2014-07-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Alla kvinnor är till salu, från New York till Moskva. Se kvinnors partnerreferenser, se hut kvinnor gifter sig, har tillfälligt sex, vad som attraherar kvinnor. Diamonds are a girls bestr friend. Är ret mäns fel att ni är pengakåta? Varför ska mannen straffas för kvinnans girighet? Ge oss fitta gratis, då, först då lär prostitution minska. Det är alltså kvinnans ekonomiska intressen, inte mäns sexualitet, som skapar prostitution. Vi har redan fastställt detta, då försvinner ni och börjar om från ruta 1 igen. Tröttsamt.

Arbetslös?
Hmm så du kopierar alltså babianen med din åsikt? Mm för kvinnor kan inte vara kåta eller hur, bara på pengar alla är horor... Skön attityd av en vuxen person antar jag
Citera
2014-07-11, 09:17
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ok, du dammsuger ett kontor för 400 spänn, 3 gånger i veckan. är det likvärdigt med att du låter kontorets ägare köra in sin kuk i häcken på dig för 400 spänn? 3 gånger i veckan. Nickar du hej till receptionisten vid båda arbetsituationerna?
Många män skulle nog kunna tänka sig att ha sex med sin kvinnliga chef för 400 spänn

Citat:
Svarar dig, sen ska jag i säng.

Vad är moralen i att köpa någon annan eller inte? är ju enkom i transaktionen denna lag infinner sig.
Det sexuella är ju som sagt helt fritt fram.
Kvinnor köper inte sexuella tjänster alls i samma grad som män, som kvinna kan jag säga att vi kan vara precis lika kåta som vilken man som helst, men tanken på att göra det med någon som ex. inte finner dig vara attraktiv tillräckligt för att vilja göra det frivilligt utan betalning tror jag de allra flesta normal funtade kvnnor finner extremt osexigt. Så? vad är det med manlig sexualitet som gör att detta är sexigt?/ inte alls av vikt/ ointressant för en man?

obegripligt.

nu säng...sov sött
För mig är det helt obegripligt att två vuxna män väljer att ha sex med varandra, och tanken på det äcklar mig något. Jag har däremot inga ambitioner om att förbjuda deras aktiviteter, utan så länge de inte skadar någon är det väl helt upp till dem.

Jag förstår att du har svårt att förstå eftersom du utgår ifrån att könen fungerar på ungefär samma sätt sexuellt. Verkligheten är dock den att vi har mycket olik biologisk programmering när det kommer till sex. Det bevisas ju inte minst av att prostitution är så utbredd och vanligt förekommande
Citera
2014-07-11, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Kvinnor ska givetvis ha rätt att ha sex på det sätt de vill antingen med eller utan betalning.

Behovet ser lite olika ut från individ till individ, en del vill få utlopp för fantasier som de inte kan leva ut annars andra villl ha närhet, andra vill bara komma till, Exakt vad är det dessa kvinnor drabbas av? om det handlar om trafficking och slaveri har vi redan lagar om sådant helt utanför ett förbud på köp av en specifik tjänst. Vad tillför lagen vi har nu på den fronten, absolut ingenting, finns det några nackdelar med lagen, Ja att tipsen om traffickingoffer i princip upphört vilket drabbar dessa offer.

Och vari ligger det "sexuella" i att ha sex med vem som helst mot betalning? hmm? Sex, utlopp för sina fantasier, närhet, komma till allt det där kan man ju få utan att involvera pengar.
Är man en människa som gillar sex med främmande ex. så finns det klubbar för sånt utan att minsta
5-krona byter ägare.
Som sagt vi har i Sverige betydligt mindre trafficking och sexslaveri och gatuprostitution samt internetprostitution än vad man har i Danmark och hade i Norge om man kan förlita sig på vad polisen på fältet, riskpolisen och socialtjänsten säger om detta. Utan vår lag skulle vi ha ungefär dubbelt och bordeller lite här och var i landet, positivt?
Och som någon annan i tråden skrev som svar på din fråga : exakt vad är det dessa kvinnor, eller människor för gäller ju män och pojkar också, drabbas av? så skulle jag bara svara testa själv. Bli köpt av div. män, ha sex med dem på deras villkor i några månader och känn efter sen hur du mår av det. Det är helt lagligt.
Det enda som inte är lagligt här är att köpa som sagt. Ett köpande som i sitt följdvatten drar med sig satans mycket skit, förbjud transaktionerna och efterfrågan sänks och skiten flyter trögare. VAD är så negativt med detta?
Citera
2014-07-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad är det för skillnad? Kvinnor knullar på krogen för att få relationer. Kvinnor knullar i relationer för att mannen betalar för bostad, bil, semester, etc. Testa att säga till din fru att du tänker sluta jobba och betala för saker se om hon fortfarande vill knulla dig.
Så vad är männens uppgift då är det bara att betala? och pågrund av sin sexualitet så kan de inte kontrollera sig själva och måste betala för sex
Citera
2014-07-11, 09:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, alla kan söka anställning var de vill - men någon rätt till att få anställning bara för att de vill föreligger inte...

