2014-07-08, 01:48
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha. Hade han duschdraperiet på sig när han högg henne också? Eller sopsäcken?

Just när man trodde dina inlägg inte kunde sjunka lägre hittar du nya bottennivåer.
Vad härligt och fint att du tycker så. Tror du jag bryr mig vad just DU tycker?
Ni pratade om klädbyte 4-5 ggr. Det var vad jag svarade på. Inte fan riskerar man få blod på sina kläder när man absolut inte vill åka fast. Allt annat var väl genomtänkt så varför inte använda sig av ett sånt material??
Citera
2014-07-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Även om blodet skulle kommit från en fortfarande levande VB så innebär det inte
på något sätt att det därmed med nödvändighet måste ha varit ditplanerat.
2. Hur fan kopplar man ihop det? Det är väl bara en sån som du som gör såna märkliga
kopplingar. Det är nog kopplat fel hos dig dessvärre. Och det har märkts av fasligt länge
förvisso.
Blodet som hittades i bagageutrymmet kunde ses som ett viktigt spår och spaningsledningens uppgift var att finna ut:
1. Kom blodet från VB ? Som också gjordes och det var VB:s blod.
2. Kom blodet från VB när hon var avliden eller levde ? Polisen fick aldrig någon sådan order från spaningsledningen att kontrollera blodet om det kom från när VB levde eller var avliden, som måste ses som ett grovt fel, därför blodfläcken användes för att kunna väcka åtal mot KJ. Om polisen hade utfört test som är de enda som kan få fram om blodet kommer från levande person eller avliden och de kommit fram till att blodet kom från VB när hon levde, hade det inte funnits möjlighet att väcka åtal mot KJ.
När hunden Uno gjorde söket i bagageutrymmet markerade den aldrig för blodet och visade inget intresse för blodspåret. Jag drar därför slutsatsen att blodet kom från när VB levde, eftersom Uno skulle ha markerat om det var likblod och kroppsvätskor från en avliden person.
Sedan vid rättegången det enda påståtta bevis som fanns mot KJ var blodspåret och den påståtta liklukten, därför borde det varit i deras intresse som tog hand om KJ:s intressen att undersöka noggrant det som kallades för bevis mot KJ, men inget sådant tycks ha gjorts.
Det borde ha ställts krav att blodspåret skall testas om det var från VB när hon levde eller var avliden, eftersom ett utlåtande från det skulle ha haft en avgörande betydelse.
När inget krav om test av blodspåret framfördes var det självklart att KJ skulle fällas i både TR och HR, därför det påstods lik hade transporterats av KJ och att blodet kom från liket.
Om blodet kom från när VB levde var det ditplanterat för att KJ skulle få skulden för mordet på VB, eller att VB genom någon skada tidigare hade orsakt blodspåret i skuffen, det finns inget alternativ till det påståendet.
Citera
2014-07-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
men är du slut eller?

Det är många som gillar Dexter och om ni glömt så hade MB och mini båda bilder på blodstänk från just Dexter som bakgrundsbild på sina Facebook sidor.

Det är mycket blod, vapen, knivar, lögner, svartsjukedrama, sålda bilar, manipulation, permanent raderade sms, dödshot, skumma "resor" och bråk etc. från AN/MBhållet!
Citera
2014-07-08, 03:26
Medlem
Citat:
4. Vad fan vet du om det var fysiskt möjligt eller inte för KJ att hantera en torso på ynka 33 kg?
Han var väl inte helt orkeslös, grabben?
Vissa av oss har klarat av att bära på betydligt tyngre än några 33 kg och det tror jag bestämt
att den här styckdräparen också förmått så får du säga vad fan du vill om den saken.
Att bära 33 kg går bra att utföra för en person, men det måste finnas en planering för det. Att bära en torso på 33 kg med bara händerna först till platsen där den sannolikt var placerat och sedan därifrån där den hittades kan jag påstå var en omöjlighet för KJ.
Att bära 33 kg måste man få lasten på ryggen eller båda axlarna och för det fordras en bärsele av något slag, kanske en omgjord ryggsäck eller liknande.
Att det skulle ha varit möjligt för KJ att flytta de här kroppsdelarna först där de var gömda och sedan där de var placerade är endast att glömma bort.
Den avgörande faktorn med den här flyttningen av kroppsdelarna var att KJ skulle aldrig ha utfört något sådant därför han hade spaning på sig som han visste om, en person i den siutationen skulle väl aldrig utföra någon sådan handling, kan ses som en omöjlighet.
Det går inte att komma med vilka påståenden som helst alltsammans tappar trovärdighet med sådant agerande, inte endast en sak utan mycket annat också.
Om inte de här dagarna när flyttningen av kroppsdelarna gjordes hade blivit ändrad att KJ då hade ingen spaning på sig, utan den spaningen hade blivit flyttat till MB, hade det varit omöjligt att väcka åtal mot KJ.
Det här gjorde att man fick en lucka i spaningen och kunde påstå att han flyttade kroppsdelarna de dagarna, men han kunde väl aldrig veta att spaningen på honom blivit indragen några dagar.
Därför rent praktiskt hade den tillfälligt indragna spaningen absolut ingen betydelse, utan endast en teoretisk betydelse.
Men sanningen är nog den att det var gärningsmännen som gömde och flyttade kroppsdelarna och KJ var ingen gärningsman.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-08 kl. 03:29.
Citera
2014-07-08, 03:45
Medlem
Citat:
5. Och så kommer du med den där skåpbilen igen...?
Du förutsätter att en sådan förekommer i samband med Vatchareeyas försvinnande
trots att inte en själ har sett någon sådan som kan knytas till fallet.
Din fantasi styr som vanligt alltså.
Du gör våld på verkligheten och skapar dina egna små "sanningar" och det är bara så
jävla tröttsamt att skåda.
Jag har hela tiden ansett att kidnappningen av VB och styckmordet har skett i en skåpbil och som jag anser fortfarande och därför har ingen brottsplats hittats och sannolikt inte kommer att hittas heller.
Enligt förundersökningen är det ett vittne som påstått att planeraren har haft tillgång till en röd skåpbil som sedan såldes de första veckorna i maj.
Den skåpbilen finns en möjlighet att den varit uthyrd, men det kunde ha varit intressant om exempelvis Uno hade fått nosa igenom den.
Men av någon anledning tycks spaningsledningen inte ha varit intresserad av någon skåpbil.
Om en skåpbil funnits hade utredningen varit tvungen att ändra riktning, något annant kan jag inte se.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-08 kl. 03:47.
Citera
2014-07-08, 04:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro

Om blodet kom från när VB levde var det ditplanterat för att KJ skulle få skulden för mordet på VB, eller att VB genom någon skada tidigare hade orsakt blodspåret i skuffen, det finns inget alternativ till det påståendet.
Det finns det visst det och det har jag påpekat för dig tidigare, men du lyssnar inte på sånt
som går mot dina stolleteorier.

Vatchareeya kan ha placerats i skadat och medvetslöst skick i bagageutrymmet och då
ha blött.
Men nu är det inte på det viset: Hon var DÖD när hon lades i bakluckan, i helt eller
delat skick. Det fanns LIKDOFT där och den markerade duktige UNO.
Sedan att du vägrar att ta in detta är ingenting att göra något åt.

Fortsätt tjafsa om blod från en levande VB och inget lik i bakluckan; det hjälper inte
KJ:s sak. Han går inte fri från sitt dåd om du så bombarderar tråden i evighet med
samma saga om frånvaro av lik, lejda utländska mördare, anstiftare, skåpbil med badkar
med mera.

Du bemödar dig helt förgäves med andra ord!
Citera
2014-07-08, 04:00
Medlem
Citat:
edit. Beträffande tyngder: Då kan det upplysningsvis nämnas att alla som bär på något
tungt och skrymmande har möjlighet att vila mellan varven. Man lägger ner föremålet
man bär på. Tar igen sig en stund och så fortsätter man tills man når målet för ens utfärd.
I KJ:s fall kanske han drog en stor ryggsäck efter sig innehållandes det vi talar om.
Då blir det inte lika påfrestande, föreställer jag mig.
Han kanske hyrde en fyrhjuling som han körde omkring med.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-08 kl. 04:11.
Citera
2014-07-08, 04:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt förundersökningen är det ett vittne som påstått att planeraren har haft tillgång till en röd skåpbil som sedan såldes de första veckorna i maj.
Vem är "planeraren"? Har någon tagit ordet "planerare" i sin mun i denna FUP?
Fram med den sidan då, tack.
Citera
2014-07-08, 04:26
Medlem
Citat:
Det finns det visst det och det har jag påpekat för dig tidigare, men du lyssnar inte på sånt
som går mot dina stolleteorier.

