Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-09, 08:12
Medlem
zemfiras avatar
När kommer FUP?
Citera
2014-07-09, 08:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det kan vara kringliggande jord, kontaminerade grenar och sand från brottsplaten de forslar iväg i påsarna.

Har offrets ev. kläder nämnts i det här sammanhanget. Det kan vara påsar med offrets blodbesudlade kläder som har emballerats i papper och som körs iväg på vagnen.
Citera
2014-07-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
När kommer FUP?

När det går till åtal.
Citera
2014-07-09, 09:06
Medlem
Har det kommit fram var LLs bil påträffades (på annan ort)?
Citera
2014-07-09, 09:10
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har offrets ev. kläder nämnts i det här sammanhanget. Det kan vara påsar med offrets blodbesudlade kläder som har emballerats i papper och som körs iväg på vagnen.

Jag har varit på platsen kort efter att avspärrningarna hävdes, det har varken grävts eller kapats träd, vad man kan se... Kläderna stannar på kroppen tills dom tas av på rättsmedicin, om nu inte kläderna har legat bredvid när man hittade kroppen.

Om det inte är kroppen på vagnen så har polisen lyckats teleportera bort den, för det har inte burits ur någon bår eller liksäck från det tältet, mellan att fotografer på plats kunde konstatera att det fanns en kropp i tältet och tills det att undersökningen avslutades.

Det är de förstahands uppgifter som jag har iaf...
Citera
2014-07-09, 09:21
Medlem
klokastiklassens avatar
http://na.se/nyheter/kumla/1.2555030-teknikerna-klara-vid-24-aringens-gard
"I måndags var polisen i lägenheten i Askersund och arbetade och polisen behöver ungefär två dagar till för arbetet där, enligt Göran Schwartz, tillförordnad chef vid tekniska roteln på Örebropolisen.

Ett stort antal spår från lägenheten analyseras just nu innan polisen skickar fynden till SKL, (Statens kriminaltekniska laboratorium) skriver Schwartz i ett mejl till NA.

Polisen är fortfarande förtegen om mordvapnet och enligt Göran Schwartz vet polisen fortfarande inte den exakta dödsorsaken för den 22-åriga kvinnan. Rättsmedicinalverket i Linköping utför obduktionen och polisen har löpande kontakt med verket.

Det har kommit flera resultat från tester vid SKL. Provsvaren är positiva för ärendet och bekräftar en av de teorier vi arbetar efter, skriver Schwartz till NA. Men han vill inte kommentera vilken typ av provsvar det handlar om.
Polisen ska innan veckan är slut försöka skicka alla fynd till SKL."
Citera
2014-07-09, 09:22
Medlem
midnightramblers avatar
Kan verkligen inte förstå flertalet kommentarer om att JH ser bra ut och att detta kommer ha förmildrande konsekvenser för hennes dom. Jag ser bara en fläskig WT-brud med fula kläder och misslyckad hårfärgning. Skulle passa bra in i t.ex. "Ullared". Hon väger definitivt mer än 60 kg, som någon skrev. Skulle verkligen det svenska rättsväsendet ge henne en annan dom än om någon tidigare ostraffad med Anders Eklund-utseende gjort samma brott? Don't think so.
Citera
2014-07-09, 09:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Jag har varit på platsen kort efter att avspärrningarna hävdes, det har varken grävts eller kapats träd, vad man kan se... Kläderna stannar på kroppen tills dom tas av på rättsmedicin, om nu inte kläderna har legat bredvid när man hittade kroppen.

Om det inte är kroppen på vagnen så har polisen lyckats teleportera bort den, för det har inte burits ur någon bår eller liksäck från det tältet, mellan att fotografer på plats kunde konstatera att det fanns en kropp i tältet och tills det att undersökningen avslutades.

Det är de förstahands uppgifter som jag har iaf...

Media bör ha fotat en ev. bår kan jag tycka, dock vet jag inte i vilken utsträckning medias etiska regler medger en publicering av en bårtransport?

Ponera att fyndet bestod av endast två händer och en höftkula, skulle man använda sig av en bår i det läget, allt för att visa vördnad mot en kropp som inte är en kropp utan endast kroppsdelar?
Citera
2014-07-09, 10:02
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har det kommit fram var LLs bil påträffades (på annan ort)?

Har det kommit fram vad hon hade för bil?
Citera
2014-07-09, 10:52
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag läste att LL hade en Mustang som hon hade nyss köpt. Har för mig att jag har sett bilder på den också (på Facebook eller liknande)

Jag är fortfarande väldigt nyfiken på JA. Vad är han för typ, det framkom tidigt i någon artikel att han var kär i båda två och inte kunde bestämma sig. Stämmer det, står flickorna på rad för grabben?
Citera
2014-07-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

Dessa bilar är registrerade på LL enligt Ratsit:

VOLVO 1999 Personbil
VOLKSWAGEN 2006 Personbil
FORD 1965 Personbil
TOYOTA 2007 Personbil
YAMAHA 2007 Motorcykel
VOLVO 2008 Personbil
Citera
2014-07-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Dessa bilar är registrerade på LL enligt Ratsit:

VOLVO 1999 Personbil
VOLKSWAGEN 2006 Personbil
FORD 1965 Personbil
TOYOTA 2007 Personbil
YAMAHA 2007 Motorcykel
VOLVO 2008 Personbil

uppdaterades via Ratsit den 16/6-2014.... bara ett par dagar innan hon avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in