Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Bara för att Thiago är mer rörlig och mer flashig så är han inte nödvändigtvis en bättre spelare än Kroos. Tysken har trots allt ett extremt bra passningsspel och ett tillslag som är tekniskt överlägset Thiago. Passningarna stryker marken, de längre krossarna är fint pressade, och hans långskott är fruktade. Jag skulle välja Kroos före Thiago, men det har lika mycket att göra med att jag gillar hans spelartyp framför Thiagos.
Thiago var bättre än Kroos i varje match han spelade den här säsongen. Dessutom var det just efter att Kroos drog på sig sin skada under slutspelet i CL 12/13 som spelet lossnade för Bayern och Müller kom i sitt rätta jag när han tog över på det centrala mittfältet.
Kroos är en ohyggligt bra spelare men hans person passar nog bättre i Real än i Bayern skulle jag nog säga.
Han har alltid kännts som att han stått ut ur gruppen av spelare från samma ålder i Bayern som en spelare som inte riktigt passar in. Han är egentligen född i det gamla Östtyskland och fostrad i en annan kultur än övriga spelare i Bayern. (Starke uträknat)
Det har liksom inte riktigt känts som den här lagkänslan och tillhörigheten har funnits där fullt ut.
Hur det än blir är det synd och tråkigt att han lämnar. Mycket bra spelare men som säkert kan utvecklas mer någon annanstans.
Det som kommer saknas är väl det eleganta passningsspelet som, med snabba ytterspelare, kan vara mycket effektivt. Även om jag tycker att Bastian Schweinsteiger är bättre lämpad för att ta en sån roll i dagens Bayern så kommer man sakna Kroos mycket. Hade ju sett så fint ut med den gyllene generationen...
Götze - Kroos - Müller. Får väl bli
Reus - Götze - Müller om något år.