Nädå, men målvakt som VanDenBerg skrev. Wenger verkar vara nöjd med antalet mittfältare i truppen just nu, men kanske att en defensiv mittfältare värvas innan fönstret stänger trots allt.
Jag tycker att det är den enda punkt där Arsenal fortfarande ser onödigt begränsade ut. Tveksamt om Arteta och Flamini duger om laget vill utmana om en ligatitel eller nå internationella framgångar.
Enligt Ben Smith, BBC, har Liverpool nu kommit överens med Southampton om en prislapp på £20m för Lovren. Som jag tidigare sagt så har jag för dålig koll på honom för att ha en åsikt om värvningen (ja den är inte helt klar än). Men han har uppenbarligen varit prio ett att värva som mittback och då ska man inte klaga. Hur han sedan levererar återstår att se.
Rent spontant känns det som det borde vara tid för Ekdal att röra på sig. Förvisso oerhört intressant att se honom i ett Zemanstyrt Cagliari, men ändå. Jag tycker han håller tillräckligt hög nivå för att gå upp ett snäpp. Typ Fiorentina. Eller Lazio kanske.
Rent spontant känns det som det borde vara tid för Ekdal att röra på sig. Förvisso oerhört intressant att se honom i ett Zemanstyrt Cagliari, men ändå. Jag tycker han håller tillräckligt hög nivå för att gå upp ett snäpp. Typ Fiorentina. Eller Lazio kanske.
Ja, det hade varit väldigt kul. Men det har ju inte kommit några bud på honom?