2014-07-11, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det räcker om det förekommer ett endaste fall tycker jag för att måste reagera

Jaså? Och reagera för dig är att blunda?

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Å ena sidan låtsasstå på barrikaden för "kvinnors rätt att sälja sex eftersom de tänder på det", och å andra sidan "förresten så har jag fått det gratis massor av gånger eftersom de gillar mig så jättemycket, så det så", av samma kvinnor som säljer sex för att de tänder på just det...

Finns det någon motsättning där menar du? Ena dagen tänder du på den grejen, andra dagen på den grejen. Hur vanligt det är har jag ingen aning om men tjejer som är genuint kåta och tänker att dom lika gärna kan förena nytta med tjejer är inte jätteovanliga iaf.
Citera
2014-07-11, 11:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De måste ju ha den attityden, hur skulle de annars stå ut med sig själva när de köper sex. Det är ett gigantiskt självbedrägeri det handlar om för att de ska orka se sig själva i spegeln.

Å ena sidan låtsasstå på barrikaden för "kvinnors rätt att sälja sex eftersom de tänder på det", och å andra sidan "förresten så har jag fått det gratis massor av gånger eftersom de gillar mig så jättemycket, så det så", av samma kvinnor som säljer sex för att de tänder på just det...

- Nä o nej, jag skulle ju ALDRIG ha sex med ett traffickingoffer, sån är inte jag!
- Hur vet du om hon är det eller inte, då?
- Jag har naturligtvis frågat! Och varenda gång har de sagt att de inte är det om de har kunnat svenska, annars har de skakat på huvudet och verkat jättelyckliga!

Man måste ju skratta åt eländet för att inte börja gråta.

Anta att man vill ha ett boob job, då kan man,

a) sälja sex och få både sex och pengar till en bröst förstoring.

b) ha ett vanligt jobb, ha sex på fritiden gratis, få mindre sex och ha ett tråkigare liv.

Anta att en man vill ha en ny bil, då kan han,

c) sälja sex till kvinnor och få både sex och pengar till en bil.

d) ha ett vanligt jobb, ha sex gratis på fritiden, få mindre sex och ett tråkigare liv.
Citera
2014-07-11, 11:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nu är ju inte "moralistkärringarna" emot prostitution utan emot sexköpare ...
Ni är alltså inte emot prostitution, nähä. Vad är då problemet?
Oj, jag ser att ni är emot sexköpare. Men är inte sexköparna en del av prostitutionen..?
Citera
2014-07-11, 11:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Annars ingår det oftast i konceptet att det är kroppen och inte pratet torsken köper.
Som jag uppfattat det så sker det i viss utsträckning att torskarna enbart vill prata och man är från prostituerades håll är tydliga med det.
Citera
2014-07-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Finns det någon motsättning där menar du? Ena dagen tänder du på den grejen, andra dagen på den grejen. Hur vanligt det är har jag ingen aning om men tjejer som är genuint kåta och tänker att dom lika gärna kan förena nytta med tjejer är inte jätteovanliga iaf.

Förena nytta med tjejer? Det var en riktigt gullig, freudiansk felsägning tror jag. För dig är tjejer alltså = nöje, vad härligt!

Ja, en rejäl motsättning, det tycker jag faktiskt. Det blir rätt konstigt att låtsas kämpa för rätten att sälja sex eftersom det är vad prostituerade tänder på, samtidigt som man slår sig för bröstet för att man får det gratis av samma kvinnor eftersom de gillar en så jättemycket att de tydligen är villiga att offra sig och ha sex som de inte tänder på med en.

För övrigt är det nästan alltid också ett gigantiskt självbedrägeri, det där med gratis. Det brukar låta så här när man pratar med (ärliga) grabbar som köpt sex:

- Hon sa att hon gärna hade gett mig det gratis för att hon gillade mig så mycket!
- Oj, jaha. Har du fått det gratis någon gång, då?
- Nej.
Citera
2014-07-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Anta att man vill ha ett boob job, då kan man,

a) sälja sex och få både sex och pengar till en bröst förstoring.

b) ha ett vanligt jobb, ha sex på fritiden gratis, få mindre sex och ha ett tråkigare liv.

Anta att en man vill ha en ny bil, då kan han,

c) sälja sex till kvinnor och få både sex och pengar till en bil.

d) ha ett vanligt jobb, ha sex gratis på fritiden, få mindre sex och ett tråkigare liv.

Eftersom våra universum är parallella så kommer vi aldrig att kunna mötas ens i en diskussion, babian. Det är t.o.m. svårt att erkänna din existens, det känns som att man är farligt nära att börja klafsa runt i Roswellträsket.
Citera
2014-07-11, 11:47
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Har inte pallat att läsa hela tråden. Men skulle ändå vilja slänga ur mig några frågor till er prostitutionsmotståndare. Ska tillägga att detta är menade som seriösa frågor och jag ställer dem för att jag är genuint nyfiken.

