2014-07-12, 18:50
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag vänder mig emot cirkelbeviset att blodet och likdoften hör ihop.

Varför vänder du dig inte emot att blodet kan vara planterat av farbror polis då? Är det enligt dig mycket mer vanligt att svenska myndigheter planerat bevis än att blodspår + likdoft finns i bagaget hos en sannolik gärningsman som skeppat iväg offrets kropp?
Senast redigerad av Quoter 2014-07-12 kl. 18:59.
Citera
2014-07-12, 19:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vad måste hans erkännande då innehålla, enligt dig? För att du ska bli övertygad.

Att han avslöjar brottsplats, styckplats, mordvapen och att erkännandet går att styrka med teknisk bevisning.
Citera
2014-07-12, 19:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om vi ponerar att det är en annan GM än KJ så är det ju märkligt med samma typ av tejp med avrivning i mitten. GM hade sannolikt egen tejp med sig vid brottet för emballering. Annars hade hen jättetur när hen upptäckte att VB råkade ha tejp på sig. Då använde hen sig av VB:s tejp i stället. En förklaring till avrivningen skulle då vara att VB gjort på samma sätt med tejpen i badrummet och tejpen i fickan. Vi kan nog bortse från att den använda tejpen tillhörde GM för det är väl i stort sett omöjligt att hen också råkat riva av tejpen på liknande sätt. Men visst måste KJ ha haft en enorm otur att VB hade glömt en rulle i hans badrum och samtidigt råkat ha en annan rulle i fickan vid mordet. Hon besökte KJ:s badrum 4/5. Upptäckte hon inte då den glömda rullen sedan tidigare och tog med sig den också? Hon måste ha saknat rullen tidigare vid försvinnandet.
Går karateutövarna normalt med tejprullar i fickorna? Mera logiskt skulle väl vara att de förvarade rullen i bagen tillsammans med allt annat som behövs vid träningarna. Om GM hade måst använda sin egen tejp hade ett indicium mot KJ försvunnit på en gång. Det här är sannerligen inte det enda som KJ har haft otur med. MrFold har lista ca tjugo andra punkter. Dessutom har SAAB-ägarens tejp samtidigt försvunnit. Ju fler oturliga saker, desto mindre sannolikhet att alla slår in.

Tejpdelningen till emballaget är anmärkningsvärd, självfallet, och då särskilt som KJ hade en rulle med liknande delning hemma. Men om vi förmodar att rullen, av olika nämnda orsaker, tillhörde VB så kan faktiskt även den tejp hon emballerades med, tillhöra henne. Om KJ ägt och hanterat rullen borde rimligen även hans DNA kunna återfinnas på tejpbitarna? Enbart VB´s hittades dock.

2 v förflöt mellan försvinnande och återfunna kroppsdelar. Tid som gav gm möjlighet att tänka ut på vilket sätt hen ville att kroppen skulle hittas. En hypotes (kan tyckas långsökt) är att man lämnade tejpen avsiktligt. I kombination med den övriga noggrannheten, frånvaron av emballage och makaber placering på fyndplats 1 blir det långsökta mindre långsökt.
Citera
2014-07-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
2 v förflöt mellan försvinnande och återfunna kroppsdelar. Tid som gav gm möjlighet att tänka ut på vilket sätt hen ville att kroppen skulle hittas. En hypotes (kan tyckas långsökt) är att man lämnade tejpen avsiktligt. I kombination med den övriga noggrannheten, frånvaron av emballage och makaber placering på fyndplats 1 blir det långsökta mindre långsökt.
Jag vet inte om du med gm menar KJ eller annan gm. Om det är en annan gm än KJ som du avser och som lämnade tejpen avsiktligt för att rikta misstankarna mot KJ måste hen ha vetat att KJ hade en motsvarande typ av avriven tejp i lägenheten. Det låter ju väldigt långsökt att hen skulle ha vetat det.
Citera
2014-07-12, 19:30
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Att han avslöjar brottsplats, styckplats, mordvapen och att erkännandet går att styrka med teknisk bevisning.
Ja, då är ditt engagemang nästan vattentätt för tid och evighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Marklund
Christine Schürrer hävdar ju att det har begåtts rader av misstag i just hennes rättegång, och att hon därför är felaktigt dömd.
En snabb titt bland brottsförebyggande rådets rapporter visar att hennes ståndpunkt knappast är unik.
Faktum är att våra fängelser är proppfulla med oskyldigt dömda fångar, åtminstone i deras egna ögon.
75 procent av alla som dömts för sexuella övergrepp anser sig vara oskyldiga, i varje fall nästan.
Hälften av alla kvinnomisshandlare nekar i sten.
Artikeln.
Om vi ska börja räkna in vad de tilltalade själva hävdar som "sanningsvittnen" (hej Quicken som briljant undantag) skulle snudd på knappast någon bli dömd öht.

