Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Förstår inte hur man kan bli "mindre" misshandlad om man får 3 knytnäveslag i ansiktet framför publik än om man får det dolt nere i en källare?
Jag tror inte du förstår. Jag fightades för att jag gillade det. Pengarna var bara en bonus, men framförallt, ville du möta de bästa så var det proffsmatcher som gällde. Och dessa var faktiskt tillåtna även under min tid, förbudet gällde bara vanlig proffsboxning, men det var vi för korkade för att inse så vi boxades i källare i Sverige eller utomlands.
Men kom nu ihåg att det var du som drog upp liknelsen att prostitution skall jämföras med misshandel. Jag förstår inte riktigt den liknelsen. Däremot är jag fullständigt likgiltig inför moralister som vill förbjuda kampsporter med fullkontakt när de själva faktiskt inte tvingas utöva sporterna. Varför skall du som inte berörs av att folk som frivilligt slåss eller knullar för pengar sitta och moralisera över dem som väljer att göra det?
Svaret är enkelt, feminister är exakt lika hycklande moralkärringar som pedofila katolska präster, så starkt tyngda av sina egna religiösa dogmer att ni måste projicera all er egen dubbelmoral på andra.
Citat:
Nu är det som sagt inte prostitution som är olagligt utan att köpa sex. Så korrekt liknelse här vore att sexköpare skulle köpa och ha sitt "sex" öppet för allmän beskådan. Så vi kan kontrollera dem och deras skadliga beteende och idka harm reduction mot dem.
Detta vore också bra för allmänheten för då kan kvinnor få reda på vilka dessa män är och på så sätt skydda sig och sina döttrar. Så kan vi koppla olika kontrollstationer i anslutning som kontroll av könssjukdom/ HIV ex.
Det var du som drog upp liknelsen från första början, så försök inte få det att framstå på något annat sätt. Personligen kan jag inte se något större samband mellan proffessionell kampsport och prostitution. Till skillnad från dig anser jag däremot att människor skall ha rätt att ta sina livsbeslut utan att hjärntvättade religiösa fundamentalister skall lägga sig i. Och även själva ta konsekvenserna av dessa beslut.
Jag är också starkt emot religiös och politisk propaganda, hot om våld, och stigmatisering av individer för att få människor att agera på ett visst sätt. Det här är också ett ställningstagande som gör att jag starkt avviker från feministisk ideologi.