2014-07-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är synd att de har sidleds-Guardiola som tränare bara. Lär inte gå till CL-final ändå.
Vilka andra tränare i världen har två CL-titlar de senaste sex åren? Kan inte komma på en enda.
2014-07-08, 17:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Är Kroos verkligen bra nog för Real Madrid? Bayern har ju vägrat i 1 års tid att ge honom de ca 10 miljoner euro som han vill ha i lön, man har gjort valet att satsa på Götze och Thiago istället för Kroos. Anledningen att Kroos spelat så mycket senaste säsongen beror mestadels på att Schweinsteiger och Thiago haft skadeproblem.

Det råder ju inga tvivel om att Thiago har långt större potential än Kroos så det är helt rätt av Bayern att satsa på Thiago helt och hållet och släppa Kroos. De matcher Thiago spelade för Bayern så överglänste han Kroos totalt.

Bayern kommer alltså vara starkare nästa säsong, ett starkt mittfält med Martinez, Schweinsteiger, Thiago är bättre än det mittfält de använde förra säsongen och med Lewandowski får man en världsklass anfallare som man inte heller hade förra säsongen. Plussa det med en Robben som visar storform i VM.

Bara för att Thiago är mer rörlig och mer flashig så är han inte nödvändigtvis en bättre spelare än Kroos. Tysken har trots allt ett extremt bra passningsspel och ett tillslag som är tekniskt överlägset Thiago. Passningarna stryker marken, de längre krossarna är fint pressade, och hans långskott är fruktade. Jag skulle välja Kroos före Thiago, men det har lika mycket att göra med att jag gillar hans spelartyp framför Thiagos.
2014-07-08, 17:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vilka andra tränare i världen har två CL-titlar de senaste sex åren? Kan inte komma på en enda.

Det går såklart inte att bortse från vad han uträttade i Barcelona, men går vi efter Bayern förra säsongen så kändes de mycket blekare än föregående säsong. Det är kanske inte enbart Guardiola's fel, men tränarbytet har ju påverkat hur laget spelar. Sedan förändras ju fotbollen ständigt. Den fotbollen som Barcelona/Guardiola hade stora framgångar med för några år sedan kanske dels börjar dö ut, andra lag kanske läser taktiken (och motverkar den) lättare, eller så passar den inte i Bayern. Bara för att en tränare lyckas bra på plats A betyder det inte att han passar lika bra för plats B. Med det sagt har han enbart bara en säsong i Bayern hitills, men kraven är höga och trots ligaseger så blev fick han en del kritik. Slakten i CL var bara en av orsakerna.
2014-07-08, 17:47
Bannlyst
Guardiolas fotboll är totalt utdaterat och alla lag vet hur man ska försvara sig mot en sån taktik.

Därför ska det bli intressant att se hur han utvecklar Bayern. Han har ju trixat lite med formationerna och kan mycket väl uppfinna ännu en spelstil som skördar framgångar. Han lär inte frångå sin possessionfotboll, men något drastiskt måste han ändra.

Jag har på känn att vi kommer få se en Guardiola som laborerar med en trebackslinje och i vissa fall med en tvåbackslinje.
2014-07-08, 18:46
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det går såklart inte att bortse från vad han uträttade i Barcelona, men går vi efter Bayern förra säsongen så kändes de mycket blekare än föregående säsong. Det är kanske inte enbart Guardiola's fel, men tränarbytet har ju påverkat hur laget spelar. Sedan förändras ju fotbollen ständigt. Den fotbollen som Barcelona/Guardiola hade stora framgångar med för några år sedan kanske dels börjar dö ut, andra lag kanske läser taktiken (och motverkar den) lättare, eller så passar den inte i Bayern. Bara för att en tränare lyckas bra på plats A betyder det inte att han passar lika bra för plats B. Med det sagt har han enbart bara en säsong i Bayern hitills, men kraven är höga och trots ligaseger så blev fick han en del kritik. Slakten i CL var bara en av orsakerna.

Han tog hem ligatiteln överlägset och tog hem cupen och tog Bayern till semifinal i CL. Hur fan kan folk tycka att det är en fiaskosäsong? Helt sjukt hur vissa tänker.
2014-07-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Guardiolas fotboll är totalt utdaterat och alla lag vet hur man ska försvara sig mot en sån taktik.

Du tror inte att alla lag visste det även när Barcelona var som bäst?
2014-07-08, 19:34
Medlem
C0ws avatar
Alexis väldigt nära Arsenal nu enligt ett gäng spanska tidningar. Kan bekräftas imorgon.

Bra där era jävla fifflare. Horungar. Sälj den mycket bättre spelaren och förläng med den mediokre som inte har gjort ett skit av värde på flera år.
2014-07-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Alexis väldigt nära Arsenal nu enligt ett gäng spanska tidningar. Kan bekräftas imorgon.

Bra där era jävla fifflare. Horungar. Sälj den mycket bättre spelaren och förläng med den mediokre som inte har gjort ett skit av värde på flera år.

Tror mer att han och Debuchy bekräftas på torsdag när de släpper sin nya matchtröja.

Ser bra ut, nu behövs det bara en defensiv mittfältare, en målvakt och en mittback sen blir jag nöjd!
2014-07-08, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Du tror inte att alla lag visste det även när Barcelona var som bäst?

Nej, jag tror inte man gjorde det lika bra då. Det hände något runt 2012.
2014-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Så Arsenal ska plocka upp resterna som inte platsar i Chelsea...? Verkligen en smickrande plats i näringskedjan vi har nu...

Japp och ni ska göra det med nöje. Om ni behöver en DM som inte kostar skjortan e Mikel er man.
2014-07-08, 20:45
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bara för att Thiago är mer rörlig och mer flashig så är han inte nödvändigtvis en bättre spelare än Kroos. Tysken har trots allt ett extremt bra passningsspel och ett tillslag som är tekniskt överlägset Thiago. Passningarna stryker marken, de längre krossarna är fint pressade, och hans långskott är fruktade. Jag skulle välja Kroos före Thiago, men det har lika mycket att göra med att jag gillar hans spelartyp framför Thiagos.

Thiago var bättre än Kroos i varje match han spelade den här säsongen. Dessutom var det just efter att Kroos drog på sig sin skada under slutspelet i CL 12/13 som spelet lossnade för Bayern och Müller kom i sitt rätta jag när han tog över på det centrala mittfältet.
Kroos är en ohyggligt bra spelare men hans person passar nog bättre i Real än i Bayern skulle jag nog säga.

Han har alltid kännts som att han stått ut ur gruppen av spelare från samma ålder i Bayern som en spelare som inte riktigt passar in. Han är egentligen född i det gamla Östtyskland och fostrad i en annan kultur än övriga spelare i Bayern. (Starke uträknat)
Det har liksom inte riktigt känts som den här lagkänslan och tillhörigheten har funnits där fullt ut.

Hur det än blir är det synd och tråkigt att han lämnar. Mycket bra spelare men som säkert kan utvecklas mer någon annanstans.

Det som kommer saknas är väl det eleganta passningsspelet som, med snabba ytterspelare, kan vara mycket effektivt. Även om jag tycker att Bastian Schweinsteiger är bättre lämpad för att ta en sån roll i dagens Bayern så kommer man sakna Kroos mycket. Hade ju sett så fint ut med den gyllene generationen... Götze - Kroos - Müller. Får väl bli Reus - Götze - Müller om något år.
2014-07-08, 21:20
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Götze - Kroos - Müller.
Glömmer du inte bort två yttrar nu..?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem