2014-07-08, 13:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vad härligt och fint att du tycker så. Tror du jag bryr mig vad just DU tycker?
Ni pratade om klädbyte 4-5 ggr. Det var vad jag svarade på. Inte fan riskerar man få blod på sina kläder när man absolut inte vill åka fast. Allt annat var väl genomtänkt så varför inte använda sig av ett sånt material??

Nej, just ja.

Du med flera har ju påstått att KJ handlat i affekt därav de många huggen i VBs rygg.

Tog KJ på sig duschdraperiet innan eller under affekten?

Inte utan man undrar vad som står på din grumliga agenda.
Citera
2014-07-08, 16:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Han behöver inte ha tänkt på mycket mer än det som är självklart för vem som helst: "Ska jag stycka den här kroppen, ska jag se till att jag inte får en massa blod på mig!"

Hur löste han transporten av kroppen till FP1 & FP2 då? Utan att avsätta cadaverine i bilens kupé?

Åkte KJ naken?
Citera
2014-07-08, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hur löste han transporten av kroppen till FP1 & FP2 då? Utan att avsätta cadaverine i bilens kupé?

Åkte KJ naken?

Gjordes det ett sök med Uno i bilens kupé? Jag har bara sett en film från söket i bagageutrymmet.
Citera
2014-07-08, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gjordes det ett sök med Uno i bilens kupé? Jag har bara sett en film från söket i bagageutrymmet.
Hela filmen: https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg
Citera
2014-07-08, 19:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hela filmen: https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg

Tack så mycket. Jag har inte sett den här filmen tidigare. Jag reagerade på en sak, och det är att mattorna i bilarna inte lyftes så att hunden kom åt fler ytor i bilarna. Spelar inte så stor roll då det markerades i bagageutrymmet på KJ bil, dock vore det intressant om det även gjordes markeringar på golvet på de båda främre platserna i KJ bil. eller en av dem.

EDIT;Är det någon som vet något om ev. undersökning av bilen i det fall att KJ hade erkänt, hade bilen undersökts i ett sådant läge för att fastställa att KJ talar sanning?

Tänker på Askersundfallet där den misstänkte har erkänt. Vore intressant att jämföra de här två fallen beträffande spår i fordonen.
Senast redigerad av OY 2014-07-08 kl. 19:23.
Citera
2014-07-08, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varje gång har du även fått hänvisning, KJ svarade att han inte längre tror på att blodet var planterat på en direkt fråga från åklagaren i TR.

Kom ut bubblan nu.

Du måste ju förstå själv att detta omöjligt kan stämma att KJ tagit tillbaka planteringsteorin
i tingsrätten eftersom diskussionerna runt detta pågår för fullt av både åklagar- och
försvarssidan i hovrätten.

Anna Bergström säger ju i sin slutplädering i hovrätten att försvaret fortfarande hävdar att blodet kan vara planterat. Hon ägnar mycket tid i sitt slutanförande att just utesluta en planteringsteori och hur osannorlikt just detta skulle vara, visserligen med darr på rösten men ändock.
Likaså gör Massi i sin slutplädering, lägger ner en ansenlig tid på att avfärda planteringsteorin. Även HR tar upp i sitt domslut att KJ gör gällande att någon kan ha planterat både blod och liklukten i bagageutrymmet.

Visst kan det väl vara så att åklagare, målsägarbiträde och hovrätten fullkomligt
skiter i vad KJ "erkänner/tror på" eller inte men nog får det väl ses som ganska underligt att hans
försvarsadvokat också fortsätter lansera planteringsteorin då KJ enligt dig släppt den teorin redan
i tingsrätten. Olsson jobbade ganska så ihärdigt med att få fram bevis på att en plantering kan
vara aktuell och det kanske han inte skulle gjort ifall hans klient avrärdar detta påhitt.

Hur tänker du egentligen när du fäster så stor vikt vid detta påstående att KJ inte längre tror
på planteringsteorin enligt media?
Citera
2014-07-08, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du måste ju förstå själv att detta omöjligt kan stämma att KJ tagit tillbaka planteringsteorin
i tingsrätten eftersom diskussionerna runt detta pågår för fullt av både åklagar- och
försvarssidan i hovrätten.

Anna Bergström säger ju i sin slutplädering i hovrätten att försvaret fortfarande hävdar att blodet kan vara planterat. Hon ägnar mycket tid i sitt slutanförande att just utesluta en planteringsteori och hur osannorlikt just detta skulle vara, visserligen med darr på rösten men ändock.
Likaså gör Massi i sin slutplädering, lägger ner en ansenlig tid på att avfärda planteringsteorin. Även HR tar upp i sitt domslut att KJ gör gällande att någon kan ha planterat både blod och liklukten i bagageutrymmet.

