2014-07-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det räcker om det förekommer ett endaste fall tycker jag för att måste reagera

Håller helt med dig men då ska vi inrikta oss på just trafficking och inte frivillig prostitution.
Citera
2014-07-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du verkar känna många torskar. Pappa, brorsorna och pojkvännen?

Nej, inte många men några.
Citera
2014-07-11, 12:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såvitt jag vet så får den prostituerade behålla pengarna vid påkommet och lagfört sexköp.
Staten agerar alltså redan hallick...
Nej, om hon nu får behålla pengarna så har inte staten vare sig tjänat på eller underlättat/främjat sexköpet etc.

Det är inte koppleri att sätta dit brottslingar.
Citera
2014-07-11, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om hon nu får behålla pengarna så har inte staten vare sig tjänat på eller underlättat/främjat sexköpet etc.

Det är inte koppleri att sätta dit brottslingar.

Driver dom det som ett företag och betalar arbetsgivaravgifter osv som alla andra är staten tveklöst pimps.
Citera
2014-07-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ni är alltså inte emot prostitution, nähä. Vad är då problemet?
Oj, jag ser att ni är emot sexköpare. Men är inte sexköparna en del av prostitutionen..?
Jag är absolut mot prostitution men det är sant att sexköparna är det största problemet
Citera
2014-07-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Håller helt med dig men då ska vi inrikta oss på just trafficking och inte frivillig prostitution.
Om det finns det ena så finns det det andra
Citera
2014-07-11, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om kvinnor var kåta på riktigt skulle de inte kräva att mannen hade utbildning, jobb, bostad, bil, etc. för att ha sex med honom.
Varför kräver de sex av mig då? Jag är arbetslös sen fyra år tillbaka och bor i en normal 2:a. När jag dejtade en tjej för ungefär 2 år sen jag hade friendzonad mig själv, hon ville bara ha sex. Inget annat.

Hon var inte ful, däremot sexuell som få. Alltid intim och på knullhumör, till slut blev hon sexuellt frustrerad och var med någon annan.

Så att kvinnor vill ha försörjning i ett land som Sverige där allt finns redan är bara löjligt. Vem fan klarar sig inte på egen hand? :S
Citera
2014-07-11, 12:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Driver dom det som ett företag och betalar arbetsgivaravgifter osv som alla andra är staten tveklöst pimps.
Därför får man inte skatta och betala avgifter för just "sexköp" - utan om de skall driva företag så får de ange något annat.

Möjligheten att driva företag och betala sociala avgifter finns ju redan dock - ändå väljer inte prostituerade att göra det. Det borde berätta lite om vilken nytta det skulle se med att få sina pengar beskattade ... Siffror från Tyskland visar också att prostituerade väljer bort att registrera sig för socialförsäkringssystemen i Tyskland.
Det är alltså bara en pappersprodukt utan någon egentlig verkan i realiteten.
Citera
2014-07-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Varför kräver de sex av mig då? Jag är arbetslös sen fyra år tillbaka och bor i en normal 2:a. När jag dejtade en tjej för ungefär 2 år sen jag hade friendzonad mig själv, hon ville bara ha sex. Inget annat.

Hon var inte ful, däremot sexuell som få. Alltid intim och på knullhumör, till slut blev hon sexuellt frustrerad och var med någon annan.

Så att kvinnor vill ha försörjning i ett land som Sverige där allt finns redan är bara löjligt. Vem fan klarar sig inte på egen hand? :S
haha babianen kommer säga att du ljuger tror jag
Citera
2014-07-11, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Om det finns det ena så finns det det andra

Ja precis och prostitution finns ju i allra högst grad och har alltid funnits dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför får man inte skatta och betala avgifter för just "sexköp" - utan om de skall driva företag så får de ange något annat.

Möjligheten att driva företag och betala sociala avgifter finns ju redan dock - ändå väljer inte prostituerade att göra det. Det borde berätta lite om vilken nytta det skulle se med att få sina pengar beskattade ... Siffror från Tyskland visar också att prostituerade väljer bort att registrera sig för socialförsäkringssystemen i Tyskland.
Det är alltså bara en pappersprodukt utan någon egentlig verkan i realiteten.

Ja precis så staten agerar redan pimp i vissa fall om det nu störde dig och är alltså även det ett faktum redan.

Ja såg en dokumentär om systemet i Tyskland och innebär registeringen mindre betalt så är det såklart ett urkorkat och kontraproduktivt förslag. Får ju drivas med betydligt mer inriktning på säkerheten runt tjejerna isåfall och inte kosta något, om det nu är bli av med trafficking och andra vidriga situationer man är ute efter, ett slags anonymt fack där klagomål är ok osv. Finns massa vettigt att göra om man bara är seriös och inte tramsar runt med verkningslösa tramslagar.
Citera
2014-07-11, 12:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81

1) Nice try. Det är inte så kvinnor som gillar sex beter sig.

2) En bostad kostar 1 miljon+ hur många kvinnor tror du har råd med det? Därför byter kvinnor sex mot en högre levnads-standard där mannen betalar alla saker kvinnan vill ha. Det är samma sak som prostitution fast på långtids-kontrakt. Säg att kvinnan har sex 1-2 gånger i veckan och mannen spenderar 10-15.000 i månaden på saker kvinnan vill ha, då blir priset ungefär 2000 kronor per ligg ungefär samma pris som eskorter tar i Sverige.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-11 kl. 12:55.
Citera
2014-07-11, 13:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Om den kivnnliga chefen är så intresserad av att ha sex med sin anställde så hon är villig punga ut 400 spänn för det och han tycker det skulle vara lite nice så...? vad är problemet? hon betalar ju honom enkom för att han egentligen inte vill.
Exakt. Han kanske hellre knullar än städar. Alltså inga problem. Två människor i en affärsuppgörelse.
Citat:
Inte ett smack äckligt, rätt fint med 2 män som gillar varandra. och som sagt de kan göra det hur fasen de vill idag. utan pengar involverade. Har noll moralpanik kring sex och olika lustar i sig självt.
Har du inte fått igång hjärnan idag? Givetvis vill jag belysa att bara för att man inte förstår något kanske rent utav äcklas av det, så behöver man inte springa runt och förbjuda andra att syssla med det. Ja, om man då inte är taliban, homofob eller feminist.
Citat:
OK, så mäns sexualitet går alltså igång på ovilja från den andra parten? Det är sexigt med kvinnor som inte är så intresserade men som man kan "tvinga sig" på via pengar? Är makten i detta som tänder dessa män eller? Är det för ansträngande att behöva bry sig om vad kvinnor önskar sexuellt?
För jobbigt att ens tänka tanken att även kvinnor är sexuella subjekt som har en värderande blick på en, betydligt enklare förvandla kvinnan till en lagervara och sig själv till en kund som alltid har rätt?
Allt det här är bara din egen moral som du vill att andra också skall ha. Det kallas fundamentalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in