Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-12, 03:19
Medlem
VietnamByNights avatar
För cirka en månad sen var jag i Grekland med några vänner och vi var på en sån där supermarket. Vi tog varsin korg och fyllde med sprit, godis, mat och diverse annat smått och gott. När vi plockat klart och lekt runt i butiken så går vi mot kassan och där står en mor med sina tre barn som hon försöker hålla koll på.

Barnen sliter i henne och ska ha det ena och det andra samtidigt som hon försöker få fram pengarna ur plånboken. Till slut får mamman nog och ryter till mot sin son i 6-7 års åldern som går och välter flaskor i dryckeshyllan och pojken flippar då ur så in i helvete och börjar kasta Cola-flaskor och liknande mot sin mor. Under hela tiden skriker ungen och halvt sjunger.

Jag och mina vänner står och försöker hålla oss för skratt. Men då, då kom det; pojken springer fram till sin lillasyster med en Cola-flaska och slår henne i huvudet med den så att hon faller ihop och gråter. Kassörskan ser vid det här laget extremt obekväm ut.

En av mina vänner börjar då skratta och det smittar såklart av sig och vi står och skrattar som galningar medans modern gav oss blickar som var en blandning av sorg och ilska. Mamman tar sina varor och går snabbt därifrån med sina barn och det blir vår tur att betala. Då säger kassörskan "What the fuck just happened?!"
Citera
2014-07-12, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VietnamByNight
För cirka en månad sen var jag i Grekland med några vänner och vi var på en sån där supermarket. Vi tog varsin korg och fyllde med sprit, godis, mat och diverse annat smått och gott. När vi plockat klart och lekt runt i butiken så går vi mot kassan och där står en mor med sina tre barn som hon försöker hålla koll på.

Barnen sliter i henne och ska ha det ena och det andra samtidigt som hon försöker få fram pengarna ur plånboken. Till slut får mamman nog och ryter till mot sin son i 6-7 års åldern som går och välter flaskor i dryckeshyllan och pojken flippar då ur så in i helvete och börjar kasta Cola-flaskor och liknande mot sin mor. Under hela tiden skriker ungen och halvt sjunger.

Jag och mina vänner står och försöker hålla oss för skratt. Men då, då kom det; pojken springer fram till sin lillasyster med en Cola-flaska och slår henne i huvudet med den så att hon faller ihop och gråter. Kassörskan ser vid det här laget extremt obekväm ut.

En av mina vänner börjar då skratta och det smittar såklart av sig och vi står och skrattar som galningar medans modern gav oss blickar som var en blandning av sorg och ilska. Mamman tar sina varor och går snabbt därifrån med sina barn och det blir vår tur att betala. Då säger kassörskan "What the fuck just happened?!"

Haha! Va det inte på Willys?
Citera
2014-07-12, 22:40
Var på Systembolaget för några veckor sedan och den kille hade köpt en hel korg full med sprit (minst 10 flaskor). Har för mig att han fick hosta upp ca. 3000 spänn totalt. När han hade betalat så plockade han ner alla flaskor i plastpåsar. På vägen ut så halkade han och tappade både påsarna på golvet vilket resulterade i att hela golvet blev fullt med sprit och krossat glas. Jag tyckte lite synd om honom.

En annan rolig grej var på ICA när en ung kille försökte köpa öl. Tjejen i kassan frågade efter legitimation, men killen vägrade visa. Han stog i minst 5 minuter och försökte argumentera emot. Han påstod att "det finns ingenting i den svenska lagen som säger att jag måste visa leg."
Citera
2014-07-12, 22:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Var på Systembolaget för några veckor sedan och den kille hade köpt en hel korg full med sprit (minst 10 flaskor). Har för mig att han fick hosta upp ca. 3000 spänn totalt. När han hade betalat så plockade han ner alla flaskor i plastpåsar. På vägen ut så halkade han och tappade både påsarna på golvet vilket resulterade i att hela golvet blev fullt med sprit och krossat glas. Jag tyckte lite synd om honom.

Fast är det fortfarande inne i butiken så får du nya flaskor.
Citera
2014-07-13, 00:11
Medlem
knokkelmanns avatar
Det var jävligt kul när min polare skulle köpa något med kupong (läsk eller mjukost eller något sådant).
Kupongerna hängde vid varan de gällde, på en liten krok.
När han kommer fram till kassan och ska använda kupongen visar det sig att han tagit första lappen som bara är ett blad där det står att det finns kuponger, inte själva kupongen.
Citera
2014-07-13, 07:27
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast är det fortfarande inne i butiken så får du nya flaskor.
Haha, jag hoppas att han fick det. Skulle ha varit jävligt surt att förlora sprit för 3000 spänn.
Citera
2014-07-17, 23:36
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Haha, jag hoppas att han fick det. Skulle ha varit jävligt surt att förlora sprit för 3000 spänn.