Tycker du inte att du halkat iväg väldigt off-topic nu - till och med fel del av forumet faktiskt.
Inte alls fel del, eftersom vi indirekt diskuterar prostitution i denna tråden och prostituerad är ett yrke som alla andra. Om staten blockerar möjligheten för en prostituerad att försörja sig så är det detsamma som att staten förhindrar henne från att ta det yrket, och från att starta en egen rörelse.

Prostitution är ju faktiskt inte olagligt (däremot är det olagligt att inte betala in moms för tjänster, de flesta prostituerade jobbar ju svart), så varför går staten in och blockerar verksamheten på detta sätt?
Citera
2014-07-11, 09:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Hmm så du kopierar alltså babianen med din åsikt? Mm för kvinnor kan inte vara kåta eller hur, bara på pengar alla är horor... Skön attityd av en vuxen person antar jag

Om kvinnor var kåta på riktigt skulle de inte kräva att mannen hade utbildning, jobb, bostad, bil, etc. för att ha sex med honom.
Citera
2014-07-11, 09:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och vari ligger det "sexuella" i att ha sex med vem som helst mot betalning? hmm? Sex, utlopp för sina fantasier, närhet, komma till allt det där kan man ju få utan att involvera pengar.
Är man en människa som gillar sex med främmande ex. så finns det klubbar för sånt utan att minsta
5-krona byter ägare.
Som sagt vi har i Sverige betydligt mindre trafficking och sexslaveri och gatuprostitution samt internetprostitution än vad man har i Danmark och hade i Norge om man kan förlita sig på vad polisen på fältet, riskpolisen och socialtjänsten säger om detta. Utan vår lag skulle vi ha ungefär dubbelt och bordeller lite här och var i landet, positivt?
Och som någon annan i tråden skrev som svar på din fråga : exakt vad är det dessa kvinnor, eller människor för gäller ju män och pojkar också, drabbas av? så skulle jag bara svara testa själv. Bli köpt av div. män, ha sex med dem på deras villkor i några månader och känn efter sen hur du mår av det. Det är helt lagligt.
Det enda som inte är lagligt här är att köpa som sagt. Ett köpande som i sitt följdvatten drar med sig satans mycket skit, förbjud transaktionerna och efterfrågan sänks och skiten flyter trögare. VAD är så negativt med detta?

1) Det är sexuellt för att man har sex?

2) Men om man har en sexuell livsstil så är det en del av ens livsstil. Till exempel om en kvinna satsar på att vara en knulldocka då vill hon ju leva som en knulldocka. Man kan inte sitta i kassan på ICA på dagarna och vara knulldocka på kvällarna det funkar inte så.

3) Det korrekta exemplet för män skulle vara "testa att få betalt för att ha sex med snygga tjejer i några månader och känn efter sen hur du mår av det."

Citat:
Så vad är männens uppgift då är det bara att betala? och pågrund av sin sexualitet så kan de inte kontrollera sig själva och måste betala för sex

Nej männen måste toffla för kvinnan till exempel göra saker hon vill, ge henne komplimanger, göra hem-arbete, med mera för att få ligga.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-11 kl. 09:40.
Citera
2014-07-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Många män skulle nog kunna tänka sig att ha sex med sin kvinnliga chef för 400 spänn

Om den kivnnliga chefen är så intresserad av att ha sex med sin anställde så hon är villig punga ut 400 spänn för det och han tycker det skulle vara lite nice så...? vad är problemet? hon betalar ju honom enkom för att han egentligen inte vill.
Citat:
För mig är det helt obegripligt att två vuxna män väljer att ha sex med varandra, och tanken på det äcklar mig något. Jag har däremot inga ambitioner om att förbjuda deras aktiviteter, utan så länge de inte skadar någon är det väl helt upp till dem.

Inte ett smack äckligt, rätt fint med 2 män som gillar varandra. och som sagt de kan göra det hur fasen de vill idag. utan pengar involverade. Har noll moralpanik kring sex och olika lustar i sig självt.

