Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och varför ska den ena parten ersätta den andra ekonomiskt? varför kan inte bara alla precis ha den mängd sex de verkligen vill ha, med de de vill ha det med och så får det vara fine. Och så får folk försörja sig på annat som inte inbegriper deras sexualitet. Varför måste prompt en del ha rätt köpa sex, fattar verkligen inte detta.
och varför verkar det bara vara män som har detta behov av att kuta runt köpa andra som inte vill ha frivilligt sex med dem? Varför sitter inte ex. antal kvinnor här och begär levande manliga knulldockor á la babianen att förlusta sig med?
1) Därför att då måste man ha ett vanligt jobb vilket innebär att man får mindre sex och mindre tid över för att fixa sex-relaterade saker (fixa lokal, boka in folk, köpa gear, testa nya koncept, etc.)
2) Jag har svarat på det här,
(FB) Förbud mot sexköp kommer att vara bra för kvinnor i längden. titta på de vanliga kvinnorna tror du att någon man verkligen vill ha sex med dem? Utan sex-köp kommer 90% av männen aldrig kunna ha sex med en snygg och sexuell kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Fortfaraden inte fått svar på den frågan som många kivnnor i tråden också har ställt har jag sett.
Varför ska det vara så viktigt för män ha möjlighet köpa kvinnor sexuellt?
Efter att ha läst ex. antal av er här inne så börjar fundera på om där finns nått slags behov utöver det rent sexuella? babianens knulldockor var exempelvis rätt talande. Han vill inte ha riktiga dockor i silikon utan levande kivnnor som var som "knulldockor" ...wtf????
vad är detta? Ett slags förnedringsbehov/ dominansbehov är det det allt detta handlar om i grunden?
1) Därför att män får inte sexuell tillfredsställelse av sex med vanliga kvinnor. Det är inte rimligt att samhället ska tvinga 90% av männen att leva sexuellt otillfredsställda bara för att en grupp kvinnor vill det.
2) Jag är kvinna jag har bevisat det
här. Jag gillar knulldockor för att dockor är sexuella i sig men man kan inte ha sex med dem. Till exempel barbie-dockor har perfekta mått och är sexuella men man kan inte ha sex med dem. Knulldockor är som en barbie-docka man kan ha sex med.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Nå? har ni nått svar nångång nu då på denna ganska uppenbara fråga?
Om nu kivnnor enligt er ska få lov ha sex helt frivilligt för att de vill varför kan de då inte få lov ha detta utan att nån ska betala dem för det? Fungerar ju prima för kvinnor.
Och varför ska mäns behov, vad nu detta behov består av egentligen, vara så viktigt att det ska stå över den business som kommer i sex mot pengars fotspår som drabbar många kvinnor världen över hårt?
Jag vill fan ha en redig förklaring.
1) För annars måste kvinnor ha vanliga jobb vilket betyder att de får mycket mindre sex. Det betyder att kvaliteten blir lägre för man har inte lika mycket tid åt att organisera saker.
2) Därför att alla ska ha rätt att pursue sexuell tillfredsställelse. Folk har rätt att dricka sig fulla på krogen trots att många skadas av alkohol.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
nej ni som ständigt blandar ihop sexmoral med denna fråga...för 100 gången kvinna eller man som är sugen på allt mellan himmel och jord sexuellt kan göra detta hej vilt idag i Sverige, finns knappt några begränsningar om man inte har ihjäl varandra. Man får tom lov att sälja sig.
Däremot är det förbjudet köpa någon för sex. Men eftersom ni nu så ivrigt tjatar om hur frivilligt och villigt och gärna prostituerade har sex med torskar så är ju detta en baggis at tlösa eller hur? Då ger han inga pengar till henne helt enkelt, och hon kan fritt utöva sin frivillighet, vilja och villighet....eller hur? för......om hon då säger nej tack så var det ju trots allt inte så villigt, friviiligt och gärna ....get my point?
Det är klart att kvinnor som säljer sex också har sex frivilligt. Men det är som en sport, att spela fotboll när man kommer hem från jobbet är inte samma sak som att spela fotboll på heltid. Samma sak gäller sex, man måste ha tid att träna, köpa saker, ordna med alla praktiska saker, du kan inte göra det på "deltid" om du ska vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Svarar dig, sen ska jag i säng.
Vad är moralen i att köpa någon annan eller inte? är ju enkom i transaktionen denna lag infinner sig.
Det sexuella är ju som sagt helt fritt fram.
Kvinnor köper inte sexuella tjänster alls i samma grad som män, som kvinna kan jag säga att vi kan vara precis lika kåta som vilken man som helst, men tanken på att göra det med någon som ex. inte finner dig vara attraktiv tillräckligt för att vilja göra det frivilligt utan betalning tror jag de allra flesta normal funtade kvnnor finner extremt osexigt. Så? vad är det med manlig sexualitet som gör att detta är sexigt?/ inte alls av vikt/ ointressant för en man?
obegripligt.
nu säng...sov sött
Kvinnor köper inte sex därför att de vill ha en relation med mannen. Så man köper en relation där sex ingår.
De kan säkert tänka sig att ha sex med mannen gratis också, men de har räkningar att betala. Om en massa kvinnor vill ha sex med en man, då måste han fortfarande kunna gå till jobbet för att tjäna pengar till hyra och mat. Men om han kan ta betalt då kan han a) få mycket mer sex b) ha sex med många fler kvinnor.