1. Är massage (ej medicinsk medicinsk sådan utan sådan som enbart syftar till att ge "äcklet" som går dit njutning) ok? Om ja, var exakt går gränsen mellan sådan massage och prostitution. Var specifik (vilka delar är det ok att massera och hur/varför/med vad?).
2. Är det ok att betala horan för hennes tid? Om man kommer överens med kvinnan om att man inte betalar henne för sex (detta gör hon naturligtvis för att hon själv vill det), utan enbart för hennes tid (alternativt någon nonsenstjänst som hon gör samtidigt), man bara råkar ha sex med henne samtidigt som man betalar henne för att "göra något annat" är detta ok (har för mig att eskorttjänster funkar så)?
3. Om man betalar en kvinna med något annat en pengar för att hon ska ha sex med en. Är det ok? Exempelvis mat, boende eller vad ni vill. Eller ska även detta förbjudas om det kan bevisas (exempelvis om domstolen har bevis för att en kvinna enbart har sex med en man för att hon får bo i hans lägenhet)?
Citera
2014-07-11, 11:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Förena nytta med tjejer? Det var en riktigt gullig, freudiansk felsägning tror jag. För dig är tjejer alltså = nöje, vad härligt!

Ja, en rejäl motsättning, det tycker jag faktiskt. Det blir rätt konstigt att låtsas kämpa för rätten att sälja sex eftersom det är vad prostituerade tänder på, samtidigt som man slår sig för bröstet för att man får det gratis av samma kvinnor eftersom de gillar en så jättemycket att de tydligen är villiga att offra sig och ha sex som de inte tänder på med en.

För övrigt är det nästan alltid också ett gigantiskt självbedrägeri, det där med gratis. Det brukar låta så här när man pratar med (ärliga) grabbar som köpt sex:

- Hon sa att hon gärna hade gett mig det gratis för att hon gillade mig så mycket!
- Nej.

Men om samma kvinna hade varit ekonomiskt oberoende då hade hon haft sex gratis.

Citat:
Eftersom våra universum är parallella så kommer vi aldrig att kunna mötas ens i en diskussion, babian. Det är t.o.m. svårt att erkänna din existens, det känns som att man är farligt nära att börja klafsa runt i Roswellträsket.

Men kan du ärligt säga att du hellre går till ditt vanliga jobb varje dag än säljer sex?
Senast redigerad av Babianen 2014-07-11 kl. 11:52.
Citera
2014-07-11, 11:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar att staten skall bli kopplare - det går inte, eftersom koppleri är förbjudet. Det är inte heller önskvärt att legalisera det.
Såvitt jag vet så får den prostituerade behålla pengarna vid påkommet och lagfört sexköp.
Staten agerar alltså redan hallick...
Citera
2014-07-11, 11:54
Bannlyst
Citat:

- Nej.

Kanske anspelade på div lesbiska utsvävningar? Tjejer är tveklöst ett nöje men inte just dom tjejerna jag pratade om där utan var meningen att spegla deras tänk.

Aha du såg det ur det perspektivet. Jag tänkte mer på dom gånger man fått frågan om man vill köpa sex och att tjejerna faktiskt kan tända både på pengar och "vanligt sex" så såg inte motsättningen där.

Ja varför skulle hon göra det gratis när hon isåfall kan få betalt av någon annan.
Citera
2014-07-11, 12:11
Medlem
Citat:
De måste ju ha den attityden, hur skulle de annars stå ut med sig själva när de köper sex. Det är ett gigantiskt självbedrägeri det handlar om för att de ska orka se sig själva i spegeln.

- Nä o nej, jag skulle ju ALDRIG ha sex med ett traffickingoffer, sån är inte jag!
- Hur vet du om hon är det eller inte, då?
- Jag har naturligtvis frågat! Och varenda gång har de sagt att de inte är det om de har kunnat svenska, annars har de skakat på huvudet och verkat jättelyckliga!

Man måste ju skratta åt eländet för att inte börja gråta.
Du verkar känna många torskar. Pappa, brorsorna och pojkvännen?
Citera
2014-07-11, 12:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Inte alls fel del, eftersom vi indirekt diskuterar prostitution i denna tråden och prostituerad är ett yrke som alla andra. Om staten blockerar möjligheten för en prostituerad att försörja sig så är det detsamma som att staten förhindrar henne från att ta det yrket, och från att starta en egen rörelse.

Nej, prostitution är inte ett yrke som "alla andra".

Citat:
Prostitution är ju faktiskt inte olagligt (däremot är det olagligt att inte betala in moms för tjänster, de flesta prostituerade jobbar ju svart), så varför går staten in och blockerar verksamheten på detta sätt?
Därför att det inte är ett vanligt yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in