Det kommer nog vara svårt att få en verklig bild av LL och JH:s konflikt nu, för om LL var delaktig så kommer ingen vilja säga det då det då kan uppfattas som att man försöker skylla det hela på offret. Jag tror att de båda bråkade friskt med varandra. Det är mer vanligt än att bara den ena tjejen bråkar och den andra bara är tyst och snäll. Får inte intrycket av att LL var "mesig" direkt.
Var och tränade hund idag och träffade på ett par som var bekanta med JH genom hästarna. Jag vill betona att jag inte alls känner dessa personer, träffat dom 1 gång innan så sanningshalten kan jag inte garantera. Dom sa iaf att det talats om att JH använde JN för att kunna köpa gården, hon hade inga känslor för honom längre men kunde styra honom ganska bra och behövde hans hjälp med djuren, både praktiskt och ekonomiskt.
Enligt dom träffade hon JA på nätet och blev enligt dom besatt av att få honom eftersom han inte ville ha nåt fast.
Dom har upplevt henne som en tjej som ses som rolig, snabb i repliker, mån om och duktig med hästarna....men jäkligt otrevlig när det inte passar henne, nonchalant och direkt elak mot folk som inte faller henne i smaken. Ingen dom skulle anlita som barnvakt (särskilt inte med facit i hand tänker jag)
Det lär nog inte bli några större problem för henne att acklimatisera sig på Hinseberg
om man nu inte tycker hon passar bättre hemma på psyket efter den RPU som ska
genomföras längre fram.
Hon får många tillfällen att visa sin elaka sida bland de andra hetlevrade damerna.
Hon tar nog kommandot över hela bygget rentav och blir en mycket fruktad ung kvinna.
Den bild som växer fram av människan via de beskrivningar som ramlat in - alla kan ju inte
gärna hitta på för att försöka svartmåla styckmörderskan - är ju inte av någon direkt genomrar
och psykiskt stabil böna om man säger så.
Det kommer nog vara svårt att få en verklig bild av LL och JH:s konflikt nu, för om LL var delaktig så kommer ingen vilja säga det då det då kan uppfattas som att man försöker skylla det hela på offret. Jag tror att de båda bråkade friskt med varandra. Det är mer vanligt än att bara den ena tjejen bråkar och den andra bara är tyst och snäll. Får inte intrycket av att LL var "mesig" direkt.
Det är nästan komiskt hur du försöker vända allt till JH:s fördel...dessa människor hade ingen relation till LL alls. Det dom hört om henne var att hon var intresserad av motorsport och att hon och JA sen länge haft en vänskap som växt sej starkare. Som dom uppfattade hade det vart mer sex och passion mellan JA och JH och sånt brukar ju inte vara så hållbart. LL lär ha varit en rejäl tjej som tog hand om sej själv, visade framfötterna på jobb osv och klarade sej själv. Hon behövde inte utnyttja ngn man för att klara sin vardag
Tycker du verkligen att det här är något vanligt?
Tyst, snäll och mesig? Varför skulle LL vara det om det nu var så att hon faktiskt försökte undvika konflikt så gott det gick med den här uppenbart störda människan?
Det behöver ju inte ha varit ett så mycket bråk från båda sidor. Det kan vara Jonna som ideligen höll på och försökte starta upp något. Att hon hela tiden var på och var aggressiv och arg.
Ja jag är helt övertygad om att Jonna varit den drivande i konflikten.
Tyst, snäll och mesig? Varför skulle LL vara det om det nu var så att hon faktiskt försökte undvika konflikt så gott det gick med den här uppenbart störda människan?
Men precis...tycker inte det är ett tecken på att vara tyst, snäll och mesig att inte söka bråk, snarare att man är trygg i sej själv. När man läser den här tråden och vissas inlägg undrar man ju hur någon kan vara förvånad över beundrarpost som kriminella får.
Vi pratar om ett vidrigt styckmord och vissa försvarar gärningsmannen till varje pris och ser det som julafton att få läsa FUP om denna vidriga gärning. Jag med flera tycker det ska bli mycket intressant ur flera perspektiv, men att anse att det är som julafton känns ärligt helt sjukt
Var och tränade hund idag och träffade på ett par som var bekanta med JH genom hästarna. Jag vill betona att jag inte alls känner dessa personer, träffat dom 1 gång innan så sanningshalten kan jag inte garantera. Dom sa iaf att det talats om att JH använde JN för att kunna köpa gården, hon hade inga känslor för honom längre men kunde styra honom ganska bra och behövde hans hjälp med djuren, både praktiskt och ekonomiskt.
Enligt dom träffade hon JA på nätet
Tråden är lång … Någon som minns/vet när JH och JA ungefärligen fick kontakt med varandra?
Tråden är lång … Någon som minns/vet när JH och JA ungefärligen fick kontakt med varandra?
Nej, ingen aning...enligt uppgift köpte ju hon och JN gården i augusti och det tog slut efter en månad så jag antar att det skedde nångång i höstas/vintras.....om hon inte raggade innan
Det där köper jag inte riktigt, för i de flesta trådar här på FB så läggs ofta väldigt mycket skuld på offret.
Det här är en av de få trådar där man inte gjort det så mycket. Därför tror jag att sanningen gällande JH som GM och hr hon agerat ligger väldigt nära sanningen. Hon har i princip ingen försvarare öht här på forumet, vilket de flesta mördare brukar ha, som skyller på offret.
Det där köper jag inte riktigt, för i de flesta trådar här på FB så läggs ofta väldigt mycket skuld på offret.
Det här är en av de få trådar där man inte gjort det så mycket. Därför tror jag att sanningen gällande JH som GM och hr hon agerat ligger väldigt nära sanningen. Hon har i princip ingen försvarare öht här på forumet, vilket de flesta mördare brukar ha, som skyller på offret.
Vi är väl ett par stycken som har tyckt/trott att domen kan bli dråp. Sen är det ju en del skillnad på sanning och dom också. Men i värsta tänkbara scenario så är det ju klockren livstid det handlar om inget snack om den saken. Nu tror inte jag att det är ett planerat mord det handlar om och då blir det inte livstid, inte med de gamla reglerna iaf. Men om jag får spekulera lite så kommer åk att yrka på mord påföljd 16 år med ett likgiltighetsuppsåt och försvaret yrkar på vållande påföljd 4 år och så kommer domen i HR att ligga på runt tio år.