2014-07-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Ständigt denna tejp.....*suck* Allt för mkt tid och energi läggs på detta sidospår. Det i särklass rimligaste är att tejprullen i KJ:s badrum tillhörde VB.

Den var delad för att hon använde den till att tejpa tår vid karaten. (Mycket vanligt bland utövare, tejpen för bred för att användas till små tår) Hon hade säkert hanterat rullen med lite blod på något finger efter nån mindre fotskada. Rullen hade därefter vid något tillfälle glömts hos KJ.

Vore tejpen inblandad i mordet/styckningen kan ni vara lugna för att teknikerna hade kunnat knyta den stenhårt till brottet, vilket de inte alls har kunnat.
Uppenbarligen tog HR hänsyn till tejpen i sin bedömning i skuldfrågan.
Citera
2014-07-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag utgår ifrån att blod och kadaverin hör ihop i sammanhanget, det vore mest sannolikt trots allt. Litar här på Uno´s nos.
Att kroppen ska ha fraktats i bagageutrymmet betvivlar jag, just för att markering uteblev i kupén. Inget blod har heller påträffats där, vilket det borde om den teorin ska hålla hela vägen.

Vad som ligger närmare till hands att misstänka är att kläder och/eller verktyg har förpackats i ryggsäck och placerats där. En närliggande teori är att ryggsäcken har använts någon dag innan för detta ändamål. Ägaren har då missat blodet i samband med att ny packning stuvades ner.

En kommentar har kommit in på bloggen. Gå in på länken, klicka på tatueringstillbehör!

mycket intressant inlägg på bloggen... Någon som vet om man får med sig en tejprulle när man tatuerat sig?
Jag tycker fortfarande ME är intressant för utredning... Älskar hundar, kände KJ redan innan mordet, låtsades som han träffat honom genom MSP. Hatar bögar och troligen hundmisshandlare ( vilket ryktet gick om KJ)
Han var även den som reagerade väldigt konstigt när han hittade benen, visste han att dom låg där? Ville han få en stjärna i kanten för att han hittade benen? Han rörde vid benen med sin kniv.
Han sökte med KJ..Varför?
Var det för att få så mycket information han kunde om KJ ? Hade han sitt bagage i KJs bil?
För mig väldigt många frågor som inte fått svar ang denne man...
Citera
2014-07-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja vad KJ säger ja.. Det är ditt största problem.
Att du litar blint på KJ.

å du litar på de som ljuger, har konfliktfyllda och laddade relationer till mordoffret, har vapen, är svartsjuka, agressiva och som dessutom dödshotar VB?
Citera
2014-07-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hen tycks mycket angelägen om att MB ska frias från misstankar i tråden.

Ja precis!!
Det finns fler än en hen som vill att AN och MBs inblandning inte ska utredas vidare.. det är uppenbart och det blir så genomskinligt när man läser vad de skriver.... de avslöjar sig själva!
Senast redigerad av zemixon 2014-07-12 kl. 17:23.
Citera
2014-07-12, 17:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
mycket intressant inlägg på bloggen... Någon som vet om man får med sig en tejprulle när man tatuerat sig?
Jag tycker fortfarande ME är intressant för utredning... Älskar hundar, kände KJ redan innan mordet, låtsades som han träffat honom genom MSP. Hatar bögar och troligen hundmisshandlare ( vilket ryktet gick om KJ)
Han var även den som reagerade väldigt konstigt när han hittade benen, visste han att dom låg där? Ville han få en stjärna i kanten för att han hittade benen? Han rörde vid benen med sin kniv.
Han sökte med KJ..Varför?
Var det för att få så mycket information han kunde om KJ ? Hade han sitt bagage i KJs bil?
För mig väldigt många frågor som inte fått svar ang denne man...