Vatchareeya kan ha placerats i skadat och medvetslöst skick i bagageutrymmet och då
ha blött.
Men nu är det inte på det viset: Hon var DÖD när hon lades i bakluckan, i helt eller
delat skick. Det fanns LIKDOFT där och den markerade duktige UNO.
Sedan att du vägrar att ta in detta är ingenting att göra något åt.

Fortsätt tjafsa om blod från en levande VB och inget lik i bakluckan; det hjälper inte
KJ:s sak. Han går inte fri från sitt dåd om du så bombarderar tråden i evighet med
samma saga om frånvaro av lik, lejda utländska mördare, anstiftare, skåpbil med badkar
med mera.

Du bemödar dig helt förgäves med andra ord!
KJ sitter där han sitter... Men det finns människor där ute som vet sanningen! Hur länge kommer den/dom kunna leva med detta på sitt samvete?
Vad döljer sig mer bakom dessa samtal till polisen i mars? Och varför har inte polisen utrett detta bättre?
Polisen tjänade på efter en dålig utredning på att få en gärningsman och KJ var perfekt både för en annan gärningsman samt polisen. En kille med ADD och AS som inte har tidsperspektiv eller chansen att försvara sig.
Vem ville se VB död och varför? Eller blev hon bara offer när hon skulle hem från KJ?
Var det ett planerat mord är det knappast KJ.
kanske inte motivet var svartsjuka utan något helt annat i en sjuk persons hjärna. Kanske en chans att få glänsa genom MSP? Att hitta kroppen måste ge stora pluspoäng
Citera
2014-07-08, 05:21
Medlem
Citat:
Vem är "planeraren"? Har någon tagit ordet "planerare" i sin mun i denna FUP?
Fram med den sidan då, tack.
Sidan 78 i förundersökningen kan du läsa om den röda skåpbilen.
Citera
2014-07-08, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Polisen tjänade på efter en dålig utredning på att få en gärningsman och KJ var perfekt både för en annan gärningsman samt polisen. En kille med ADD och AS som inte har tidsperspektiv eller chansen att försvara sig.
Jag anser det är fel att anklaga polisen att de har gjort ett dåligt jobb, det är åklagarna och spaningchefen som leder utredningen och är ansvarig för att det är en objektiv och rättvis utredning att ta fram den skyldige för det mycket brutala styckmordet på VB.
Jag anser också att KJ var utsett till gärningsman på ett tidigt stadium.
Citera
2014-07-08, 08:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det trodde jag också först. Sedan såg jag beskrivningen på beslagtaget plagg:

"Arbetsjacka", "Tryck med Wikströms Betong på jackans bakstycke. Vit text." (224)

Det är inte försvarets blåa överrock.

Den förklaringen gäller en svart rock som hade på en resa i Afrika när han var 16 år.

Längre ner på samma sida medger han dock att han fortfarande har två andra rockar: en "finrock" och så "försvarets blå":

"H: Nä, långrock har jag inte haft sen jag gick ut…gick i…efter den resan. Nä. Jag hade den
genom hela…ehh…jag hade den genom 9:an och så 1:an och så 2:an så…sen så åkte den då
…………………… Ja, just det, jag har ju en sån här…en…vad heter det…en typ sån här fin
rock och så har jag en försvarets M65:ans blåa…du vet, sån här fin uniformsrock, överrock."

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det var en arbetsjacka som hittades. En jacka är inte detsamma som en rock.
Om man ska tro protokollen på sid 224 och 241 gjorde tre polismän en husrannsakan i avsikt att hitta en blå rock hos KJ:s granne. De hittade ingen. 15 minuter senare gör de beslag av en rock som de kallar jacka med text hos KJ. Man kan undra hur de letade.

KJ hade knappast använt en rock vid hantering av kroppen och gjort sig av med den för att senare självmant berätta om den i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in