att ha en fördel hos domarna.

Lara borde vara mer aktiv speciellt på insidan om han vill vara säker på att han inte förlora fler fighter hos domarna.
Citera
2014-07-14, 02:48
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller med. Canelos stora svaghet är att han inte kan cutta av ringen. Han följer bara med motståndaren, visst är det också en typ av press men det är också ganska bekvämt för Lara. Han hade samma problem mot Trout och Mayweather. Han ser grym ut mot motståndare som Angulo med horribelt fotarbete eller mindre fighters som Josesito Lopez där han kan mobba dem med sin 20 pound viktskillnad. Mot boxare med bra fotarbete har han fortfarande inte en lösning förutom att ha en fördel hos domarna.

Lara borde vara mer aktiv speciellt på insidan om han vill vara säker på att han inte förlora fler fighter hos domarna.

Hade fortfarande Lara som vinnare. Kan sträcka mig till en 114-114 om jag verkligen ser på fighten med Canelo-glasögon på. Jag fattar inte hur han kan tycka att han vann klart. Men jag håller med dig, Lara måste vara mer aktiv. Samtidigt är det alltid så dessa promotors och domare gör mot kubanerna. Boxningen är tröttsamt smutsig ibland. Oscar De La Hoya går också ut direkt och säger att det inte blir en returmatch. Bara mer bevis på att han också tyckte att fighten var alldeles för nära. Den killen tyckte iofs att han vann mot Floyd också, vilket är skrattretande, såklart.

Domaren som dömde 117-111 borde fråntas sin licens direkt. Det är ett skämt. Stevie Wonder hade haft ett bättre scorecard. Men å andra sidan. Vi snackar om killen som fick ett 114-114 score card mot Floyd, och två stycken ensidiga mot Trout. Boxningen är ett jävla skämt ibland, tröttsamt nog. Usch, är så jävla frustrerad just nu.
Citera
2014-07-16, 23:26
Medlem
nickoruts avatar
Jag tyckte canelo gjorde tillräckligt för att vinna men hade inte protesterat om kara tagit det. Men tycker faktiskt Lara gav bort en hel del ronder för han sprang runt i ringen istället för att sätta några fler jab-straight. Han gav faktiskt bort segern i mina ögon men han är den han är. Trist med det vanliga köpta scorecardet. 117-111 är ju inte möjligt liksom.

Pacman ska möta algieri i China 22 november. (http://www.newsday.com/sports/boxing/manny-pacquiao-huntington-s-chris-algieri-agree-to-big-money-fight-1.8813523)

Är pacmans karriär på väg att ta slut nu och han vill casha in i slutet? Tucker det finns en hel del andra fighter han kunnat ta. En fight om mellanviktsbältet mot Cotto exempelvis. Eller kanske en megafight mot canelo? Men det var kanske den gamla unga pacman som kunde ge sig på så mycket större fighters. Jag vet, jag vet, tröttsamt att prata om, men är det bara jag som är övertygad om att pacman och Floyd kommer mötas innan de går i pension? En sista stor pay day för båda typ. September 2015 gissar jag de möts. Båda uppenbart over the hill men ändå alla tiders ppv-rekord. Det är mitt pick!
Citera
2014-07-16, 23:32
Medlem
nickoruts avatar
Jag tyckte canelo gjorde tillräckligt för att vinna men hade inte protesterat om kara tagit det. Men tycker faktiskt Lara gav bort en hel del ronder för han sprang runt i ringen istället för att sätta några fler jab-straight. Han gav faktiskt bort segern i mina ögon men han är den han är. Trist med det vanliga köpta scorecardet. 117-111 är ju inte möjligt liksom.

Pacman ska möta algieri i China 22 november. (http://www.newsday.com/sports/boxing/manny-pacquiao-huntington-s-chris-algieri-agree-to-big-money-fight-1.8813523)

Är pacmans karriär på väg att ta slut nu och han vill casha in i slutet? Tucker det finns en hel del andra fighter han kunnat ta. En fight om mellanviktsbältet mot Cotto exempelvis. Eller kanske en megafight mot canelo? Men det var kanske den gamla unga pacman som kunde ge sig på så mycket större fighters. Jag vet, jag vet, tröttsamt att prata om, men är det bara jag som är övertygad om att pacman och Floyd kommer mötas innan de går i pension? En sista stor pay day för båda typ. September 2015 gissar jag de möts. Båda uppenbart over the hill men ändå alla tiders ppv-rekord. Det är mitt pick!

De la hoya pratar om GGG som nästa motståndare för Canelo. DEN fighten skulle jag betala för att se!
Citera
2014-07-18, 10:34
Medlem
paleheads avatar
Sista månaden har vi sett många bra boxare i ringen bl.a. Vasyl Lomachenko, Terence Crawford, Yuriorkis Gamboa, Canelo Alvarez och Erislandy Lara. Och det fortsätter med bl.a. Guillermo Rigondeaux denna helgen, Gennady Golovkin nästa helg och Sergey Kovalev helgen därefter.

Denna helgen får vi också se Mexikanen Gilberto Ramirez mot en huvudet kortare Australiensare i Super Mellanvikt. Ramirez är alltid rolig att se med sin full fart framåt stil. Det skulle vara intressant om de matchade honom mot Andre Ward relativt snart, innan Ramirez förlorar alltför mycket snabbhet i slagen.

Nästa helg är det också dags för Tyson Fury - Dereck Chisora II. Tyson är en roligt pladdrande clown så det ska bli kul att se vad han hittar på under nästa vecka.

Nästa helgs Gennady Golovkin - Daniel Geale, i Madison Square Garden, blir ännu ett steg upp i klass för GGG. Det är väl inte många som tror att han kommer förlora, men Daniel Geale är en gediget duktig boxare som inte kommer vika ner sig lika lätt som de flesta andra. GGG är mästare på att psyka sina motståndare innan match, inte minst på invägningen då han förmodligen kommer använda bl.a. höga platåskor och psykande stålblick. Men jag tror knappast att Geale faller lika lätt för sådana enkla tricks, som Macklin gjorde. Geale brukar vara mycket medveten om sina styrkor och svagheter relativt sina motståndare, så det ska bli intressant att höra vad han anser om sina chanser.

.
Citera
2014-07-19, 15:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Rigondeauxs fight i Macao alldeles nyss:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem