2014-07-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Ska vi göra ett experiment ansök till en sådan klubb som singelkille ska vi se vad som händer, din enda chans är om du söker som ett par. De är dessutom inte gratis utan har i regel medlemsavgift.
Haha ja vi har förstått det att det är orättvist med sexet ärligt talat om några av er inte klagade så mycket så tror jag kanske att ni skulle lyckas bättre. Visst det finns horor som gillar såna klubbar men det är inte så många
Citera
2014-07-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast det där är ju som att säga att det är rån att gå och köpa en chokladkaka. Självklart måste killen i kassan på Pressbyrån ha pengar för att ge mig chokladkakan. Men det innebär ju inte att jag rånar honom.

Antingen så är det våldtäkt om man har sex med någon som inte vill eller så är det en tjänst som alla ska kunna utföra i stället för att få a-kassa eller annan ersättning.
Citera
2014-07-11, 16:39
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Men det kommer alltid att finnas billiga bordeller där det finns horor som inte gått några kurser alls.

Och om de vill anställa arbetslösa så får de ta de jobben i stället för att de får a-kassa eller annan ersättning.
Men det är ju det jag menar med kvalitetstänk. Om du finge välja mellan att gå till en bordell med billiga fula outbildade kvinns eller en med lite dyrare men ack så snygga tjejer som dessutom kan sina saker så är det ju uppenbart vad man väljer.

Sen är det ju naturligtvis en prisfråga: när man ska t.ex. klippa sig eller få en massage besöker man ju hellre ett ställe som man vet är bra, antingen för att man varit där tidigare eller för att man hört bra saker sägas om det, sen kan det kosta en extra hundralapp men det är det ju värt. Andra kanske inte håller med mig i den saken och då får dom sitt hår "klippt" av en svettig arab med rakmaskin. Det är upp till dem men jag tycker att valmöjligheten ska finnas.
Citera
2014-07-11, 16:41
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Antingen så är det våldtäkt om man har sex med någon som inte vill eller så är det en tjänst som alla ska kunna utföra i stället för att få a-kassa eller annan ersättning.
Fast de vill ju på grund av att man betalar. Precis som killen på Pressbyrån vill ge mig chokladkakan på grund av att jag betalar. Därmed är det inte stöld eller rån att köpa choklad, och inte heller våldtäkt att köpa sex.

Nej som sagt anser jag att det ska vara ett kvalificerat yrke, som sjuksköterska typ. Dock är det svårt att direkt ställa krav, eftersom sådana krav antagligen skulle innebära att en hel del okvalificerade prostituerade skulle jobba svart.
Citera
2014-07-11, 16:42
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Båda tycker jag

Nej. Det finns trots allt kvinnor som faktiskt gor detta av frivillig anledning och dar inget tvang existerar.
Detta kan man def. inte jamnfora med trafficking eller de tjejer som pga missbruk/misar maste gora det. Det ar ett han mot de som ar under nagot form av tvang.

Citat:
Båda absolut, är pengar inblandat är det våldtäkt. Eftersom kvinnan inte vill ha sex.

Se ovan.
Citera
2014-07-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
1. Det finns ingen statistik på hur mycket trafficking som faktiskt pågår i något land, det är bara uppskattningar, med andra ord mer eller mindre kvalificerade gissningar.

2. Vari ligger det sexuella? Du inser att du just tagit sex ur sexköp va? om det inte är något sexuellt med sexköp är alla argument du tidigare använt helt värdelösa, eftersom köpet av sexuell tjänst går att likställa med vilket annat köp av tjänst som helst, vilket ni på andra sidan inte verkar tycka

3. Så det handlar om hur man mår? ska vi då förbjuda alla arbeten där folk vantrivs? Verkar ju vara det enda rimliga, eller hur?

4. Viss prostitution drar med sig skit ja, men med regleringar av yrket och riktigt skydd skulle vi kunna komma åt de problemen utan att döma de som sysslar med det till utanförskap.

1. jag vet, i princip allt man har att gå efter är vad de som jobbar med dessa saker säger...polis samt socialen och de säger att det verkar som det har gått ner. Sen kan man även se på gatuprostitutionen och på internetsiterna och räkna...men man har naturligtvis inte koll på allt som är dolt, inlåst och olagligt, men grejen är att just trafficing var nog lika "dolt" innan sexköpslagen som idag...enda som skiljer är att idag har man en lägre efterfrågan och alltså mindre business för
hallickarna som jobbar med denna typ verksamhet mer lönsamt lägga det i ett annat land.
2. Tycker det verkar som om många på er sida inte verkar kunna hålla isär just sex med pengarna.
Sex är sex, har man äkta kåthet och lust som man eller kvinna går man och skaffar sig en partner som är lika kåt och intresserad och sen knullar man loss....eller hur? Behövs inga jiddrans pengar.
Pengarna kommer in i spelet så fort en part inte har så stor lust ligga med just den och den och den frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort just det eller hur? När sex är helt frivilligt så är det som luften vi andas, vattnet vi badar i, skogen vi går i...det är gratis och naturligt flödande utan att nån kan göra big business på det. Så fort du tillsätter pengar i soppan så komemr det slemkryp upp ur buskarna och ska göra "affärer" och i samma stund dör det frivilliga, impulsiva, känslostyrda från den part som ska sälja.

