2014-07-11, 16:03
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det sociala stigmat när det gäller kvinnors sexualitet har män stått för och står för i hög grad..

Titta bara på omdömena om kvinnor som lever ut sin sexualitet.

Hora och slampa är skällsord som män riktar till kvinnor - ingen hyllning.

Tror jag personligen aldrig hört en kille kalla en tjej för hora, men har hört många andra tjejer säga det till andra tjejer.
Citera
2014-07-11, 16:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Stigmatiseringen och att alla inte vill jobba så nära okända människor. Är skilnaden.
Ok, det köper jag.
Citera
2014-07-11, 16:05
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Om man anser att det är ett alldeles vanligt arbete måste ju lagen om koppleri tas bort.

Självklart måste man få starta företag och ha anställda som säljer sexuella tjänster.

Man får då rätt till sjukpenning och föräldraledigt när man betalar skatt.

Och man får ingen a-kassa eller försörjningsstöd före man ta erbjudna jobb.
Som sagt det är ett speciellt jobb t.ex. massör eller liknande. Kanske skulle vara en fördel om det fanns kurser och liknande i ämnet så att man får upp ett kvalitetstänk. Det är ju ändå ett jobb som har med personliga relationer att göra, ungefär som en terapeut.
Citera
2014-07-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Som sagt det är ett speciellt jobb t.ex. massör eller liknande. Kanske skulle vara en fördel om det fanns kurser och liknande i ämnet så att man får upp ett kvalitetstänk. Det är ju ändå ett jobb som har med personliga relationer att göra, ungefär som en terapeut.

Arbetsgivaren kan ge en introduktionskurs så att de anställda fungerar på rätt nivå.

Men vad menar du med terapeutnivå? Vad är det?
Citera
2014-07-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Hora och slampa är skällsord som kvinnor riktar till andra kvinnor - ingen hyllning.

FYP

Det är samma fenomen som i den här tråden. Det är kvinnor som vill hindra andra kvinnor från att sälja sex. Inte män.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-11 kl. 16:15.
Citera
2014-07-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Det är samma fenomen som i den här tråden. Det är kvinnor som vill hindra andra kvinnor från att sälja sex. Inte män.

Att kvinnor skulle gilla att ha sex så mycket att de som mycket unga flyttar från sin familj, släkt och vänner till ett land där de inte kan språket för att ligga med olika män flera gånger om dagen håller jag för osannolikt.

Det är ett ekonomiskt tvång där som kan få män att sluta utnyttja henne om det blev ordentliga straff för att köpa sex.
Citera
2014-07-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Håller helt med dig men då ska vi inrikta oss på just trafficking och inte frivillig prostitution.
Båda tycker jag
Citera
2014-07-11, 16:31
Medlem
Att en kvinna måste ha pengar för att ha sex med någon är ett tecken på att det är en våldtäkt som ska ske.

Det är våldtäkt med prostitution.
Citera
2014-07-11, 16:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Arbetsgivaren kan ge en introduktionskurs så att de anställda fungerar på rätt nivå.

Men vad menar du med terapeutnivå? Vad är det?
Målet med en tjänst är ju att kunden ska bli nöjd, i detta fall bokstavligen. Det finns ju ändå en del rent tekniska knep som kan tas till under en sexakt, och kunskap om dessa är väl något man kunde lägga i en kurs. Andra saker är psykologiska metoder för att få kunden att bli mer upphetsad/tänd, eller lugnad/mindre nervös eller vad som nu behövs för att han ska bli så nöjd som möjligt.
Kvalitetstänk helt enkelt.

Ditt förslag om introduktionskurs verkar utmärkt och är alltid viktigt när man kommer till en ny arbetsplats, men jag tror att kurser i högskolas regi skulle vara bättre.
Citera
2014-07-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Båda tycker jag

Båda absolut, är pengar inblandat är det våldtäkt. Eftersom kvinnan inte vill ha sex.
Citera
2014-07-11, 16:33
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Att en kvinna måste ha pengar för att ha sex med någon är ett tecken på att det är en våldtäkt som ska ske.

Det är våldtäkt med prostitution.
Fast det där är ju som att säga att det är rån att gå och köpa en chokladkaka. Självklart måste killen i kassan på Pressbyrån ha pengar för att ge mig chokladkakan. Men det innebär ju inte att jag rånar honom (på chokladkakan alltså).
Citera
2014-07-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Målet med en tjänst är ju att kunden ska bli nöjd, i detta fall bokstavligen. Det finns ju ändå en del rent tekniska knep som kan tas till under en sexakt, och kunskap om dessa är väl något man kunde lägga i en kurs. Andra saker är psykologiska metoder för att få kunden att bli mer upphetsad/tänd, eller lugnad/mindre nervös eller vad som nu behövs för att han ska bli så nöjd som möjligt.
Kvalitetstänk helt enkelt.

Ditt förslag om introduktionskurs verkar utmärkt och är alltid viktigt när man kommer till en ny arbetsplats, men jag tror att kurser i högskolas regi skulle vara bättre.

Men det kommer alltid att finnas billiga bordeller där det finns horor som inte gått några kurser alls.

Och om de vill anställa arbetslösa så får de ta de jobben i stället för att de får a-kassa eller annan ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in