2014-07-11, 22:11
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag tror att blodet i bagaget kommit dit på ’naturlig väg’.
VB har blött av någon anledning och ’torkat bort’ det med handskens ovansida och sedan lagt den på plastpåsen.
VB fick låna tejprullen av KJ som förband och när de senare kom till KJ lade hon rullen på badrumsskåpet.
Liklukten kan ha kommit dit på flera olika sätt:
1. Med någon av alla de saker som legat där när kompisar åkt med.
2. Planterat av någon.
3. Kommit från någon av VBs händer.
4. Eller gud förbjude ditsatt av polisen avsiktligt eller oavsiktligt.

Ska vi tolka dig som att du enligt punkt 4 ser det mer troligt att polisen satt dit blodet i bagageluckan än att det kommit dit när vederbörande skeppat iväg kroppen? Du gillar inte gamla trogna Ockham eller?
Citera
2014-07-11, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kolla inlägg 80591 och framåt från Henkess. Annan typ av tejp används för omlindning, ej sårtejp.
Talar Henkess sanning? Och använde VB samma slags tejp?
Citera
2014-07-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Talar Henkess sanning? Och använde VB samma slags tejp?
Varför skulle Henkess ljuga om tejpen?
Citera
2014-07-11, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Varför skulle Henkess ljuga om tejpen?
Hen tycks mycket angelägen om att MB ska frias från misstankar i tråden.
Citera
2014-07-11, 22:17
Medlem
Quoters avatar
Citat:
De inser oftast att det är meningslöst. De flesta som försöker skyller på partnern, minns du Lindomne? Vet du hur många som har lyckats?

I Lindome så fungerade det ju kanon att skeppa över skulden på sin kollega, varför menar du att andra buspack och mördare inte har potential att inse att det går? Styckdräparen här hade väl kunnat insinuera att offret stack iväg från lägenheten och skulle traska iväg till den Flashback-berömda karatetränaren? Inte för att det hade varit en garanti men ett försök i alla fall.

Jag har ej statistik på hur många som försökt eller lyckats sen 'start' men jag är nyfiken på hur du kan säga att de flesta "inte kan"? Tycker många inte ens gör ett 'tappert' försök.
Citera
2014-07-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ska vi tolka dig som att du enligt punkt 4 ser det mer troligt att polisen satt dit blodet i bagageluckan än att det kommit dit när vederbörande skeppat iväg kroppen? Du gillar inte gamla trogna Ockham eller?
Jag tror som sagt att blodet kommit dit av VB.
Liklukten på något annat sätt.
Citera
2014-07-11, 22:31
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag tror som sagt att blodet kommit dit av VB.
Liklukten på något annat sätt.

Likdoften borde väl också sannolikt vara ditplanterad, enligt dig? Gamle Ockham vänder sig i graven.
Citera
2014-07-11, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I Lindome så fungerade det ju kanon att skeppa över skulden på sin kollega, varför menar du att andra buspack och mördare inte har potential att inse att det går? Styckdräparen här hade väl kunnat insinuera att offret stack iväg från lägenheten och skulle traska iväg till den Flashback-berömda karatetränaren? Inte för att det hade varit en garanti men ett försök i alla fall.

Jag har ej statistik på hur många som försökt eller lyckats sen 'start' men jag är nyfiken på hur du kan säga att de flesta "inte kan"? Tycker många inte ens gör ett 'tappert' försök.
KJ, som jag antar du kallar styckdräparen, kanske inte insinuerade att VB skulle traska till MB för att han talade sanning och återgav vad VB sa. Det händer att misstänkta talar sanning.

Det är fler än du som har dålig statistik i ämnen som börja gå OT.
Citera
2014-07-11, 22:40
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Det är fler än du som har dålig statistik i ämnen som börja gå OT.

En sista fråga då från mig; vad för statistik har du - om du nu har bra sådan - som visar att brottslingar 'sällan kan' sätta dit - eller försöka sätta dit - andra?
Citera
2014-07-11, 22:45
Medlem
Quarrel, hur såg sökområdet ut kring Åberget norra? (gräns vänster, höger, dess utsträckning)
Citera
2014-07-11, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Quarrel, hur såg sökområdet ut kring Åberget norra? (gräns vänster, höger, dess utsträckning)
Det vet jag inte.
Citera
2014-07-11, 22:47
Medlem
Citat:
Likdoften borde väl också sannolikt vara ditplanterad, enligt dig? Gamle Ockham vänder sig i graven.
Som sagt .
Blodet har nog VB själv satt dit.
Likdoften har kommit dit senare, troligast enligt 1. Med någon polares 'bagage'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in