Visst kan det väl vara så att åklagare, målsägarbiträde och hovrätten fullkomligt
skiter i vad KJ "erkänner/tror på" eller inte men nog får det väl ses som ganska underligt att hans
försvarsadvokat också fortsätter lansera planteringsteorin då KJ enligt dig släppt den teorin redan
i tingsrätten. Olsson jobbade ganska så ihärdigt med att få fram bevis på att en plantering kan
vara aktuell och det kanske han inte skulle gjort ifall hans klient avrärdar detta påhitt.

Hur tänker du egentligen när du fäster så stor vikt vid detta påstående att KJ inte längre tror
på planteringsteorin enligt media?
Har du ljudet från slutpläderingarna?
Citera
2014-07-08, 20:00
Medlem
Grandiosos avatar
Verkligen tal om ödets ironi när KJ, som antagligen dödat sin egen hund av någon
anledning, kommer att i slutändan sättas dit av just en annan vovve för sitt mord på
Vatchareeya Bangsuan...

"What goes around comes around"

Skäll gärna på undertecknad för påståendet om hundavlivning. Vet vilka starka och ilskna
reaktioner dylikt behagar väcka hos "styckdräparens" trogna bundsförvanter i tråden.

17:16: "Ja, jag har markering här i bakluckan på den här bilen"

https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg

Och där i det ögonblicket gick ridån ner för 22-årige Kristoffer Johansson.
Där satt den. Där var det kört.

Bravo Uno! Du skötte dig utomordentligt!
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-08 kl. 20:09.
Citera
2014-07-08, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Verkligen tal om ödets ironi när KJ, som antagligen dödat sin egen hund av någon
anledning, kommer att i slutändan sättas dit av just en annan vovve för sitt mord på
Vatchareeya Bangsuan...

"What goes around comes around"

Skäll gärna på undertecknad för påståendet om hundavlivning. Vet vilka starka och ilskna
reaktioner dylikt behagar väcka hos "styckdräparens" trogna bundsförvanter i tråden.

17:18: "Ja, jag har markering här i bakluckan på den här bilen"

https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg

Och där i det ögonblicket gick ridån ner för 22-årige Kristoffer Johansson.
Där satt den. Där var det kört.

Bravo Uno! Du skötte dig utomordentligt!
Ur hovrättsdomen:
Citat:
Det är visserligen fråga om försöksverksamhet med dessa hundar, men hundföraren har, som tingsrätten angett, förklarat att hunden inte tidigare har misstagit sig.
Tycker du att det låter övertygande?
Citera
2014-07-08, 20:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ur hovrättsdomen:

Tycker du att det låter övertygande?
Jag och många andra sätter vår lit till att hunden ifråga kan sina grejer även om han
inte har hållit på så väldigt länge. Han är därinne i bakluckan två gånger, märk väl,
och markerar. Han misstar sig inte. Där har legat ett lik eller delar av ett.

Du får ha dina tvivel.
Du har ju för vana att tvivla på mycket. Särskilt vissa dömda mördares skuld...

Jag tvivlar i vart fall inte när det gäller UNO och hans aktuella sök.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-08 kl. 20:51.
Citera
2014-07-08, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag och många andra sätter vår lit till att hunden ifråga kan sina grejer även om han
inte har hållit på så väldigt länge. Han är därinne i bakluckan två gånger, märk väl,
och markerar. Han misstar sig inte. Där har legat ett lik eller delar av ett.

Du får ha dina tvivel.
Du har ju för vana att tvivla på mycket.

Jag tvivlar i vart fall inte när det gäller UNO och hans aktuella sök.
Hur vet du att det inte är blod från ett lik som hunden markerade? Eller räknar du det som en del av ett lik?
Citera
2014-07-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack så mycket. Jag har inte sett den här filmen tidigare. Jag reagerade på en sak, och det är att mattorna i bilarna inte lyftes så att hunden kom åt fler ytor i bilarna. Spelar inte så stor roll då det markerades i bagageutrymmet på KJ bil, dock vore det intressant om det även gjordes markeringar på golvet på de båda främre platserna i KJ bil. eller en av dem.

EDIT;Är det någon som vet något om ev. undersökning av bilen i det fall att KJ hade erkänt, hade bilen undersökts i ett sådant läge för att fastställa att KJ talar sanning?

Tänker på Askersundfallet där den misstänkte har erkänt. Vore intressant att jämföra de här två fallen beträffande spår i fordonen.

Det ska bli intressant att se vad Bluestar kan visa i ett som det sägs välstädat badrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in