Är intresserad av alla som kan ha haft sina prylar i KJ´s bil. I fup´en nämns några namn i samband med eftersök och airsoftspel. En del har starkare alibi för kvällen den 4:e, andra svagare. Vem är kompis/bekant med KJ och har haft kontakt med VB innan brottet?
Citera
2014-07-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Uppenbarligen tog HR hänsyn till tejpen i sin bedömning i skuldfrågan.
Ja och det är minst sagt tveksamt. Den går inte att knyta till brottet.
Citera
2014-07-12, 17:53
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja precis!!
Det finns fler än en hen som vill att AN och MBs inblandning inte ska utredas vidare.. det är uppenbart och det blir så genomskinligt när man läser vad de skriver.... de avslöjar sig själva!
Vad skriver de som inte vill att de utreds som skulle vara genomskinligt då? Du tror inte det kan vara på annat vis, tex man kan vara övertygad om att KJ är skyldig och tycker det är åt helvete att en familj som inte är inblandad aldrig får vara ifred?
Senast redigerad av yoloits 2014-07-12 kl. 18:52.
Citera
2014-07-12, 18:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det finns väl inget som belägger att VB överhuvudtaget ägde sårtejp. Man har här i tråden skapat denna "sanning" för att bevisa att tejpbitarna inte kommer från rullen i KJ:s badrum. /.../
Var det inte i badrummet KJ senast sysslade med blod, kompresser och bandage..?
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1192
F1. Var det något blod i lägenheten?
H. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade han blodat ner sin tröja.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1144f
När B kom dit vid ett tillfälle, hundvalpen var kring 7-8 månader, såg han bloddroppar utanför i trappen vid spiraltrappan, 3-4 bloddroppar, när B kom in i lägenheten såg han ytterligare bloddroppar på golvet utanför badrummet.
För varje varv KJ rivit av en tejpremsa har han byggt upp en allt mer stabil "hållkant" för att fortsätta att riva av tejp i längsriktningen (upp till en viss gräns där det, kanske efter ett tiotal varv, börjar bli lite otympligt och man då betar av lite av den "högre" tejpdelen). Att det återstod 1,68 m delad tejp är därför inte det minsta konstigt; han var nu klar med sin sårtäckning/emballering (eller vad det nu var han tejpade) och kan reflexmässigt ha lagt upp tejprullen på badrumsskåpet. En hypotes måste därför vara att han sysslat med något i badrummet som haft att göra med en dödligt skadad VB. I detta sammanhang kan duschdraperiet komma in i bilden; ingen har vad jag kunnat se verifierat att detta fraktats bort – förutom KJ. Ringarna till draperiet låg också på samma plats som tejprullen. KJ har angett två tidpunkter för när duschdraperiet försvann: 1) I samband med att säng mm forslades bort i jan/febr, 2) Efter den 4 maj – då en granne sett att ett större föremål, täckt av ett skynke av något slag, ska ha burits ut från lägenheten av KJ själv och en hittills oidentifierad mansperson.

