2014-07-09, 11:50
Medlem
Eyedols avatar
Någon som vet om Tall man's finger kan droppa för andra klasser än witch doctor?
Citera
2014-07-09, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vad tycker ni jag borde fixa härnäst på min Barb (förutom bättre rollade saker av samma items redan equippade).

Profile: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Gorgg/14540329

Jag har en Thundergod's Vigor i banken för GR eftersom harringtons blir värdelöst där (inga klickbara objekt i GR's).

Har en Haunt of Vaxo som jag måste rolla Lightning Damage på eftersom Golden Gorget of Leoric suger röv.

Dock, är så vill jag gärna skaffa Countess Julia's Cameo eftersom Arcane beams är min bane som WW/HoTa Barb.

http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Gorgg/14540329

Lite sugen på att byta ut något mot en IK del, men vet inte vilken del ännu för att kunna skippa RRoG och sen försöka skaffa en Unity till.

Du bör köra EQ settet eftersom att det är det enda vettiga till barb. Satsa på hög fire dmg och hög cdr då!
Citera
2014-07-09, 12:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du bör köra EQ settet eftersom att det är det enda vettiga till barb. Satsa på hög fire dmg och hög cdr då!

Vägrar det, tycker EQ barb är så förbannat trist (har fullt sett liggande i banken, men fyfan pallar inte spela jumping barb)

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Någon som vet om Tall man's finger kan droppa för andra klasser än witch doctor?

Kan kan det, alla class specific items KAN droppa för andra klasser, dock så är chansen djävligt liten.
Citera
2014-07-09, 16:50
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Den kan ja, men chansen är så otroligt liten så det är knappt någon ide att försöka. Dock har jag hittat barb set-delar på min DH bl.a.
Citera
2014-07-09, 19:53
Medlem
Jag har spelat upp en barb och ligger på lv 70 med några paragon levels på det. Jag är inte helt insatt i allt ännu.

Kan någon tipsa mig om hur jag ska utveckla karaktären och vilka skills som är att föredra? Finns säkert en bra kombination av skills som jag inte känner till.

Jag kör dual wield och vill gärna kunna slakta mycket på en gång samtidigt som jag kan bjuda elites på överraskningar.

Vet inte heller vilka paragon skills jag ska välja, men det beror också på vilken grund man har på sin char.
Citera
2014-07-09, 20:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shyyne
Jag har spelat upp en barb och ligger på lv 70 med några paragon levels på det. Jag är inte helt insatt i allt ännu.

Kan någon tipsa mig om hur jag ska utveckla karaktären och vilka skills som är att föredra? Finns säkert en bra kombination av skills som jag inte känner till.

Jag kör dual wield och vill gärna kunna slakta mycket på en gång samtidigt som jag kan bjuda elites på överraskningar.

Vet inte heller vilka paragon skills jag ska välja, men det beror också på vilken grund man har på sin char.

Antingen kör du en WW/HoTa Lightning Barb eller Fire EQ barb
Citera
2014-07-09, 21:04
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Antingen kör du en WW/HoTa Lightning Barb eller Fire EQ barb

babb är en hemsk klass. inte för den e dålig eller för noobs men för att den e så jävla UP!
kör wiz.

crusader o wd är för noobs som inte kan spela ordentligt o som behöver en klass som spelar åt dom.

wiz o dh är dom enda riktiga klasserna i spelet atm
Citera
2014-07-09, 21:07
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
babb är en hemsk klass. inte för den e dålig eller för noobs men för att den e så jävla UP!
kör wiz.

crusader o wd är för noobs som inte kan spela ordentligt o som behöver en klass som spelar åt dom.

Monks räknas inte ens eller? Svårare klass får man leta efter.
Citera
2014-07-09, 21:08
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Monks räknas inte ens eller? Svårare klass får man leta efter.

nej dom räknas inte

nej men de e sant, dom ligger helt klart tillsammans med wiz och dh. glömde bara bort dom helt
Citera
2014-07-09, 21:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
kör wiz.

Håller inte helt med vad du säger, orsaken är enkel: Spela en klass som du gillar, skit i vad folk säger är OP/UP eller vad fan som helst.

Min första main vid release vad en WD, älskade verkligen den klassen, grindade som fan, men sen lärde jag mig att spelet sög i dess dåvarande form. Lade av och kom tillbaka i vågor. Drog upp en Monk och Barb till 60 vid tidpunkten, lyckades aldrig dra upp en Wiz eller DH eftersom jag verkligen HATADE de djävla klasserna.

Dock tyckte jag monken var roligare än Barben som var så djävla tråkig.

Sen innan RoS så drog jag upp en Wizard till 60. Min DH fastnade på 58, hatar fortfarande den klassen, så djävla tråkig.

Sen kom RoS, drog min WD till 70, men kände "meh" över den klassen, så testade Crussen, och blev helt förälskad. Fortfarande min favoritklass.

Men, sen bestämde jag mig för att dra alla mina chars till 70.

Lvlade faktiskt Wizen och Barben normalt till 70 och tycker nu att de är djävligt kul att lira (vägrar dock EQ barb, utan gillar min SoH/TF lightning barb).

Sen drog jag upp monken via exp från rift stängningar och det samma med DH'n; tror jag fick upp DH'n för 2 veckor sedan (hatar fortfarande den där djävla DH'n).

Nu spelar jag dock mest min barb, up eller inte. Jag tycker faktiskt det är en skoj klass, vilket jag inte trodde att jag skulle tycka för ett år sedan. Har alltid hatat Barbens spelstil i alla spel, utan har alltid gillat casters framför DPS tanks eller lirat pure tank (crusadern) i andra spel.

Så, om den är UP eller inte, spelar ingen roll, gillar han klassen och mekaniken, kör på. Sen att man inte toppar leaderboards eller annat mjäk spelar ingen roll, man spelar för att det är kul.
Citera
2014-07-09, 21:18
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
man spelar för att det är kul.

om bara alla hade haft din åsikt
tyvär är väldigt många som lirar detta spel i tron av att dom är duktiga för dom köttar t6 me sin wd eller crusader.

när dom inte inser att de klasserna är broken.
Sen har de mage att kalla barb, wiz, dh, och monk för nobs

de e därför ja blir lack när folk spelar crusader och wd.

i en perfekt värld håller jag dock helt med dig, man ska endast spela det man tycker e kul.

Tyvärr spelar folk Crusader och WD framför de roliga klasserna endast för dom vill följa med strömmen o kunna facerolla t6.

så de va inget mot dig utan mer mot hela mentaliteten i diablo 3 just nu.
Citera
2014-07-09, 21:21
Medlem
alienDNAs avatar
och de e fint du spelar barb fastän dom är up.

det är lite det som var min poäng. wiz och dh är också up.
just därför ska man spela dom klasserna och monk förstås.

just för att bojkotta crusader och wd. uttryckte mig lite dåligt de va inget angrepp mot dig eller mot någon utan mot hela diablo3 communityn som helhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in