2014-07-09, 17:06
Medlem
Gudars skymning....
Att du kommer ihåg att andas utan hjälp är ett underverk.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fetar undantagen - och vill bortse från det som är regel .... och du vill ge sken av att kunna text ...

Komiskt.

Dessutom försöker du bortse från syftet som man anger vid undantag

Jag försöker inte bortse från någonting, det är din taktik som du ständigt använder dig av.
Och själva den meningen är grammatiskt obegriplig. "Syftet" man anger för undantag...what?

Citat:
Slå eller skada någon bara för att samtycke föreligger ryms alltså inte inom undantagen - utan för att man skall slippa ansvar för misshandel av normalgraden eller grov misshandel så krävs mer än bara samtycke ...

Alright, eftersom ni verkar oförmögna att tänka själva så säger vi så här: Tror ni att det boxare och t ex K1-fighters utsätter varann för är ringa misshandel? Knappast.
Hur kommer det sig att de inte blir åtalade när de knockat någon så de "bör" åka till sjukhus?

Citat:
Det är lite roligt att se honom fäkta mot fakta tycker jag ..

Det är ju jag som bidrar med faktan, så jag behöver inte fäktas mot den.
Du gör dock ett lika dåligt jobb som när du illa fäktas mot dina väderkvarnar.

Citat:
Och ja - regeln är att ringa misshandel kan man samtycka till men inte mer. Sen finns undantag - till exempel kan nödvärn medge sådant undantag - som ger ansvarsfrihet också för grövre handlingar, men då räcker inte samtycke utan måste till andra faktorer.

Suck...
Nödvärn är en annan ansvarsfrihetsgrund så nu svamlar du bara, i vanlig ordning.
Citera
2014-07-09, 17:07
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle lagen diskriminera män?

Och det är alltså "manshat" att anse att de inte skall äga rätten att köpa andra män och kvinnor ...

Du är verkligen objektiv och saklig så man tappar andan ... *ironi*

Exakt vilken del av sexköp är det som är så dålig?

Sexet? om det är det så är det ju lika smutsigt att knulla utan betalning.

Köpet? Då är all form av köp smutsigt framförallt om det handlar om kroppar typ fysiskt arbete.

Om inget av dem är smutsigt så är inte heller kombinationen smutsig eftersom det är ett köp av en tjänst.

Enda gången sexköp blir smutsigt är när man romantiserar bilden av sex, något som i dagens samhälle ter sig väldigt underligt att göra.
Citera
2014-07-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Mhm jo och källa på den där NJA?

Jag har visat lagtexten där det står i klartext att ditt påstående är felaktigt.
Ett NJAfall är överflödigt och jag är nöjd med den källa jag redan angivit, den visar att du har fel.
Vill du fortsätta det här löjliga tjafsandet så ligger bevisbördan på dig.
Citera
2014-07-09, 17:40
Avslutad
Ännu en tråd där en jäkla moralist ska tala om vad som är bäst för andra, och givetvis kommer genast forumets egen ärkeidiot micro113 och bombar friskt. Har du något som helst liv utanför detta forum micro? Jag tycker synd om dig...

Varför är det så viktigt att horan måste vara lycklig? Det är väl ingen som kräver att en gruvarbetare ska vara lycklig, eller en parkarbetare, eller en fabriksarbetare eller vad fan som helst.
Men när det gäller just hororna så måste de av någon anledning vara lyckliga i sitt arbete, och är de inte det så ska det genast förbjudas...

Det här snacket om trafficking står mig också upp i halsen. Yes det förekommer och ska givetvis bekämpas, men de allra flesta kvinnor gör detta av egen fri vilja. Inte för att det är deras ultimata dröm, utan helt enkelt för att de vill tjäna pengar och inte ser sex som någon big deal som svenska moralistkärringar gör.

Jag kan dock förstå att moralistkärringarna är emot prostitution, inte för att de bryr sig om de sexarbetande kvinnorna utan för att de känner sig hotade. Skulle män i Sverige ha möjlighet att knulla av sig för en billig penning som män i andra länder har så skulle kärringar som micro och andra få vara ensamma. Som det är nu så är det alltför många svenska män som är desperata och nöjer sig med vilket skit som helst vilket medför att alltför många kvinnor här har fått allt för höga tankar om sig själva.
Så är det era paddor...
Citera
2014-07-09, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Exakt vilken del av sexköp är det som är så dålig?
Köpet ..

Citat:
Sexet? om det är det så är det ju lika smutsigt att knulla utan betalning.

Köpet? Då är all form av köp smutsigt framförallt om det handlar om kroppar typ fysiskt arbete.
Nej, det innebär inte att alla former av köp är smutsiga ..

Citat:
Om inget av dem är smutsigt så är inte heller kombinationen smutsig eftersom det är ett köp av en tjänst.

Enda gången sexköp blir smutsigt är när man romantiserar bilden av sex, något som i dagens samhälle ter sig väldigt underligt att göra.
Din åsikt - och den får du ha - jag delar den inte.
Citera
2014-07-09, 18:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Köpet ..

Om en kvinna har sex med en man för att han försörjer henne eller betalar för bostaden hur är det annorlunda från att hon har sex med en man för pengar i handen?
Citera
2014-07-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om en kvinna har sex med en man för att han försörjer henne eller betalar för bostaden hur är det annorlunda från att hon har sex med en man för pengar i handen?
Det är stor skillnad den mannen får se sexet som en belöning och det blir bättre för han också eftersom då vet han att hon verkligen ville ge honom sex.