Räknat på en full rulle 9,1 m = 18,2 m (total remslängd efter delning) ./. 6,94 m (det som i remsväg återstod av rullen) så har KJ förbrukat totalt 11,26 m (c:a 62%) av möjlig längd (remsor c:a 10-15 mm breda) - vilket tyder på att han ägnat stor omsorg åt avd. sårtäckning/emballering mm. - Var rullen 5 m från början (eller 5 m återstod) kan han ha använt max 3,06 m ./. 2,2 m = 0,86 m delad tejp före och/eller efter den tejp man fann i håret vid VB:s högra axel.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1801
F: När hittade du tejpen här?
H: Tre, fyra månader sedan.
F: Jaha, det är så länge sedan.
H: Ja. Det kan till och med ha vart när min hund fortfarande… farit… var vid liv.
Det är alls inte troligt att KJ använt endast 2,2 m remsor, utan det faktum att de sammanfogade bitarna från VB:s hår stämde inbördes men inte passade varken mot den rivna kanten eller mot någon av ändkanterna på rullen, talar för att ett eller flera göromål vari ingått tejpning med hjälp av badrumsrullen ägt rum. Eftersom man fann tio ihopkletade tejpbitar på VB (de ska ha legat ovanpå varandra; längd c:a 30 cm) och torson varit tvättad, så skulle detta kunna innebära att den här hårtejpsbunten - redan ihopkletad - funnits med i ett ytteremballage från styckningsplatsen, och räknat bakåt i tiden också skulle kunna härröra från lägenheten, och då närmare bestämt från KJ:s badrum där många intressanta aktiviteter tycks ha ägt rum: allt från överraskningsdiarré till "Killing them softly" bakom hårt smutsat badkarsdraperi. Tejpen kan ha glidit med torson från ett ytteremballage (tejpat med annan, mer lämplig emballagetejp) när inneremballaget med torson befriats från sin tyngd direkt på fp 2. Man tycker att gm borde ha sett detta och tagit bort tejpen, men det kan ha varit mörkt, eller han var allmänt stirrig, och det är inte säkert han märkt något utan trott att all tejp han samlat ihop till små lätthanterliga buntar fanns med i det ytteremballage han nu skulle göra sig av med. Tejpen kan också ha rubbats från ett initialt, mer skymt läge när trästammar och stenar lagts över torson.
Citera
2014-07-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Ja och det är minst sagt tveksamt. Den går inte att knyta till brottet.
Om vi ponerar att det är en annan GM än KJ så är det ju märkligt med samma typ av tejp med avrivning i mitten. GM hade sannolikt egen tejp med sig vid brottet för emballering. Annars hade hen jättetur när hen upptäckte att VB råkade ha tejp på sig. Då använde hen sig av VB:s tejp i stället. En förklaring till avrivningen skulle då vara att VB gjort på samma sätt med tejpen i badrummet och tejpen i fickan. Vi kan nog bortse från att den använda tejpen tillhörde GM för det är väl i stort sett omöjligt att hen också råkat riva av tejpen på liknande sätt. Men visst måste KJ ha haft en enorm otur att VB hade glömt en rulle i hans badrum och samtidigt råkat ha en annan rulle i fickan vid mordet. Hon besökte KJ:s badrum 4/5. Upptäckte hon inte då den glömda rullen sedan tidigare och tog med sig den också? Hon måste ha saknat rullen tidigare vid försvinnandet.
Går karateutövarna normalt med tejprullar i fickorna? Mera logiskt skulle väl vara att de förvarade rullen i bagen tillsammans med allt annat som behövs vid träningarna. Om GM hade måst använda sin egen tejp hade ett indicium mot KJ försvunnit på en gång. Det här är sannerligen inte det enda som KJ har haft otur med. MrFold har lista ca tjugo andra punkter. Dessutom har SAAB-ägarens tejp samtidigt försvunnit. Ju fler oturliga saker, desto mindre sannolikhet att alla slår in.
Citera
2014-07-12, 18:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Stundtals ägde VB två delade rullar eftersom tejpbitarna vid fyndplatsen inte kunde komma från tejprullen i KJ:s badrum utan GM måste ha hittat en delad tejprulle till i VB:s ficka, alternativt att GM också ägde en delad tejprulle. Annars går teorin inte ihop. Och dessutom ägde KJ en delad tejprulle. Hur sannolikt är det med tre delade tejprullar?
Ja, det blir onekligen lite komplicerat, och lägger man till detta att KJ själv inte andas ett ord om att VB skulle ha ägnat sig åt sårvård inne i hans badrum så ökar komplikationen - och blir inte mindre av att KJ säger sig ha använt badrumstejpen till att rulla kvittocigg:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1800
H: Ja, jag tar ett… en penna och så sätter jag den där och så rullar jag ett vanligt typ kvitto runt den och så tar jag och… liksom… lite… så här tejpar den. Tejpar och… så här och drar jag ut pennan och så tar jag och sätter ner ett filter och så sen så tar jag och typ knackar ner vanlig tobak eller sån här fimptobak.
När vi ändå är inne på komplikationer så kan också nämnas att badrumstejpen ej har återfunnits någon annanstans än som en ihopkletad bunt i VB:s hår - samt att Saabägaren ej saknat någon tejp, och i vart fall inte någon rulle som varit delad.
Senast redigerad av letsdoit 2014-07-12 kl. 18:33.
Citera
2014-07-12, 18:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och du då?
Du har naturligtvis ingen bestämd uppfattning i skuldfrågan?

Ni som försvarar KJ har förstås ingen dold agenda? Nej, så kan det väl inte vara.
Troll är bara dom som envisas med att hävda Johansson den yngres skuld och
anser det ganska illa att bedriva systematisk förföljelse av ett par som blivit avfört
ur mordutredningen?

Jag har ingen dold agenda.

Min agenda är att jag är kritisk över hur polisutredningen bedrivits och att jag anser KJ aldrig borde ha kunnat dömas på så lösa grunder. Särskilt när han fortfarande själv hävdar sin oskuld och andra potentiella GM's inte tillräckligt utretts.

Om nu dagen kommer då KJ erkänner skuld eller får ett bättre bevisläge är jag beredd att ändra ovanstående ståndpunkt.
Citera
2014-07-12, 18:47
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Om nu dagen kommer då KJ erkänner skuld eller får ett bättre bevisläge är jag beredd att ändra ovanstående ståndpunkt.

Vad måste hans erkännande då innehålla, enligt dig? För att du ska bli övertygad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in