2014-07-10, 18:31
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/BsCwqtmCYAAjQci.jpg:large
Citera
2014-07-10, 18:36
Medlem
HereIamHides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
I juridisk mening är det definitivt hets mot folkgrupp.
Frågan är väl om vita medelålders män är en folkgrupp!!!
men debatten runt det här och Kopplad till Dan Park kommer att bli väldigt intressant.
Är vita medelålders män rättslösa?
är HMFlagstiftningen bara en tuggummilag för att jaga oliktänkande?
pandoras kista är öppnad ,och blir spännande att höra ursäkterna och ylandet framöver till valet.
Och SD tjänar på alltihop hur det än går juridiskt!!

Nej, det är det inte JK har redan yttrat sig ifrågan och det rör inte vita. HMF syftar snarare åt "minoriteter", med minoriteter menar man "icke-vita".
Citera
2014-07-10, 18:55
Medlem
Turist i tidens avatar
Om man tittar på mp's hemsida så fokuserar dom på:
Klimat
Skola och utbildning
Nya jobb

Feminism och invandring finns inte på kartan.
Jag vet inte om dom håller upp ett fuktat finger i vinden för att lista ut varåt det blåser eller om hemsidan inte är uppdaterad.
Citera
2014-07-10, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Om man tittar på mp's hemsida så fokuserar dom på:
Klimat
Skola och utbildning
Nya jobb

Feminism och invandring finns inte på kartan.
Jag vet inte om dom håller upp ett fuktat finger i vinden för att lista ut varåt det blåser eller om hemsidan inte är uppdaterad.

Bedragare brukar inte skylta med sina avsikter!!!!
Citera
2014-07-10, 19:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Nej, det är det inte JK har redan yttrat sig ifrågan och det rör inte vita. HMF syftar snarare åt "minoriteter", med minoriteter menar man "icke-vita".
Jo men stadsjeepskörande, köttätande, medelålders, vita, heterosexuella, män kan inte vara så många. Högst några procent av befolkningen.
Citera
2014-07-10, 19:07
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide

Ställningstagandet i det beslutet har aldrig prövats av domstol och anses numera vara felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Visst är hon! Hennes bisarra uttalanden kanske kan skrämma bort ett betydande antal väljare från hennes block.

Man tycker det men det går inte att bortse från att de kan locka massa flummiga råfeminister, kvinnor som MÄN
Senast redigerad av Mihailovic 2014-07-10 kl. 19:09.
Citera
2014-07-10, 19:10
Medlem
HereIamHides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det beslutet har aldrig prövats av domstol och anses numera vara felaktigt.

Man kan tycka vad man vill, men det finns inte en chans i världen att HMF någonsin används till fördel av vita. Sedan kan man tycka vad man vill och hoppas innerligt att det prövas inom snar framtid.
Citera
2014-07-10, 19:15
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Byt ut orden "män" och "vita män" mot te x "invandrare" och se om du tycker det låter lika bra, eller varför inte mot "svarta män" som ju faktisk är dom som styr där i sudan där kvinnan tydligen får sin skörd förstört pga att vita män är så onda.

Retoriken retoriken......

Hur låter det om nån sade så här"fattiga afrikanska kvinnor är dom värsta miljöförstörarna för dom eldar med ved när dom lagar mat vilket förgiftar atmosfären med koldioxid, pga av dessa måste vi satsa miljoner på att minska våra utsläpp för att rädda jorden istället för att hjälpa våra svenska fattiga män, vi ifrågasätter varför afrikanska kvinnor ska få elda med ved medans dom svenska manliga uteliggarna inte tas om hand?? ".

Ungefär på samma retoriska nivå som romson.
fast jag har inget problem med klara fakta/åsikter/osv. Hon får gärna tycka det, och säga både det ena och det andra om vita män, - DET GÖR MIG INGET . Men i sånna fall skall det vara okej, som du säger, att ta begrepp; kvinnor, invandrare, romer, europeiska invandrare, nordiska invandrare, somalier, osv osv och lägga upp med samma raka statistik/fakta/åsikt/värdering.

det är SÅhär jag tycker det ska vara. Problemet är att man idag inte får säga vad man tycker. FÖRUTOM, Om vita, hetero män med hyfsat+ mycket pengar.

Demokrati? Nej.

Men jag står fortfarande kvar vid min åsikt att hon INTE säger något fel eller konstigt. Hon har ju sin åsikt och det ska hon ha utan att folk här ska bli hatiska, annars är ni inte bättre än dom som hatar er för era speciella åsikter.

LÄGG AV.
Senast redigerad av Nurjenf 2014-07-10 kl. 19:18.
Citera
2014-07-10, 19:26
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
Men jag står fortfarande kvar vid min åsikt att hon INTE säger något fel eller konstigt. Hon har ju sin åsikt och det ska hon ha utan att folk här ska bli hatiska, annars är ni inte bättre än dom som hatar er för era speciella åsikter.

LÄGG AV.

Här läggs inte av med något!!

Åsa är en manshatande, hycklande hynda som borde hålla igen den lilla bortskämda fittruten.

Kommer hon drgandes med sådan här hatisk naziretorik så får hon vara beredd på att få mothugg.

I slutändan är det dock bara massa trams och ett billigt försök att försöka rida på FI´s små framgångar.
Citera
2014-07-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Man tycker det men det går inte att bortse från att de kan locka massa flummiga råfeminister, kvinnor som MÄN
Ja, det finns givetvis obotligt sjuka sådana dårar. Sedan finns det även de som bara har ett lätt fall av sjukdomen Politicus Correctus som bara behöver en liten knuff i rätt riktning.
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2014-07-10 kl. 19:32.
Citera
2014-07-10, 19:52
Medlem
Reaktionarens avatar
Det ska bli intressant om det kulturmarxistiska blocket (F!, V, MP och falanger i SAP) kan samarbeta med den breda folkliga versionen av Socialdemokratin.
Citera
2014-07-10, 19:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Ar det verkligen ingen vit man har pa FB som rostar MP som skulle kunna komma in och ge lite forklaringar till hur och varfor, speciellt efter detta uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in