2014-07-08, 13:33
Medlem
Hade kunnat tänka mig Coentrão i Chelsea men var längesedan man hörde några sådana rykten. Tydligen sa Mourinho i vintras att han inte vill ha några portugisiska spelare.

Vad tror ni om Mikel till Arsenal? Ser gärna den transfern gå i hamn.
2014-07-08, 13:39
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Skulle tro att man kör:

---------Kroos---------
----Alonso--Modric----

i första hand. Antar att di Maria inte lirar i Real kommande säsong.

Ja, det tror jag med. Men känns konstigt om man släpper Di Maria som under slutdelen av Champions League nästan var Reals bästa spelare. Släpper man honom har man dock, Illaramendi, Khedira och Isco som backup på mittfältet. Lägg där till ett eventuellt köp av Veratti + att eventuellt Di Maria stannar.
2014-07-08, 13:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Vad tror ni om Mikel till Arsenal? Ser gärna den transfern gå i hamn.

Så Arsenal ska plocka upp resterna som inte platsar i Chelsea...? Verkligen en smickrande plats i näringskedjan vi har nu...

Skulle vi inte kunna hugga på Di Maria om han nu är på väg bort från Real? Hellre han än Alexis Sanchez.
2014-07-08, 13:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Så Arsenal ska plocka upp resterna som inte platsar i Chelsea...? Verkligen en smickrande plats i näringskedjan vi har nu...

Skulle vi inte kunna hugga på Di Maria om han nu är på väg bort från Real? Hellre han än Alexis Sanchez.

Jag tar Alexis alla dagar i veckan. Jämnare, betydligt mer spelskicklig, gör mer mål.
2014-07-08, 14:06
Medlem
waikikiis avatar
Ja tar gärna båda jag om än orimligt. Alexis vore klockren men Di Maria är en fantastisk spelare i sina bästa stunder och har velat ha honom till Arsenal flera år nu. Varje sommar har man ju gapat efter en ytter i den formen. Men går Alexis igenom så all in på Balotelli please.
2014-07-08, 14:17
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Ja tar gärna båda jag om än orimligt. Alexis vore klockren men Di Maria är en fantastisk spelare i sina bästa stunder och har velat ha honom till Arsenal flera år nu. Varje sommar har man ju gapat efter en ytter i den formen. Men går Alexis igenom så all in på Balotelli please.

Balotelli kommer aldrig hända. Tänk däremot om man hade köpt Higuain när han gick från Real, det var ju i princip klart men Arsenal väntade på grund av någonting jag inte riktigt kommer ihåg. Kanske trodde man att man kunde få någon annan anfallare?

Kan dock inte riktigt komma på några anfallare som känns realistiska att de kan gå till Arsenal.. Möjligtvis Jese Rodriguez eller Mandzukic?
2014-07-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ángel di María är egentligen alldeles för ojämn för att vara någon form av startspelare i Real Madrid, som nu får anses vara världens bästa fotbollslag. Någonstans känns det väl rimligt att man låter honom gå, och således får in några kakor på honom. Med tanke på att han har ca 4 år kvar på sitt kontrakt så borde man ju kunna få en bra summa för honom.

Du har inte sett Real särskilt ofta antar jag? Di Maria var den näst bästa spelaren efter överlägsna Ronaldo, han stod för 9 mål och 22 assist på 42 matcher, CL finalens bästa spelare, kom med i UEFA:S världslag o.s.v. Hade varit en mardröm ifall Real sålde honom...

Jag vet inte vad han vill ha i löneökning, men det är fullt rimligt ifall den höjs till 8 miljoner euro netto som han kräver. Just nu tjänar han 3 miljoner euro netto. Sälja Di Maria för 40 miljoner pund (drygt 50 miljoner euro) och sedan köpa in James för 75 miljoner euro vore förödande.
2014-07-08, 15:46
Medlem
Cambijaos avatar
Di Maria var utan tvekan topp fem på innermittfältet förra säsongen. Makalöst hur bra han var och fortfarande är. Patetiskt om man säljer honom, även fast det varit på tapeten i några säsonger nu.
2014-07-08, 15:59
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Balotelli kommer aldrig hända. Tänk däremot om man hade köpt Higuain när han gick från Real, det var ju i princip klart men Arsenal väntade på grund av någonting jag inte riktigt kommer ihåg. Kanske trodde man att man kunde få någon annan anfallare?

Kan dock inte riktigt komma på några anfallare som känns realistiska att de kan gå till Arsenal.. Möjligtvis Jese Rodriguez eller Mandzukic?

Nej inte Jese! Han kommer bli kung i madrid om några år
2014-07-08, 16:22
Bannlyst
Är Kroos verkligen bra nog för Real Madrid? Bayern har ju vägrat i 1 års tid att ge honom de ca 10 miljoner euro som han vill ha i lön, man har gjort valet att satsa på Götze och Thiago istället för Kroos. Anledningen att Kroos spelat så mycket senaste säsongen beror mestadels på att Schweinsteiger och Thiago haft skadeproblem.

Det råder ju inga tvivel om att Thiago har långt större potential än Kroos så det är helt rätt av Bayern att satsa på Thiago helt och hållet och släppa Kroos. De matcher Thiago spelade för Bayern så överglänste han Kroos totalt.

Bayern kommer alltså vara starkare nästa säsong, ett starkt mittfält med Martinez, Schweinsteiger, Thiago är bättre än det mittfält de använde förra säsongen och med Lewandowski får man en världsklass anfallare som man inte heller hade förra säsongen. Plussa det med en Robben som visar storform i VM.
2014-07-08, 16:27
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Bayern kommer alltså vara starkare nästa säsong, ett starkt mittfält med Martinez, Schweinsteiger, Thiago är bättre än det mittfält de använde förra säsongen och med Lewandowski får man en världsklass anfallare som man inte heller hade förra säsongen. Plussa det med en Robben som visar storform i VM.

Det är synd att de har sidleds-Guardiola som tränare bara. Lär inte gå till CL-final ändå.
2014-07-08, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är synd att de har sidleds-Guardiola som tränare bara. Lär inte gå till CL-final ändå.
Fattar inte denna ständiga kritik mot Guardiola, en flopp match mot Real men man går ändå till semifinal vilket är ett väldigt bra resultat. Det var första året med hans taktik dessutom så allt pekar på att man kommer bemästra taktiken ännu bättre och detta är ändå en taktik som leder till stora framgångar vilket bevisats om och om igen. Spelar man tiki-taka till 100 % så vinner man titlar, så enkelt är det.

Om Guardiola var usel förra året när han gick till semifinal vill jag gärna veta hur usel Pellegrini och liknande var som spenderade hundratals miljoner och åndå åkte ut närmast direkt i CL. Det är omöjligt att försvara CL vilket alla klubbar har bevisat i över 20 års tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in