2014-07-11, 14:49
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det är ingen anledning till att inte behandla knulla på samma sätt som man behandlar torka bajs. Om man tycker att båda är helt vanliga yrken.

Tycker inte att knulla är ett vanligt yrke, men det passar vissa. Tycker inte massage är helt vanligt yrke heller. Fysisk kontakt med människor man inte känner så bra. Men ser ingen skillnad på dom två.

Tror inte arbetsförmedlingen kan tvinga någon att bli massör.
Citera
2014-07-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja stigmatiseringen kommer främst från andra kvinnor. Jag önskar att Micro skulle vilja svara mig ordentligt.

Det är ju ingen som tvingar en att starta eget. Men du har en bra poäng i så fall, man kanske (åtminstone i början) borde hålla koppleri olagligt, så att ingen tvingas ta yrket bara på att de är kvinna. Å andra sidan tror jag att om det skulle bli normaliserat att vara anställd som prostituerad skulle man få upp kvaliteten så att bara snygga tjejer anställs.

Jag menar naturligtvis inte att det ska vara något tvång inblandat. Jag utgår från de mänskliga rättigheterna när jag säger att alla har rätt till arbete dvs. välja yrke själva.
Vem har pratat om att starta eget. Det finns vad jag känner till inga helt vanliga yrken där man måste vara egenföretagare.
Citera
2014-07-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Tycker inte att knulla är ett vanligt yrke, men det passar vissa. Tycker inte massage är helt vanligt yrke heller. Fysisk kontakt med människor man inte känner så bra. Men ser ingen skillnad på dom två.

Tror inte arbetsförmedlingen kan tvinga någon att bli massör.
Du tycker alltså inte att heller massör är ett helt vanligt yrke. Tycker du torka bajs är det?
Citera
2014-07-11, 14:57
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Du tycker alltså inte att heller massör är ett helt vanligt yrke.

Det kräver väll att man är ok med att ta på andra människor i syfte att få dom att må bättre. Det är inte alla som tycker det känns ok. Så jag tycker inte att man ska kunna bli tvingad till det.
Citera
2014-07-11, 15:00
Medlem
Citat:
Det kräver väll att man är ok med att ta på andra människor i syfte att få dom att må bättre. Det är inte alla som tycker det känns ok. Så jag tycker inte att man ska kunna bli tvingad till det.
Och torka bajs? Det ingår i ett av de allra vanligaste yrkena.
Citera
2014-07-11, 15:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Vem har pratat om att starta eget. Det finns vad jag känner till inga helt vanliga yrken där man måste vara egenföretagare.
Nej, men om koppleri är förbjudet måste man ju vara det. Jag ska läsa på och återkomma i frågan.
Citera
2014-07-11, 15:04
Medlem
I don't cares avatar
Citat:

Tycker inte man ska kunna bli tvingad till det heller. Om man nu inte gått en vårdutbildning och visste att såna arbetsuppgifter skulle bli aktuella.
Citera
2014-07-11, 15:04
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Man måste vara kvalificerad för att vara sjuksköterska och bör vara det för att vara dagisfröken.
Citera
2014-07-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej, men om koppleri är förbjudet måste man ju vara det. Jag ska läsa på och återkomma i frågan.
Fast vill du att det ska vara så eller tycker du att det är ett helt vanligt yrke som man måste ta om man blir arbetslös?
Citera
2014-07-11, 15:06
Medlem
Citat:
Tycker inte man ska kunna bli tvingad till det heller. Om man nu inte gått en vårdutbildning och visste att såna arbetsuppgifter skulle bli aktuella.
Vilka yrken tycker du är helt vanliga yrken som man måste ta om man blir arbetslös då? Inte massör, inte dagisfröken, inte vård och inte prostituerad.
Citera
2014-07-11, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nice try. Det är inte så kvinnor som gillar sex beter sig.

2) En bostad kostar 1 miljon+ hur många kvinnor tror du har råd med det? Därför byter kvinnor sex mot en högre levnads-standard där mannen betalar alla saker kvinnan vill ha. Det är samma sak som prostitution fast på långtids-kontrakt. Säg att kvinnan har sex 1-2 gånger i veckan och mannen spenderar 10-15.000 i månaden på saker kvinnan vill ha, då blir priset ungefär 2000 kronor per ligg ungefär samma pris som eskorter tar i Sverige.

1, Jo det har hänt, så där har du fel.

2, vad är det för hora som "vill ha" saker för 10 - 15 000 i månaden? Vem är så blåst att betala för den vanliga kvinna horiga uppehälle för den prislappen?
Kanske i Paris eller i New York, men aldrig att man lägger ner så mycket på en vanliga hora.

Stora frågan är, varför söker kvinnor sex på nätjsajter/krogen/IRL osv om sex inte är en big deal? Tror du kvinnor ogillar sex eller vad är problemet?
Citera
2014-07-11, 15:08
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Fast vill du att det ska vara så eller tycker du att det är ett helt vanligt yrke som man måste ta om man blir arbetslös?
Har nu läst efter. Nej, det bryter just nu mot de mänskliga rättigheterna. Om det är det enda tillgängliga yrket så kan har man rätt att välja att vara arbetslös istället - om man är gift. Om det blir normaliserat att vara anställd som prostituerad så skulle det vara ok.

Aha, jag missade frågan. Jag tycker att det är/bör vara/bör bli ett helt vanligt yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in