2014-07-07, 19:15
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Väldigt intressant, men stämmer det verkligen?

Ser mig som en högst medioker spelare och har 53,5% på 1500 strider. Visst finns det game där man "bär laget", men finns också många där man gjort bort sig helt och dött i starten.

1500 matcher är antagligen för få matcher för att man ska dra alltför mycket av det, men du är helt klart ett bra steg på vägen.
1500 matcher är i princip 100 matcher i 15 tanks, och en tumregel brukar vara att man behöver 100 matcher i en tank för att statistiken ska vara någorlunda rättvisande.
Som exempel, 55% win rate innebär att du vinner 11 av 20 matcher dvs 2 mer än du förlorar, och det gör dig till en bättre spelare än 98-99% av resten av spelarna. Men detta innebär också att i 9 av 20 matcher kan du inte hjälpa ditt lag till vinst. De absolut bästa spelarna ligger på 65-70% och det innebär att de fortfarande förlorar 5 av 20 matcher, och då pratar vi om spelare som kör tillsammans i plutoner och TS och skjuter massivt med guld.
Citera
2014-07-07, 22:44
Medlem
jag lyckades bli bannad i en timme!!

Mines, vi rushar hill såklart, och den förste som kommer upp tvärnitar precis bakom stenen men mitt i uppfartsleden och börjar jucka och runka och ska peeka-boo-a typ hull down...

han fick sig ett magasin i arslet, tier 2 engelskt..

och spelet stängdes ner direkt så några skott går bra men inte hela HP tydligen orkade inte med sånt bara helt enkelt... och vips fick jag ledig tid...
Citera
2014-07-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Så jävla trött på alla fittspelare idag som campar tills att jag gör något, spelar ingen roll om jag är en heavy, medium, TD eller scout. Alla jävla horor väntar.

Har kört 15 matcher idag. Efter max 4-5 minuters spel har jag varit den återstående med 3-4 kills på kontot. Alla drar på som idioter. Ingen campar. Arty drar fram också som tåget och ställer sig mitt i vägen/på öppet fält 2/3 in i banan.

Givetvis haglar kritiken emot mig. Och då har jag oftast väntat 15 sekunder i början för att sticka till en flank/plats där ingen täcker/otillräckligt. Sen håller jag min position, får antingen flanka på som fan eller tillbaka för att def.

Utgången brukar ju oftast bli att folk jagar så jag drar på mot deras cap för att jävlas en kort stund (Kört T49, Hellcat och T-34)

Samma visa vaaarje gång. Förlorade i 13/15 gå gav jag upp.

Någon annan som märkt att ordet jews förekommer oftare nu mot polacker? Blir ett jääävla liv...
Citera
2014-07-08, 21:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5A6ADC
Har kört 15 matcher idag. Efter max 4-5 minuters spel har jag varit den återstående med 3-4 kills på kontot. Alla drar på som idioter. Ingen campar. Arty drar fram också som tåget och ställer sig mitt i vägen/på öppet fält 2/3 in i banan.

Givetvis haglar kritiken emot mig. Och då har jag oftast väntat 15 sekunder i början för att sticka till en flank/plats där ingen täcker/otillräckligt. Sen håller jag min position, får antingen flanka på som fan eller tillbaka för att def.

Utgången brukar ju oftast bli att folk jagar så jag drar på mot deras cap för att jävlas en kort stund (Kört T49, Hellcat och T-34)

Någon annan som märkt att ordet jews förekommer oftare nu mot polacker? Blir ett jääävla liv...

Det är ju ett helt annat metaspel på lägre tiers till skillnad mot högre tiers (7+). Sämre spelare och sämre tanks bidrar till ett mycket snabbare spel. Tycker inte man ska förvänta sig så mycket av medspelarna i en tier V match faktiskt. Aldrig kul att förlora förvisso och jag är en fruktansvärt usel sådan, så jag är nöjd med mina 57% wr den senaste veckan med lite drygt 250 spelade matcher. Det gör en del för humöret när man slipper lägga energi på öststatstattare, rng, op td:s & artys och fel i störst allmänhet.