Som kuriosa skulle det vara angenämt med om någon bildad i ämnet kunder redogöra för ungefär hur vanligt det är att tilltalade i mordsammanhang erkänner brott. Jag kan som obildad lekman gissa på ca (knappt) 25 %.
Citera
2014-07-12, 19:42
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bara för att en hypotes var chansartad och felaktig behöver inte alla andra vara det.
Nej, jag ville bara beskriva din läggning för (mer eller mindre) fantasifulla alternativhypoteser. Jag själv skulle aldrig drömma om (att författa) något liknande.
Citat:
Efter att ha dödat VB gick KJ alltså i konversation med hennes älskare på SMS och gillade på Facebook, enligt dig.

Så här såg det ut hemma hos en mördare när han hade städat. https://cdn.anonfiles.com/1404934711379.pdf Hade KJ lyckats få det så rent tror du?
Det där får du gärna utveckla för en kluven.
Citera
2014-07-12, 19:50
Medlem
Om KJ använde tejprullen vid emballering av kropp borde väl ändå hans DNA också ha funnits på rullen. Svårt att få början på rullen och dela tejpen med handskar på oavsett hur tunna de är. VARFÖR FANNS BARA VB:S DNA PÅ RULLEN?

VARFÖR HAR INTE KRIMINALTEKNIKERNA KUNNAT BINDA TEJPEN TILL BROTTET? Jag vill gärna ha svar på dessa två frågor.....
Citera
2014-07-12, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det där får du gärna utveckla för en kluven.
Enligt telelistan hade VB och MB en SMS-dialog efter tidpunkten då KJ hade dödat VB, enligt dig. Vem höll i VB:s telefon? Är det rimligt att KJ gjorde det? Är det rimligt att han också gick in på Facebook och gillade från VB:s sida?
Citera
2014-07-12, 20:01
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Om KJ använde tejprullen vid emballering av kropp borde väl ändå hans DNA också ha funnits på rullen. Svårt att få början på rullen och dela tejpen med handskar på oavsett hur tunna de är. VARFÖR FANNS BARA VB:S DNA PÅ RULLEN?
Det är väl lika "mystiskt" oavsett vem som är GM? Jag inbillar mig du inte varit så brydd om fingeravtryck ala MB hade återfunnits på tejpen. Men nu fanns inte heller det. Kanske hade mördaren handskar, eller lyckades ta i tejpen utan att lämna avläsbara fingeravtryck. Klurigt.
Citat:
VARFÖR HAR INTE KRIMINALTEKNIKERNA KUNNAT BINDA TEJPEN TILL BROTTET? Jag vill gärna ha svar på dessa två frågor.....
Fråga hundarna.
Citera
2014-07-12, 20:01
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt telelistan hade VB och MB en SMS-dialog efter tidpunkten då KJ hade dödat VB, enligt dig. Vem höll i VB:s telefon? Är det rimligt att KJ gjorde det? Är det rimligt att han också gick in på Facebook och gillade från VB:s sida?
Du får gärna upplysa om var jag påstått det.
Citera
2014-07-12, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om vi ponerar att det är en annan GM än KJ så är det ju märkligt med samma typ av tejp med avrivning i mitten. GM hade sannolikt egen tejp med sig vid brottet för emballering. Annars hade hen jättetur när hen upptäckte att VB råkade ha tejp på sig. Då använde hen sig av VB:s tejp i stället. En förklaring till avrivningen skulle då vara att VB gjort på samma sätt med tejpen i badrummet och tejpen i fickan. Vi kan nog bortse från att den använda tejpen tillhörde GM för det är väl i stort sett omöjligt att hen också råkat riva av tejpen på liknande sätt. Men visst måste KJ ha haft en enorm otur att VB hade glömt en rulle i hans badrum och samtidigt råkat ha en annan rulle i fickan vid mordet. Hon besökte KJ:s badrum 4/5. Upptäckte hon inte då den glömda rullen sedan tidigare och tog med sig den också? Hon måste ha saknat rullen tidigare vid försvinnandet.
Går karateutövarna normalt med tejprullar i fickorna? Mera logiskt skulle väl vara att de förvarade rullen i bagen tillsammans med allt annat som behövs vid träningarna. Om GM hade måst använda sin egen tejp hade ett indicium mot KJ försvunnit på en gång. Det här är sannerligen inte det enda som KJ har haft otur med. MrFold har lista ca tjugo andra punkter. Dessutom har SAAB-ägarens tejp samtidigt försvunnit. Ju fler oturliga saker, desto mindre sannolikhet att alla slår in.
Det är inte alls märkligt att VB regelmässigt hade en tejprulle på Φ51 x 25 mm i storlek när hon tränade så mycket som hon gör. Att hon förlade en rulle och tog en ny, utan att tänka på den gamla mer, är inte heller märkligt. Om hon behövde bara halva bredden rev hon av halva, och tejpen kom att se ut som den gjorde. Visst hade KJ otur att den låg på hyllan, men det var inte särskilt märkligt att det fanns någon av VB:s ägodelar i bostaden som gick att associera till brottet. Man kan säga att planteraren hade tur.

Jag har inte sett att saabägarens tejprulle har försvunnit.
Citera
2014-07-12, 20:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Du får gärna upplysa om var jag påstått det.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) "Ja, jag tror att KJ dräpte offret i egen lägenhet. Att VB sökte ringa "112" i skadat skick". SMS-dialogen började före 112* och fortsatte efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in