När jag var 18 såg jag en 17-årig tjej som stod och pillade i sig och smaskade ur en inplastad portion av picknick-mat eller nåt skit, typ rostbiff, kyckling eller så på Ica. Då kommer en tant och bevittnar spektaklet och säger högt "Nämen vilken gris du är. Skäms du inte?"
Tjejen går snabbt därifrån med blicken i golvet. Hon kommer fram mot mig och jag skämmer ögonen ur mig. Hon tilltalar mig lite försynt och jag går åt ett annat håll och låtsas inte känna henne. Det var min flickvän. Med betoning på
var.
Hon var inte tjock heller, utan extra small, men började äta som fan när hon blev ihop med mig.

Förstod aldrig varför hon gjorde så, men efter att skammen (min) lagt sig så började jag reta henne för det, och hon blev riktigt sur och röd i ansiktet så fort jag tog upp det eller med ett chockat tonfall kallade henne gris. Hon blev riktigt sur och det märktes att hon verkligen skämdes åt händelsen en lång tid därefter.
Hon snodde även ett äpple på Willys en gång och blev påkommen av personalen. Hon skulle alltid sno småsaker när vi handlade, typ allt som gick att få ner i fickan eller handväskan. Kom hem och så plockar hon fram en massa skit. Typ "Äh men fan vi glömde gräddfilen" - så plockar hon fram den ur fickan.