2014-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Det är välkänt att förbudspolitik aldrig någonsin sätter stopp för det som förbjuds.
Skitsamma huvudsaken är att det är problem för dig
Citera
2014-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
1. Du missförstod, eller läste inte ordentligt.
2. Du missförstod, eller läste inte ordentligt.
3. Ja, givetvis. Visste du inte det?
4. Se tidigare inlägg.
5. Lagen infördes under mycket märkliga omständigheter. Jag tror inte vi har någon annan lag i sverige som införts mot alla remissinstansers rekommendation, samt med så svagt stöd i riksdagen. Lagen bör rivas upp bara baserat på det.

nej ni som ständigt blandar ihop sexmoral med denna fråga...för 100 gången kvinna eller man som är sugen på allt mellan himmel och jord sexuellt kan göra detta hej vilt idag i Sverige, finns knappt några begränsningar om man inte har ihjäl varandra. Man får tom lov att sälja sig.
Däremot är det förbjudet köpa någon för sex. Men eftersom ni nu så ivrigt tjatar om hur frivilligt och villigt och gärna prostituerade har sex med torskar så är ju detta en baggis at tlösa eller hur? Då ger han inga pengar till henne helt enkelt, och hon kan fritt utöva sin frivillighet, vilja och villighet....eller hur? för......om hon då säger nej tack så var det ju trots allt inte så villigt, friviiligt och gärna ....get my point?
Citera
2014-07-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej ni som ständigt blandar ihop sexmoral med denna fråga...för 100 gången kvinna eller man som är sugen på allt mellan himmel och jord sexuellt kan göra detta hej vilt idag i Sverige, finns knappt några begränsningar om man inte har ihjäl varandra. Man får tom lov att sälja sig.
Däremot är det förbjudet köpa någon för sex. Men eftersom ni nu så ivrigt tjatar om hur frivilligt och villigt och gärna prostituerade har sex med torskar så är ju detta en baggis at tlösa eller hur? Då ger han inga pengar till henne helt enkelt, och hon kan fritt utöva sin frivillighet, vilja och villighet....eller hur? för......om hon då säger nej tack så var det ju trots allt inte så villigt, friviiligt och gärna ....get my point?

Fast det är väl just sexualmoral du målar upp nu?

Varför ska man få massera varandra i utbyte mot pengar, men inte penetrera varandra i utbyte mot pengar? Finns det något annat än moralargument mot det?
Citera
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Din point är enbart moralisk. Alla har inte samma moral som dig, varken köpare eller säljare. Är det dessa människors moral du vill korrigera?
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:

Dom gör det frivilligt för pengarna, på samma sätt som jag gör mina arbetsuppgifter, för pengar, hade fan aldrig gjort det gratis
Citera
2014-07-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Av samma anledning som de som vill sälja tjänsten bör ha rätt att göra det. Och givetvis, så länge de själva vill det. Är du en romantiker Scott

suck inget vidare svar det heller djupis.

ja jag är lite romantiker i den meningen att jag diggar äkta kåthet hos min partner. Och det minst sensuella och upphetsande jag kan tänka mig är att ha sex med någon som egentligen inte vill.

men verkar som många män finner detta vara extremt upphetsande. Skulle gärna vilja veta varför.
är det för att man betraktar kvinnors vilja i denna sak totalt ointressant, nonexistent eller gillar man just tvånget?
Citera
2014-07-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Dom gör det frivilligt för pengarna, på samma sätt som jag gör mina arbetsuppgifter, för pengar, hade fan aldrig gjort det gratis

ok, du dammsuger ett kontor för 400 spänn, 3 gånger i veckan. är det likvärdigt med att du låter kontorets ägare köra in sin kuk i häcken på dig för 400 spänn? 3 gånger i veckan. Nickar du hej till receptionisten vid båda arbetsituationerna?
Citera
2014-07-11, 00:01
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

ja jag är lite romantiker i den meningen att jag diggar äkta kåthet hos min partner. Och det minst sensuella och upphetsande jag kan tänka mig är att ha sex med någon som egentligen inte vill.

men verkar som många män finner detta vara extremt upphetsande. Skulle gärna vilja veta varför.
är det för att man betraktar kvinnors vilja i denna sak totalt ointressant, nonexistent eller gillar man just tvånget?

Äkta kåthet? Han gör det säkert bara för att du är duktig på att baka bullar ni har till efter sexet. Män kan fejka också serru
Citera
2014-07-11, 00:04
Medlem
Citat:

Väldigt många män skulle sälja sex till det motsatta könet utan att blinka. Och njuta av det. Även i situationer där de kanske hellre skulle åkt ut med båten.

Därav blir ju den intuitiva känslan att det även finns kvinnor som kan njuta av sex "trots" betalmomentet.

Dvs, inget konstigt maktspel eller tvång. Bara sex.

(Faktum är ju att från ett manligt perspektiv så framstår ju prostitutionen som lyxtillvaro. Om jag kunde jobba ett par timmar varannan dag, och dra in typ 25-30 tusen rent, vara ledig resten av tiden... Då skulle det vara grymt värt att ha sex med en okänd kvinna varannan dag?)
Senast redigerad av FlamRed 2014-07-11 kl. 00:12.
Citera
2014-07-11, 00:05
Medlem
Citat:
ok, du dammsuger ett kontor för 400 spänn, 3 gånger i veckan. är det likvärdigt med att du låter kontorets ägare köra in sin kuk i häcken på dig för 400 spänn? 3 gånger i veckan. Nickar du hej till receptionisten vid båda arbetsituationerna?

Fast det var ju som motargument mot ditt "allt man gör frivilligt kan man lika gärna göra gratis". Och så är det ju inte.
Citera
2014-07-11, 00:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Det har jag egentligen aning om, men jag tror inte att män köper sexuella tjänster av andra anledningar än de vill ha just en sexuell tjänst. Vad vet jag, de kanske har svårt att få sex pga av att de är oattraktiva, de kanske lever i ett förhållande där sexet efter några år och ungar går på sparlåga, de kanske vill ha sina sexuella drömmar i uppfyllelse.

Men det där är inga argument Scott, så om du nu klagar på mina så försök göra något annat än att moralisera. För din moral är ingenting som vi kan kräva att resten världen skall efterleva. Eller du kanske tror du är gudomlig?
Citera
2014-07-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Äkta kåthet? Han gör det säkert bara för att du är duktig på att baka bullar ni har till efter sexet. Män kan fejka också serru

Vet att män kan fejka. Men serru inte nödvändigt att fejka om man lever med nån som kan hantera ett nej älskling jag är för trött. han som bakar, jag sätter surdegen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in