2014-07-08, 21:39
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Tror mer att han och Debuchy bekräftas på torsdag när de släpper sin nya matchtröja.

Ser bra ut, nu behövs det bara en defensiv mittfältare, en målvakt och en mittback sen blir jag nöjd!
Enligt Telegraph så är Arsenal nära Lars Bender, det hade varit något. Debuchy och Sanchez lär presenteras inom dom närmaste dagarna.

Vilken mittback skulle Arsenal kunna köpa?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/10949866/Arsenal-close-in-on-Lars-Bender-Alexis-Sanchez-and-Mathieu-Debuchy-in-60million-transfer-swoop.html

http://www1.skysports.com/football/news/11670/9375955/transfer-news-arsenal-close-to-signing-barcelona8217s-alexis-sanchez-and-newcastle-defender-mathieu- debuchy
Senast redigerad av antonaugustsson 2014-07-08 kl. 21:43.
2014-07-08, 21:44
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Enligt Telegraph så är Arsenal nära Lars Bender, det hade varit något. Debuchy och Sanchez lär presenteras inom dom närmaste dagarna.

Vilken mittback skulle Arsenal kunna köpa?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/10949866/Arsenal-close-in-on-Lars-Bender-Alexis-Sanchez-and-Mathieu-Debuchy-in-60million-transfer-swoop.html

http://www1.skysports.com/football/news/11670/9375955/transfer-news-arsenal-close-to-signing-barcelona8217s-alexis-sanchez-and-newcastle-defender-mathieu- debuchy

Ingen Khedira då?
2014-07-08, 21:50
Medlem
TheBunks avatar
Spännande tider. Bender istället för Arteta känns rejält intressant, Debuchy istället för Sagna tryggar framtid och borgar för bättre offensiv. Alexis Sanchez gillar jag skarpt, skulle va riktigt roligt om man landade honom. Tror han kan funka riktigt bra i PL.
2014-07-08, 21:50
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Ingen Khedira då?
Tydligen inte.

Mest av allt skulle jag gärna ha sett Javi Matinez i Arsenal men som det ser ut nu så kommer nog Arsenal gå all in på Bender eller Khedira.
2014-07-08, 21:54
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Glömmer du inte bort två yttrar nu..?

Det var menat som en framtidsvision. Alla tre spelare finns ju i laget redan men alla är unga. Hade varit kul att se om några år när både Robben och Ribéry passerat bäst före.
2014-07-08, 21:57
Medlem
zizacons avatar
Det ser onekligen ut som Sanchez blir klar i dagarna, Sky rapporterade om det nu också. Som jag nämnt tidigare så känns det väldigt troligt att han kommer offentliggöras i samband med Pumas tröjlansering den tionde. Förmodligen både Sanchez oh Debuchy. Det är skickligt jobbat av Puma om de lyckas med det, men har man matchat världens dyraste kitkontrakt så har man säkert vissa möjligheter att ställa krav.

Jag gissar att Sanchezvärvningen kommer få ungefär samma stora effekt på tröjförsäljningen som Özil hade förra året. Arsenal har fortfarande så få riktigt stora stjärnor att en sådan spelare har väldigt stort kommersiellt värde. I synnerhet för fans som varit svältfödda på stora övergångar.
2014-07-08, 21:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Thiago var bättre än Kroos i varje match han spelade den här säsongen. Dessutom var det just efter att Kroos drog på sig sin skada under slutspelet i CL 12/13 som spelet lossnade för Bayern och Müller kom i sitt rätta jag när han tog över på det centrala mittfältet.
Kroos är en ohyggligt bra spelare men hans person passar nog bättre i Real än i Bayern skulle jag nog säga.

Han har alltid kännts som att han stått ut ur gruppen av spelare från samma ålder i Bayern som en spelare som inte riktigt passar in. Han är egentligen född i det gamla Östtyskland och fostrad i en annan kultur än övriga spelare i Bayern. (Starke uträknat)
Det har liksom inte riktigt känts som den här lagkänslan och tillhörigheten har funnits där fullt ut.

Hur det än blir är det synd och tråkigt att han lämnar. Mycket bra spelare men som säkert kan utvecklas mer någon annanstans.

Det som kommer saknas är väl det eleganta passningsspelet som, med snabba ytterspelare, kan vara mycket effektivt. Även om jag tycker att Bastian Schweinsteiger är bättre lämpad för att ta en sån roll i dagens Bayern så kommer man sakna Kroos mycket. Hade ju sett så fint ut med den gyllene generationen... Götze - Kroos - Müller. Får väl bli Reus - Götze - Müller om något år.

Jag har hört att han inte varit särskilt bra i Bayern under den här säsongen, som du säger, men uppenbar kvalitet finns. Hoppas han presterar bra i Real.

Edit: Du börjar redan sakna honom en aning eller?
Senast redigerad av anteri17 2014-07-08 kl. 22:49.
2014-07-08, 23:37
Medlem
Ser på BBC:s sändning av Brasilien - Tyskland och där nämner kommentatorn vid Draxlers inhopp att han "has been heavlily linked with Arsenal", är det nya uppgifter som går runt för det här fönstret eller bara det gamla pratet?
2014-07-08, 23:40
Medlem
C0ws avatar
Läste precis på Twitter

Citat:
Wenger (coach Arsenal): "Alexis' transfer is almost done. We expect to complete the signing on Wednesday." [talksport]

Jahapp, så gott som klart. Man blir så jävla arg. Hoppas att nån galen jävel kör en Breivik på Barcelonas ledning.

2014-07-08, 23:52
Medlem
Vet inte varför men just nu känns Alexis som en 'meh' värvning. Det är ju en striker Arsenal behöver.
Kmr både debuchy och Alexis byta skomärke på torsdag tro?
2014-07-09, 00:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Läste precis på Twitter

Jahapp, så gott som klart. Man blir så jävla arg. Hoppas att nån galen jävel kör en Breivik på Barcelonas ledning.

Citat:
Latest reports have suggested Sanchez will move to north London for €35million [around £28million], signing a four-year contract at the Emirates Stadium.

http://talksport.com/football/exclusive-sanchezs-arsenal-switch-almost-done-reveals-wenger-140708100658

Alexis är en stor förstärkning för Arsenal. Bra pris.
2014-07-09, 00:04
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Vet inte varför men just nu känns Alexis som en 'meh' värvning. Det är ju en striker Arsenal behöver.
Kmr både debuchy och Alexis byta skomärke på torsdag tro?
Sanchez är dock ingen renodlad anfallare. Han är nog tänkt att användas på vänsterkanten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in