Om han hade sönder flaskorna inne i butiken så fick han nya, ja. Men däremot låter det otroligt pinsamt för stackaren som föll! Själv så skäms jag om jag tappar en 1-krona på golvet när jag ska betala...
Citera
2014-07-18, 13:44
Medlem
MonsieurHulots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsieurHulot
Skulle köpa risnudlar, hittade inte dem någonstans i butiken.
Såg två personal lasta upp varor, gick o frågade:

-Hej, har ni inga risnudlar?

Ena personalen:
-Nä, det har vi inte haft på länge
Andra personalen:
-Va, det har vi visst, vi har alltid risnudlar!

.........tystnad, -Jaha, jag trodde du menade grisnjurar.
---As garv
grisnjurar ska det vara...
Citera
2014-07-18, 14:21
Medlem
Står i kassan på matvaruhuset, framför står ett par med en kille på 3-4 år och en barnvagn med ett spädbarn. Framför dem ett par med en bred dubbelbarnvagn. Killen smyger fram och tittar in i dubbelbarnvagnen en stund medan mamman betalar.
Killen smyger tyst tillbaka till föräldrarna och säger "Jävvvlar va dom måste kn*lla" och ser förskräckt ut.
Citera
2014-07-18, 20:06
Medlem
arcillenss avatar
Stod i kön till Ica idag och framför mig står det en äldre man som står med benen i kors och kniper, (ni vet så man gör när man är otroligt kissnödig).
När han äntligen har kommit fram till kassan hör man en ordentlig blöt fis, sekunderna senare ser man hur det rinner en en gul/brun vätska ner för benen, mannen betalar och går ut mycket bredbent. Hahah det var lagom svårt att hålla sig för garv, såg lite ut så här http://pics.nattstad.se/4/900000/830000/825850/pics/2013311457575180825850_sbig.jpg
Citera
2014-07-18, 22:32
Medlem
I kassan på "våran" lokala ICA Nära sitter det ofta en snygg tjej runt 25 år i kassan. En sen kväll skulle jag gå dit och handla och framför mig i kassan står det en man på ca 50 år. Han hade skäggstubb och hade ett par crocs på fötterna, samt en gammal keps på huvudet. Denna snubbe gav väldigt mycket WT-vibbar.

Vid kassan har dom 2 sorters kondomer. Efter att han har lagt upp sina varor på bandet slänger han ett öga på kondomerna...

K=Kund
P=Personal

K - Vad ska "extra tunna" vara bra för!?
P - Hmm, vadå?
K - Ja asså dom här kondomerna som det står "extra thin" på! Vad ska dom vara bra till?
P - Jaha! Det är mest för njutningens skull.
K - Jaha det förstås! Men dom går sönder ganska lätt va?
P - Nej det är nog ingen fara.
K - Säger du det så! Men du kan räkna med att jag kommer tillbaka om dom spricker!
P -
Citera
2014-07-29, 23:58
Medlem
Padoops avatar
Lördag förmiddag vid kiosken. Ser 2 araber i 15-årsåldern komma in med 2 adidas väskor. Ena araben skriker till turken i kassan

-Hit med all cigg!!

Och riktar en softairgun ( ) mot ägaren av butiken som jobbar i kassan, idioten hade glömt ta av den orangea pluppen som är vid mynningen, så man såg ju direkt att det inte var en riktig pistol.

Turken drar då upp en riktig pistol och siktar mot killarna medan han skriker nåt på turkiska. 5 sekunder senare kommer det en enorm muskel-turk med en 0.5 L cola-flaska och sular den rätt i huvudet på ena araben med världens kraft. Araben blir tydligen rätt snurrig och drar ner 2 jävla hyllor fyllda med glasflaskor och glasburkar. Muskel-turken som jagar dem för fullt halkar i all vätska och drar huvudet rätt ner i backen och tuppar av. Jag och kassa-turken springer efter och lyckas få reg-nr på moppen de flydde på. Vi går tillbaka och muskel-turken kvicknar till men är rätt groggy. Hjälpte till att städa och fick 4 flaskor Cola, 4 flaskor Sprite, 2 kanongoda vattenmeloner och inbjudan på ägarens 65-årsfest

Inte så jätte roligt att saker blev förstörda men vilken jävla show Vad dem gjorde med killarna senare kan vi ta någon annan gång...

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in