4. "regeleringarna" är just sexköpslagen...ser du?
Citera
2014-07-11, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. jag vet, i princip allt man har att gå efter är vad de som jobbar med dessa saker säger...polis samt socialen och de säger att det verkar som det har gått ner. Sen kan man även se på gatuprostitutionen och på internetsiterna och räkna...men man har naturligtvis inte koll på allt som är dolt, inlåst och olagligt, men grejen är att just trafficing var nog lika "dolt" innan sexköpslagen som idag...enda som skiljer är att idag har man en lägre efterfrågan och alltså mindre business för
hallickarna som jobbar med denna typ verksamhet mer lönsamt lägga det i ett annat land.
2. Tycker det verkar som om många på er sida inte verkar kunna hålla isär just sex med pengarna.
Sex är sex, har man äkta kåthet och lust som man eller kvinna går man och skaffar sig en partner som är lika kåt och intresserad och sen knullar man loss....eller hur? Behövs inga jiddrans pengar.
Pengarna kommer in i spelet så fort en part inte har så stor lust ligga med just den och den och den frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort just det eller hur? När sex är helt frivilligt så är det som luften vi andas, vattnet vi badar i, skogen vi går i...det är gratis och naturligt flödande utan att nån kan göra big business på det. Så fort du tillsätter pengar i soppan så komemr det slemkryp upp ur buskarna och ska göra "affärer" och i samma stund dör det frivilliga, impulsiva, känslostyrda från den part som ska sälja.

Det är inte pengarna som stör dig, utan mäns möjlighet att på ett lätt sätt ha sex med en attraktiv kvinna. För då finns det ingen anledning för de att lägga kraft, energi och pengar på en padda som dig...
Citera
2014-07-11, 17:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
1, Jo det har hänt, så där har du fel.

2, vad är det för hora som "vill ha" saker för 10 - 15 000 i månaden? Vem är så blåst att betala för den vanliga kvinna horiga uppehälle för den prislappen?
Kanske i Paris eller i New York, men aldrig att man lägger ner så mycket på en vanliga hora.

Stora frågan är, varför söker kvinnor sex på nätjsajter/krogen/IRL osv om sex inte är en big deal? Tror du kvinnor ogillar sex eller vad är problemet?

1) Nej det är dina egna fantasier.

2) Räkna på vad mannen betalar för en bostadsrätt/villa (minst 5000 i månaden), vad han betalar för en bil som kvinnan vill ha (kanske 1500 i månaden), vad en semester kostar per månad (1500 i månaden), sedan möbler/kläder/renoveringar/prylar som kvinnnan vill ha som mannen betalar för (1500 i månaden) det blir ungefär 10.000 i månaden lågt räknat. Om kvinnan har sex 1-2 gånger i veckan blir det ungefär 1500-2000 per ligg.

3) Kvinnor söker inte sex på nätet/krogen/IRL de söker förhållanden där de kan få så mycket som möjligt i utbyte mot sex.
Citera
2014-07-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det är inte pengarna som stör dig, utan mäns möjlighet att på ett lätt sätt ha sex med en attraktiv kvinna. För då finns det ingen anledning för de att lägga kraft, energi och pengar på en padda som dig...

nej det som stör mig är att män tycker denna "rättighet" är så viktig att den överstiger de behoven de miljoner människor oftast kvinnor och barn har i världen av att få slippa bli köpta och sålda hit och dit.

Och jag är en människa, ingen padda, de lever i pölar, jag lever i en bostadsrätt och jag varken vill ha eller behöver dessa mäns kraft, energi och pengar tack. Funkar prima utan.
Citera
2014-07-11, 17:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

2) Men 90% av männen kan inte skaffa sig en partner som är kåt på riktigt om de inte betalar. Vanliga kvinnor har inte sex med vanliga män för att de är kåta (då skulle kvinnorna vara snyggare och roligare i sängen) utan för att mannen betalar för bostad, bil, semester, med mera.

Nej för en kåt kvinna är kåt oavsett om det är pengar inblandat eller inte. Precis som en Ferrari är lika rolig att köra oavsett om mannen äger den eller hyr den. Sex-köp är ett sätt att hyra en snyggare, mer sexuell, mer speciell kvinna än mannen kan skaffa till vardags. Se mitt inlägg här.
Citera
2014-07-11, 17:16
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Haha ja vi har förstått det att det är orättvist med sexet ärligt talat om några av er inte klagade så mycket så tror jag kanske att ni skulle lyckas bättre. Visst det finns horor som gillar såna klubbar men det är inte så många

Jag har inte misslyckats på nått sätt. Jag bryr mig inte jag har varit med samma tjej 24 år har 2 barn. Lever sen 3år tillbaka i ett öppet förhållande. Har en älskarinna sen 6 månader tillbaka och haft så mycket sex att jag börjar tröttna. Men vist är det orättvist och tråkigt att sånt som män kan må dåligt av kan hånas. Medans insemination för singelkvinnor ska vara ok bara för att de kan må dåligt av barnlöshet. Eller utseendeideal.
Citera
2014-07-11, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej det är dina egna fantasier.

2) Räkna på vad mannen betalar för en bostadsrätt/villa (minst 5000 i månaden), vad han betalar för en bil som kvinnan vill ha (kanske 1500 i månaden), vad en semester kostar per månad (1500 i månaden), sedan möbler/kläder/renoveringar/prylar som kvinnnan vill ha som mannen betalar för (1500 i månaden) det blir ungefär 10.000 i månaden lågt räknat. Om kvinnan har sex 1-2 gånger i veckan blir det ungefär 1500-2000 per ligg.

3) Kvinnor söker inte sex på nätet/krogen/IRL de söker förhållanden där de kan få så mycket som möjligt i utbyte mot sex.

1, håll bara käften i stället för att verka självsäker.

2, så mannen kommer slippa att betala hyra om han bor själv?
Du vet att hyra måste du betala även om det är en man och fem kvinnor eller om lägenheten är tom men ägs av mannen.

3, kvinnor säljer sex och de marknadsför sig sexuellt. Så jo, de vill knulla. Eller är alla tjejer ute för att gräva i mannens plånbok.... skulle inte tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in