Citat:
Jag förstår att du har svårt att förstå eftersom du utgår ifrån att könen fungerar på ungefär samma sätt sexuellt. Verkligheten är dock den att vi har mycket olik biologisk programmering när det kommer till sex. Det bevisas ju inte minst av att prostitution är så utbredd och vanligt förekommande

OK, så mäns sexualitet går alltså igång på ovilja från den andra parten? Det är sexigt med kvinnor som inte är så intresserade men som man kan "tvinga sig" på via pengar? Är makten i detta som tänder dessa män eller? Är det för ansträngande att behöva bry sig om vad kvinnor önskar sexuellt?
För jobbigt att ens tänka tanken att även kvinnor är sexuella subjekt som har en värderande blick på en, betydligt enklare förvandla kvinnan till en lagervara och sig själv till en kund som alltid har rätt?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-11 kl. 09:48.
Citera
2014-07-11, 09:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
OK, så mäns sexualitet går alltså igång på ovilja från den andra parten? Det är sexigt med kvinnor som inte är så intresserade men som man kan "tvinga sig" på via pengar? Är makten i detta som tänder dessa män eller? Är det för ansträngande att behöva bry sig om vad kvinnor önskar sexuellt?

Nej mäns sexualitet går ut på att få en kvinna som är kåt, glad, tacksam. Det här är en vanlig kvinna som gillar sex på lika vilkor. Det är är Bridgette som gillar vulgära och förnedrande sex-akter. Om en man är gift med den vanliga kvinnan så är det klart att han vill hyra Bridgette för att hon a) är snygg b) är sexuell c) är speciell. Det är samma sak som att en man som äger en Volvo vill hyra en Ferrari för att det är en roligare bil att köra.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-11 kl. 09:54.
Citera
2014-07-11, 10:28
Medlem
Citat:
5-krona byter ägare.

1. Det finns ingen statistik på hur mycket trafficking som faktiskt pågår i något land, det är bara uppskattningar, med andra ord mer eller mindre kvalificerade gissningar.

2. Vari ligger det sexuella? Du inser att du just tagit sex ur sexköp va? om det inte är något sexuellt med sexköp är alla argument du tidigare använt helt värdelösa, eftersom köpet av sexuell tjänst går att likställa med vilket annat köp av tjänst som helst, vilket ni på andra sidan inte verkar tycka

3. Så det handlar om hur man mår? ska vi då förbjuda alla arbeten där folk vantrivs? Verkar ju vara det enda rimliga, eller hur?

4. Viss prostitution drar med sig skit ja, men med regleringar av yrket och riktigt skydd skulle vi kunna komma åt de problemen utan att döma de som sysslar med det till utanförskap.
Citera
2014-07-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
1. Det finns ingen statistik på hur mycket trafficking som faktiskt pågår i något land, det är bara uppskattningar, med andra ord mer eller mindre kvalificerade gissningar.

2. Vari ligger det sexuella? Du inser att du just tagit sex ur sexköp va? om det inte är något sexuellt med sexköp är alla argument du tidigare använt helt värdelösa, eftersom köpet av sexuell tjänst går att likställa med vilket annat köp av tjänst som helst, vilket ni på andra sidan inte verkar tycka

3. Så det handlar om hur man mår? ska vi då förbjuda alla arbeten där folk vantrivs? Verkar ju vara det enda rimliga, eller hur?

4. Viss prostitution drar med sig skit ja, men med regleringar av yrket och riktigt skydd skulle vi kunna komma åt de problemen utan att döma de som sysslar med det till utanförskap.
Det räcker om det förekommer ett endaste fall tycker jag för att måste reagera
Citera
2014-07-11, 11:08
Medlem
Citat:

De måste ju ha den attityden, hur skulle de annars stå ut med sig själva när de köper sex. Det är ett gigantiskt självbedrägeri det handlar om för att de ska orka se sig själva i spegeln.

Å ena sidan låtsasstå på barrikaden för "kvinnors rätt att sälja sex eftersom de tänder på det", och å andra sidan "förresten så har jag fått det gratis massor av gånger eftersom de gillar mig så jättemycket, så det så", av samma kvinnor som säljer sex för att de tänder på just det...

- Nä o nej, jag skulle ju ALDRIG ha sex med ett traffickingoffer, sån är inte jag!
- Hur vet du om hon är det eller inte, då?
- Jag har naturligtvis frågat! Och varenda gång har de sagt att de inte är det om de har kunnat svenska, annars har de skakat på huvudet och verkat jättelyckliga!

Man måste ju skratta åt eländet för att inte börja gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in