Antar att sommarlovet bidrar till ett massivt inflöde av urusla småungar som tycker det är häftigt att köra runt med tigertanks...
Citera
2014-07-08, 21:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Det är ju ett helt annat metaspel på lägre tiers till skillnad mot högre tiers (7+). Sämre spelare och sämre tanks bidrar till ett mycket snabbare spel. Tycker inte man ska förvänta sig så mycket av medspelarna i en tier V match faktiskt.
Lite avslappnande att inte behöva köra "vi" utan köra lite "jag" istället.
Citera
2014-07-08, 22:13
Medlem
Bearforceones avatar
Såg att WG äntligen har uppdaterat wikin med bland annat de japanska vagnarna. Tog sin lilla tid om man säger så.

Köpte mig en T32 igår natt och som vanligt blir jag besviken, dock inte av stock konfiguration den här gången. Har haft den framforskad i evigheter men inte haft någon lust att köpa den av någon anledning. Det är ingen dålig tank alls, men däremot har den rätt kass pen, inte ens 200 med en tier 8 heavy är riktigt ruttet. Känns som en lite smidigare T29, en tier högre med samma kanon typ. Får hoppas M103 blir roligare.
Citera
2014-07-08, 22:29
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lite avslappnande att inte behöva köra "vi" utan köra lite "jag" istället.

Visst är det så, bara logga in och röja utan press kan absolut kännas kul.
Citera
2014-07-09, 01:48
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5A6ADC

Körde mitt T49 konto idag (Heinz_Tomato_Saucerer) för första gången på länge och måste säga att spelet förändrats. De har verkligen gjort det svårare för folk som mig att sälklubba folk. Det är väl OK tycker jag, men samtidigt är det tråkigt att nästa alla banor nu gjorts om för att passa mobila tanks med starka turrets eller långsamma sniglar med bra pansar runt om. T49:an går inte att köra på samma sätt som förr eftersom man tvingas till närkontakt mycket oftare och även en siemkanybörjare i vilken tank som helst kan döda en T49 point blank. Dagens matcher gick helt OK, men jag ligger nog 500-1000 lägre i WN8 i snitt nu jämfört med tidigare. På grund av detta är jag mer beroende av laget än tidigare vilket kanske får mig att tänka på dem mer men det känns verkligen som om spelarna bara blir sämre och sämre, fast det kan vara jag som dör oftare och då måste titta på hur de spelar medan jag väntar på att min vagn skall komma till garaget. Usch ja...
Citera
2014-07-09, 09:18
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Körde mitt T49 konto idag (Heinz_Tomato_Saucerer) för första gången på länge och måste säga att spelet förändrats. De har verkligen gjort det svårare för folk som mig att sälklubba folk.

Du säger det som om detta är en dålig sak för spelet.
TDs blev nerfade på camo och T49 har förtjänat en nerf sedan länge, så jag förstår inte varför du klagar?
För övrigt så fattar jag inte varför du sälklubbar i en pluton av tier10 mediums i tier10, det är iaf så folk statpaddar på NA. En Leopard är tex en tier10 T49/Hellcat.
Citera
2014-07-09, 09:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du säger det som om detta är en dålig sak för spelet.
TDs blev nerfade på camo och T49 har förtjänat en nerf sedan länge, så jag förstår inte varför du klagar?
För övrigt så fattar jag inte varför du sälklubbar i en pluton av tier10 mediums i tier10, det är iaf så folk statpaddar på NA. En Leopard är tex en tier10 T49/Hellcat.

För där är risken överhängande stor att man får möta riktigt bra folk på andra sidan.
Citera
2014-07-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag lyckades bli bannad i en timme!!

Mines, vi rushar hill såklart, och den förste som kommer upp tvärnitar precis bakom stenen men mitt i uppfartsleden och börjar jucka och runka och ska peeka-boo-a typ hull down...

han fick sig ett magasin i arslet, tier 2 engelskt..

och spelet stängdes ner direkt så några skott går bra men inte hela HP tydligen orkade inte med sånt bara helt enkelt... och vips fick jag ledig tid...

Haha min första inlägg i tråden handlar samma sak (FB) World of Tanks

Du kan skjuta ett skott på 300dmg och får inte ban men om du skjuta 10skott på 5dmg du får 24timmar ban.
Citera
2014-07-09, 13:41
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
... du får 24timmar ban.

Du blir bannad längre tid varje gång du blir bannad. Första gången är 1 timme, andra 24 timmar, tredje 1 vecka. Tror det fortsätter 1 månad, 1 år, permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in