2014-02-04, 08:50
Medlem
MrWilsons avatar
Två HV-män kommer in med stridspackning, Vapen och hela köret och köper varsin limpa cigg och ett par dosor snus.
Citera
2014-02-05, 00:10
Medlem
kupochans avatar
Var på ICA i Dalen idag.
Vid taco-hyllan stod två 20-25 åriga killar och skulle välja chips. Sedan så böjer sig båda ner för att titta närmare på urvalet i de lägre hyllorna. Märker då att båda har likadana kalsonger på sig. Gråa med vita stjärnor på.
Blev lite fundersam, de var två lite hipster-aktiga svenska killar. De såg inte heller ut att vara ett par, men vad vet jag.
Citera
2014-05-10, 21:10
Medlem
KUSEs avatar
När jag var 18 såg jag en 17-årig tjej som stod och pillade i sig och smaskade ur en inplastad portion av picknick-mat eller nåt skit, typ rostbiff, kyckling eller så på Ica. Då kommer en tant och bevittnar spektaklet och säger högt "Nämen vilken gris du är. Skäms du inte?"

Tjejen går snabbt därifrån med blicken i golvet. Hon kommer fram mot mig och jag skämmer ögonen ur mig. Hon tilltalar mig lite försynt och jag går åt ett annat håll och låtsas inte känna henne. Det var min flickvän. Med betoning på var.

Hon var inte tjock heller, utan extra small, men började äta som fan när hon blev ihop med mig. Förstod aldrig varför hon gjorde så, men efter att skammen (min) lagt sig så började jag reta henne för det, och hon blev riktigt sur och röd i ansiktet så fort jag tog upp det eller med ett chockat tonfall kallade henne gris. Hon blev riktigt sur och det märktes att hon verkligen skämdes åt händelsen en lång tid därefter.

Hon snodde även ett äpple på Willys en gång och blev påkommen av personalen. Hon skulle alltid sno småsaker när vi handlade, typ allt som gick att få ner i fickan eller handväskan. Kom hem och så plockar hon fram en massa skit. Typ "Äh men fan vi glömde gräddfilen" - så plockar hon fram den ur fickan.
Senast redigerad av KUSE 2014-05-10 kl. 21:14.
Citera
2014-05-11, 00:38
Medlem
Najsels avatar
Jag var och handlade samtidigt som en alkis dyker upp bland charkdiskarna. Då ser jag spektaklet greppa en hel grillad kyckling som han trycker ner innanför skinnpajen (Inga hjärnceller kvar = i slow motion). Mannen beter sig helt oskyldig ovetandes om att 10 andra beskådat händelsen runt omkring honom. Mannen var troligtvis välkänd då väktaren hann dyka upp innan ens mannen hann ut från butiken. Tragiskt men sant.

Edit: Såg att ämnet var vid kassan men det gör nog inget
Senast redigerad av Najsel 2014-05-11 kl. 00:43.
Citera
2014-05-12, 10:26
Medlem
Gafflens avatar
Har flera halvroliga händelser.

För några år sedan var jag vid min lokala ica butik och stod i kön till kassan, varav gubben framför mig som luktade otroligt mycket alkohol köpte följande: Kondomer, en gurka, en porrtidning och ostbågar.
Kassörskan som hade en synnerligen chockad blick blev besvarad av mannens hånflin och en liten blink ))

Där jag bodde fanns även en psykisk sjuk kvinna som ALLTID går till butiken, varenda dag i flera timmar.
Hon var alltid iklädd gummistövlar och en klänning, oavsett årstid.
Varenda gång hon var i butiken gick hon direkt till köttet och plockade upp ett paket skinka och började prata med den döda gris som en gång varit.

Även i kassan så fortsatte hon prata med skinkan där den låg på varubandet.
Kort och gott var hon väldigt mystisk.
Citera
2014-07-06, 17:46
Medlem
MrWilsons avatar
Inte sett personligen men hörde av en kassör på Konsum att det kommit fram en kärring med ett paket Wriggley's Extra tuggummi och frågat "Ursäkta är det här tuggummi?" och sedan tillråga på allt glömt paketet vid kassan.

Dagens garv!
Senast redigerad av MrWilson 2014-07-06 kl. 17:54.
Citera
2014-07-06, 19:36
Medlem
Puffdragons avatar
Jag jobbade på Coop forum för x-antal år sedan.

Sitter i kassan längst ner och ett äldre par läget upp varorna på bandet och två alkisar står bakom. När ena gubben vrålar -Oxå har man bara tio varor i snabbkassan.. KÄRRING JÄVEL!!
Men det var ingen snabbkassa så jag påpekade det då såg jag att han skämdes lite. :-)

Eller när tanten i kassan bakom mig börjar tjafsa med en annan tant det blev lite högljutt och när jag vänder mig om ser jag min kollega få ett mjölkpaket kastat i ansiktet!

Eller klassikern med kärringen som betalar sina varor med en hundring och när hon får växeln säger hon att jag fick en femhundring.. Tillslut orkade jag inte tjafsa vidare och sa att jag kommer stanna kvar senare när dom räknar kassorna, tar namn och telefonnummer. Sen ser jag henne gå raka vägen till kundservice och jag kunde höra att hon blev högljudd. Kort historia kassan stämde såklart men sen fick jag höra att hon kommit tillbaka igen och skapat ett jävla liv.
Citera
2014-07-09, 10:26
Medlem
såg en sigernarkvinna som gick fram betalde, sen efter upptäckte hon "shit det saknar 12kr.. kan ni bakom ge mig 12kr?" Nån bakom ger henne pengar, som hon köper cigg för. Men hon tappar pengarna och när hon ska böja sig ner för att ta upp pengarna så ramlar det ut diverse godis och massa skumma grejer från hennes stora kjol. Slutligen så gjorde ingen i kassan eller i kön bakom något alls, hon fick bara gå hem helt enkelt.
Citera
2014-07-10, 00:47
Medlem
GainerWheys avatar
Var en herre i 60års åldern som lade upp två saker på rullbandet (minns inte vad), det kostade max 30 kr. Då svarade gubben till kassörskan att han fick lägga tillbaks en grej.
Kanske inte låter så roligt men de är de när man väl står där i kassan o gubben går o lägger tillbaks en sak för 15 kr.
Det var så man gjorde när man var 5 år och handlade godis o när man inte hade råd fick man lägga tillbaka.

alkisen som stal bananer på frukbutiken
Citera
2014-07-10, 15:23
Medlem
MonsieurHulots avatar
Skulle köpa risnudlar, hittade inte dem någonstans i butiken.
Såg två personal lasta upp varor, gick o frågade:

-Hej, har ni inga risnudlar?

Ena personalen:
-Nä, det har vi inte haft på länge
Andra personalen:
-Va, det har vi visst, vi har alltid risnudlar!

.........tystnad, -Jaha, jag trodde du menade risnjurar.
---As garv
Citera
2014-07-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjandas
En neger som köpte 8 salladshuvuden Det var det enda han köpte också
Är väl inte så märkvärdigt, hade en kille som köpte tre backar salladshuvuden i min butik igår. Totalt runt 15 stycken, skulle tippa på att han driver en svartbutik någonstans/jobbar inom restaurangbranschen.
Citera
2014-07-11, 09:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Är väl inte så märkvärdigt, hade en kille som köpte tre backar salladshuvuden i min butik igår. Totalt runt 15 stycken, skulle tippa på att han driver en svartbutik någonstans/jobbar inom restaurangbranschen.

Varför svart illegal? skulle ju kunna ha restaurang och fått akut brist på just sallad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in