Men en hora hon kan vara missnöjd även fast hon får betalt det är det som en torsk aldrig kan veta - det är också därför som det är köparen som man ska skuldbelägga visst han kan vara ovetande om horans dåliga situation men han kan aldrig veta att han inte knullar med ett offer som blir utnyttjad, ja en hora säger ju det som man vill att hon ska säga

MEN om det är en kvinna som ger honom sex gratis för att hon vill då är han ju helt säker på det! Hus och pengar är ju en sak men det är ju inte så att han köper sex med det!

Hoppas du förstår nu jag kan inte förklara det bättre tror jag
Citera
2014-07-09, 18:42
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det är stor skillnad den mannen får se sexet som en belöning och det blir bättre för han också eftersom då vet han att hon verkligen ville ge honom sex.

Jaha, man får alltså sex som belöning. Är det verkligen så det fungerar?
Citera
2014-07-09, 18:53
Avslutad
Citat:

Men en hora hon kan vara missnöjd även fast hon får betalt det är det som en torsk aldrig kan veta - det är också därför som det är köparen som man ska skuldbelägga visst han kan vara ovetande om horans dåliga situation men han kan aldrig veta att han inte knullar med ett offer som blir utnyttjad, ja en hora säger ju det som man vill att hon ska säga

MEN om det är en kvinna som ger honom sex gratis för att hon vill då är han ju helt säker på det! Hus och pengar är ju en sak men det är ju inte så att han köper sex med det!

Det är bara svenska feministfittor som betraktar sex som något de GER mannen...
Citera
2014-07-09, 19:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Men kvinnan har fortfarande sex med mannen för att hon får ersättning för det. Hon får ersättningen i form av mat och boende men det finns prostituerade i Thailand som är flickvänner till män i utbyte mot samma sak, det enda som skiljer är att a) kvinnorna i Sverige är fulare b) kvinnorna i Sverige ställer upp på mindre sex c) kvinnorna i Sverige har en sämre attityd d) kvinnorna i Sverige kostar mycket mer. Annars är svensk-flickvän och thailändsk-flickvän samma sak.

Citat:

Men en hora kan också vara mer nöjd för att hon får sex, pengar, slipper ha ett förhållande med mannen. Det finns många kvinnor som blir försörjda som är missnöjda med sina män också. Den enda skillnaden är att det är lagligt för män att köpa sex i form av flickvänner/förhållanden och olagligt för män att köpa sex i form av pengar i handen.

Citat:

Om mannen inte hade hus och pengar skulle han inte få sex. Därför har kvinnan sex med mannen "gratis" och därmed får hon bo i hans hus "gratis" i praktiken är det att kvinnan byter sex mot mat och bostad. Det är ganska patetiskt.

Här är belägg för det jag säger,

Citat:
När det gäller att välja partner ratar nämligen kvinnor män som har lägre utbildning än de själva eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan. Och män blir inte tillsammans med kvinnor som har högre utbildning än de själva eller som befinner sig ovanför dem i social status.
För män mellan 25 och 45 och som har ett akademiskt yrke är sannolikheten för att leva i ett hushåll med barn omkring 73 procent men för män med ett LO-yrke sjunker detta till 50 procent och för män som är arbetslösa eller långtidssjukskrivna sjunker siffran till 23 procent. För kvinnor i denna åldersgrupp saknar emellertid ställning på arbetsmarknaden helt koppling till sannolikheten att leva med barn.

Det här visar att kvinnor prostituerar sig genom att byta sex mot ett förhållande med män som har pengar och status.
Citera
2014-07-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men kvinnan har fortfarande sex med mannen för att hon får ersättning för det. Hon får ersättningen i form av mat och boende men det finns prostituerade i Thailand som är flickvänner till män i utbyte mot samma sak, det enda som skiljer är att a) kvinnorna i Sverige är fulare b) kvinnorna i Sverige ställer upp på mindre sex c) kvinnorna i Sverige har en sämre attityd d) kvinnorna i Sverige kostar mycket mer. Annars är svensk-flickvän och thailändsk-flickvän samma sak.

Men en hora kan också vara mer nöjd för att hon får sex, pengar, slipper ha ett förhållande med mannen. Det finns många kvinnor som blir försörjda som är missnöjda med sina män också. Den enda skillnaden är att det är lagligt för män att köpa sex i form av flickvänner/förhållanden och olagligt för män att köpa sex i form av pengar i handen.

Om mannen inte hade hus och pengar skulle han inte få sex. Därför har kvinnan sex med mannen "gratis" och därmed får hon bo i hans hus "gratis" i praktiken är det att kvinnan byter sex mot mat och bostad. Det är ganska patetiskt.

Här är belägg för det jag säger,

Det här visar att kvinnor prostituerar sig genom att byta sex mot ett förhållande med män som har pengar och status.
Det är ingen mening att diskutera med dig eftersom att du tycker patriarkatet är bra, då kan vi nog aldrig komma överens

Okej vi säger att det är som du säger då, att allt är prostitution och alla kvinnor är alltså horor. Då blir det ju bara ännu viktigare att man verkligen gör skillnad på olika sorters horor hur många kategorier tycker du att vi ska ha?
Citera
2014-07-09, 19:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är ingen mening att diskutera med dig eftersom att du tycker patriarkatet är bra, då kan vi nog aldrig komma överens

Okej vi säger att det är som du säger då, att allt är prostitution och alla kvinnor är alltså horor. Då blir det ju bara ännu viktigare att man verkligen gör skillnad på olika sorters horor hur många kategorier tycker du att vi ska ha?

Jag tycker att det ska vara en fri marknad där de kvinnor som vill sälja sex ska kunna göra det utan att deras kunder kriminaliseras och de kvinnor som vill sälja äktenskap ska kunna göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in